Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udskiftning af benzinrør i tunnel

Tags:

(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Som overskriften fortæller, vil jeg have benzinrøret udskiftet nu da jeg alligevel har VW`en skilt ad. Bunden er fri fra karossen og det skulle jo være rimelig til at gå til...men hvad skal jeg bruge istedet for det gamle benzin jernrør?

Jeg tænker på at bruge et kobberrør, men hvad er det rigtige at bruge?
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Helt rigtigt! Kobber rør er det rigtige at bruge.

Med lidt tålmodighed kan det godt lade sig gøre at føre det inde i tunellen, der hvor det gamle rør har ligget. Alternativt kan du jo gøre som de fleste. Nemlig føre det langs rammetunellen. Det er lettere, men ikke nær så elegant.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvorfor ikke trække et 8mm plastbenzinrør. Det er fremstillet til det, og er nemmere at have med at gøre. Så er det ikke det store probleme at trække et nyt.

Jeg har selv gjort sådan, og det fungerer fint. Jeg valgt så at trække to. Så var man jo klar, hvis der engang skulle komme indspørtning.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis der er tæppesæt i, kan man ikke se det hvis man lægger det indendørs!
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er nu ikke en udpræget svær operation at trække et 8 mm kobberrør gennem rammetunnelen. Hvis du vælger at gøre det, er det en rigtig go´ ide at stoppe et stykke almindelig haveslange over røret ( fra forenden) bagefter. Så slipper du for evt. raslelyde bagefter...

mvh
Biffo
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja det vil jeg også sige. Problemet med at have det i tunnelen kan være raslelyd.

Et 8mm kobberrør er en dårlig ide. Der er ikke så stort hul i som man tror.
Hvis man planlægger at tune, er de sorte nylonrør en god ide. Og ved evt indsprøjtning måske trække 2, så man har en til retur.
Husk at finde en såkaldt støttebøsning til at sætte indeni så man får noget til spændebåndet. Om ikke andet kan de købes hos en Opel-forhandler. Så må man jo lige tage et falsk skæg på imens.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) duck Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvor køber man det nylonbenzin rør?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hos autogrossister
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gert Member
Skrev for 18 years siden | | | |


Jeg skal udelukkende have en 1200 standard motor i, som VW`en er født med (1961) . Så jeg vil nok trække et kobberrør inde i tunnelen, for at gøre det mest originalt og da det nu er nemt at komme til. Ideen med en slange udenpå, for at tage evt. raslelyde, vil jeg bruge.
Jeg kan jo lige måle hullet i det gamle rør og se hvilket kobberrør der passer.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Reply

You must log in to post.