Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kaburator sæt men hvilket.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej kan i ikke lige hjælpe mig ,skal have tunet lidt på motoren og kigger lidt efter et sæt dobbelt kaburatorer.
Mit spørgsmål går så på hvad størrelse er bedst?? 40 , 44 ,48
og hvad er forskellen??
Er der noget specialt mærke som er bedre/ mere solidt end andre???
Er EMPI godt???
Min motor er 1600 AD blok hvis det har noget at sige.

Jeg skal selvfølgelig også have indkøbt andre tuningsdele, men man må starte et sted.

Hvilken knast kan i anbefale til???
Motoren skal være solid og holdbar.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
et sæt 40mm kadron kaburatore og en 274-284 knast .sæt comp til ca 9-1 så køre det ca 80hk billigt og godt. kan laves for under 10000 kr
MVH Dennis
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det var så mig uden login
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja 1600-2000 til daglig kørsel ikke over 40 mm.

Med Kadrons bliver den blødere i tomgang og dellast hvis man inden monteringen lige laver balancerøret om til 12-13mm Eller en halv tomme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hva er forskellen på Kadrons og Weber.
Hvad er Empi for nogle??
Er EMPI et godt mærke??

Frank du skriver:
Ja 1600-2000 til daglig kørsel ikke over 40 mm.
Hvis jeg har forstået det ret så skal man over 2000ccm for at vælge større end 40mm??
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Weber er som udgangspunkt lavet i Italien. Men produktionen har været stoppet og jeg tror der laves nogen på licens rundt omkring i verden.
De har lavet karburatorer i mange år og forskellige firmaer har så lavet manifolder og speedertræk mv. til bla. VW og solgt dem. Der findes stadig et stort udvalg af dyser og dimser. Normalt dobbeltkarburatorer, hvor man så har en i hver side.

Kadron er egenligt noget brasiliansk Solex. Udmærkede sæt der kan bringes til at køre fint. Enkeltkarburatorer med et spjæld og en karburator i hver side.

Empi er i Taiwan-firma eller amerikansk eller amerikanskejet firma der åbenbart har købt rettighederne fra et meget gammelt og anderkendt tuningsfirma i USA der hed Empi.
De laver flotte indpakninger.

En motor med 274 graders knast vil give max effekt lige under 5000 omdr. og med en 284 graders lige over 5000. Så skal man sætte sig og regne og finder så ud af at en 1600 nok skal køre med 30mm venturi og en 2000 med 34mm. Det vil passe fint til en 40mm karburator. Det er bare tal jeg lige slynger ud som eksempler.
Hvis man til en 2000 vælger 44-45mm. Så mister man for meget signal til dellast og tomgang, hvor man på gaden kører mest. Ved tomgang og dellast anvender karburatoren ikke hovedsystemet med venturien.
Helt op til 120-140 vil du med to dobbelte køre på tomgangssystemet.

Hvis du vælger 274 graders så lad være med at vælge en med for skrappe ramper. De kan være hårde ved løfterboringerne, som f.eks. W100.

Scats 284 er ikke så hård ved tingene. Men der laves også mange andre spændende knaster f.eks. Web-cam.

Ved 296-300 grader skal du køre med to dobbelte karburatorer for at bevare tomgang og dellastområdet velfungerende.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for det Frank det er kanon.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
dobbelt 36 mm Dellorto (eller Weber)
så kan den gå pænere tomgang end std, selv med en 284 gr. knast.
Afh. af hvormeget du vil ofre på det, kan jeg lave dig en "pakke" så din 1600 trækker 100 hk og ca. 140NM. på std og modificerede std stumper. Går KANON, og har lissågod eller bedre økonomi end std.
Men Kads er lidt nemmere at have med at gøre for uerfarne.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Farmer skrev:
dobbelt 36 mm Dellorto (eller Weber)
så kan den gå pænere tomgang end std, selv med en 284 gr. knast.
Afh. af hvormeget du vil ofre på det, kan jeg lave dig en "pakke" så din 1600 trækker 100 hk og ca. 140NM. på std og modificerede std stumper. Går KANON, og har lissågod eller bedre økonomi end std.
Men Kads er lidt nemmere at have med at gøre for uerfarne.
T


Hvad ville sådan en pakke koste. Har en 1600 med to 40mm weber, nye toppe og cylinder + stempler.
Ellers er den std

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Alt ialt incls afbalancreing, og forudsat at din kobling og svinghjul er OK, samt eftersyn / evt ombygning/ombytning af diverse i dine karbs. Bearbejdning af DINE topstykker, kr. 9500.- (Dog lidt afh. af dine karbs. hvis det er spanske IDF holder prisen nok ikke helt. Det er et hyr at få dem til at virke og flowe ordentligt) Udst. er IKKE inkluderet. men du kan stadig beholde dine varmekasser, bare der bliver valgt den "rigtige" header og potte.
De trækker typisk max effekt v. 5500 omdr. og max moment omkr. 3700 omdr. Med std stempler anbefaler jeg at få installeret en omdr. begrænser v. 5800, eller 6100 MAX, både for at skåne de roterende dele, men endnu mere fordi de std stempelringe ikke kan li´at blive snoet højere end knapt 6K.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den skal evt i en buggy. Jeg køre med 2stk weber dcnf 40mm og en 1 5/8 slyng.
Er der noget der bliver skiftet? Har den været på rullefelt til den pris?

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352

Reply

You must log in to post.