der er mange måder man kan lave buggy på...
hehe... det hele startede med et billede af en anderledes buggy bare for at vise at der er forskel i stilarterne der bygges... og nu har det udviklet sig til en vild debat om danske buggyer har stil eller ej...
Hehe... det er sgu godt jeg har vwnettet... hvem skulle ellers underholde mig...
Jeg kan forstå at buggyer ikke helt bliver accepteret på samme niceau som en boble... Nok fordi der er en del t-hansenløsninger der kører rundt... Og det er jo ikke originalt og alt det der... Men er det dét der er pointen med en buggy?
Jeg har lavet min fordi jeg kan lave en bil efter de billeder som jeg har i hovedet og de ideér jeg får som JEG synes er fede... En buggy ser jeg som en klump ler.. du former den bare som du vil have den om det så er stilmæssigt korrekt eller ej. Hvis ejeren er glad for sin bil og stolt over det arbejde han har lagt i den for at få den til at se sådan ud - så synes jeg det er helt fair.
Vi har en hobby fordi vi godt kan lide at ligge og rode med det... så lad os dog... og lad smag være forskellig... Gensidig respekt for hinandens arbejde - om det er på buggy eller boble - vil jeg hellere se lidt mere af...
Vi kan jo også lægge et enme op med billeder af vores kærester/koner og så kan vi snakke smag... Vi har heldigvis alle forskellig smag hvad det angår...
Hyg jer derude...
Anonymous skrev:
Hvorfor er det snart blevet sådan man altid SKAL hakke på hinanden lige så snart der er startet en ny tråd?????????????
Fordi diskussion bla. er det, der gør forummer spændende!!.... :-)
Den evindelige diskussion mellem buggyfolket og resten af vw slænget udspringer i mine øjne af det faktum at 9/10 af stål-gutterne køber et sæt repro BRM´ere, køre den to splejner ned i røven og hvis det er rigtigt vildt, smider et sæt dropspindler på.. Så kan mænd over 30 føle sig rigtig "Outlawbadass" på den fede harmløse måde.. (Erkender blankt det trækker voldsomt i undertegnede også. :-) )
Dette skal ses i kontrast til den typiske buggykører, der er 5-10 år yngre og måske ikke heelt så bundet af konventionerne og måske derfor mere er tiltrukket af VW som en genvej til realisation af nogle vilde planer, end som "brand".
jeg skal iøvrigt garantere for at de retro-buggy-baljer der bliver lovprist af 30+ klientellet nu, er de eksakt samme biler som dem der var den gamle garde dengang, rystede på hovedet af i firserne.
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
REN skrev:
Den evindelige diskussion mellem buggyfolket og resten af vw slænget udspringer i mine øjne af det faktum at 9/10 af stål-gutterne køber et sæt repro BRM´ere, køre den to splejner ned i røven og hvis det er rigtigt vildt, smider et sæt dropspindler på.. Så kan mænd over 30 føle sig rigtig "Outlawbadass" på den fede harmløse måde.. (Erkender blankt det trækker voldsomt i undertegnede også. :-) )
Dette skal ses i kontrast til den typiske buggykører, der er 5-10 år yngre og måske ikke heelt så bundet af konventionerne og måske derfor mere er tiltrukket af VW som en genvej til realisation af nogle vilde planer, end som "brand".
jeg skal iøvrigt garantere for at de retro-buggy-baljer der bliver lovprist af 30+ klientellet nu, er de eksakt samme biler som dem der var den gamle garde dengang, rystede på hovedet af i firserne.
R
wauuuu, jeg er under 30 og passer på din beskrivelse af folk over 30.
Nu hvor vi er ved emnet igen må jeg tilstå at der er noget der undrer mig. Hvor kommer opfattelsen af at stål ikke kan ændres på alle mulige måder? Ofte bliver der sagt "med glasfiber kan man lave alt muligt". Jamen hov, kan man ikke det med stål? Hvis det er rigtigt vil jeg smide min hot rod blade ud.
Men nok om det ;)
Mvh
30+ wannabee
Ps. jeg mener at den orange buggy er bygget på en 1948 bund.
Ring: 28118212
Jo du kan lave alt med stål, det er bare meget mere besværligt-Og det ruster.
Med fiber er det både nemmere og hurtigere, og det ruster aldrig, desuden er fiber , i forhold til vægt ca 10 gange stærkere end stål. Som eks. et alm buggy karosseri som kun vejer ca 70 kilo.
Så hvorfor vælge at bygge i noget som er mere besværligt,mere dyrt og tungere- og så bare ruster væk efter nogle år? Dette gælder self. kun for os "amatør byggere som bare vil lave 1 bil.
Den eneste grund til at de fleste biler bygges i stål er fremstillings prisen for fabrikkerne. For en fabrik kan det ikke betale sig at arbejde i fiber, Et fiber karosseri er mere tidskrævende at lave end en plade del-Når man har lavet formene.
De dyreste og mest ekslusive biler er lavet af fiber-Fordi at de laves i meget små serier.
Hvis "amatører" bygger i stål, ender de som regel med at bruge næsten lige så meget spartel som de bruger stål. Derfor vælger buggyejerne at bruge fiber.
Ps Jeg er for gammel til buggyer, da jeg er født i 1960-Men det passer mig fint da jeg føler mig en del yngre end jeg er!!
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Man skal ikke være bange rust. Det er bare naturens måde at sige "tak for sidst"
Fordi diskussion bla. er det, der gør forummer spændende!!.... :-)
Fau_Weh_Mann fra Sønderborg
Hvorfor fanden kører rundt i en fu..... grim hitlerhjelm, når selv vor herre græmmes ved den. Det er SK
BuggyBoy skrev:
hehe... det hele startede med et billede af en anderledes buggy bare for at vise at der er forskel i stilarterne der bygges... og nu har det udviklet sig til en vild debat om danske buggyer har stil eller ej...
Hehe... det er sgu godt jeg har vwnettet... hvem skulle ellers underholde mig...
Jeg kan forstå at buggyer ikke helt bliver accepteret på samme niceau som en boble... Nok fordi der er en del t-hansenløsninger der kører rundt... Og det er jo ikke originalt og alt det der... Men er det dét der er pointen med en buggy?
Jeg har lavet min fordi jeg kan lave en bil efter de billeder som jeg har i hovedet og de ideér jeg får som JEG synes er fede... En buggy ser jeg som en klump ler.. du former den bare som du vil have den om det så er stilmæssigt korrekt eller ej. Hvis ejeren er glad for sin bil og stolt over det arbejde han har lagt i den for at få den til at se sådan ud - så synes jeg det er helt fair.
Vi har en hobby fordi vi godt kan lide at ligge og rode med det... så lad os dog... og lad smag være forskellig... Gensidig respekt for hinandens arbejde - om det er på buggy eller boble - vil jeg hellere se lidt mere af...
Vi kan jo også lægge et enme op med billeder af vores kærester/koner og så kan vi snakke smag... Vi har heldigvis alle forskellig smag hvad det angår...
Hyg jer derude...
Af frygt for at nogen af konerne også ligner en klump ler synes jeg vi skal holde os fra den ide.
G.
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
HAHA... Det er sgu humor... ;-)
Virker det ikke sådan at kvinder generelt ser os stakkels mænd som ler der skal formes til at kunne lide børn, villaer, hunde, gå på arbejde, forsørge, være ansvarlig, voksen, ny barberede, ikke interesseret i at drikke os fulde, ikke at se på fremmede damer, bøvse og lugte af mand?
jeg revner altså i kanterne over det der med at de mest eksklusive biler er i fiber.
"Det er godt nok en eksklusiv Fiat Ducato autocamper du har der, er du millionær?"
"Nej byttede min Citroen BX væk"
"
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
BuggyBoy skrev:
kan du sige kulfiber?!
Nej det tror jeg ikke han kan- det er jo et ord fra 90 erne-og ville kræve en interesse for biler ud over gamle vwer.
Hilsen Niels Erik
Niels Erik - somme tider be´r du nu selv om det...
ja ja, bare fodi man ikke er til "new age" buggyer er man være en Hitler hund....
Men pyt med det - hunde er noget snot dumt ekstraudstyr jeg har brug for i mit liv.
Så er der et emne mere i denne tråd. Det betyder at vi skal svine hinandens biler, koner, kæledyr, smag og uvidenhed.
Sej tråd.
ja vi skal altså lige have den ordentlige tone tilbage her i forumét... Synes det er lidt på vej ud på et sidespor nogle gange...
For satan, jeg håber at der er andre en mig der synes det her er lidt sjovt. Indtil nu har der ikke stået noget som har fået mit pis i kog.
Prøv også at læse nedenstående og så kig tråden igennem igen - så er nogen af indlægene lidt sjovere.
http://da.wikipedia.org/wiki/Ironi
Se under specielt under "Overdrivelse" og ikke mindst første sætning i "Ironi i kulturen"
[quote=niels-erik]Den var sikkert cool i 1970. Hvorfor bliver folk altid helt våde i øjenene når en bobbel er gejlet med sænkning ,tuning , brede bagdæk. smallet forbro, osv.? En bobbel er en klassisk bil. Derimod er en buggy en hjemmelavet glasfiber bil, som ejeren har gejlet, ombygget ,tunet efter sin egen smag- Og aligevel skal der ses skævt til den hvis den ikke ligner de første buggyer fra 1970.
Alle buggyer er unikke, og det er netop der for bla. jeg, og mange andre elsker dem.
Og nej dette er ikke et surt opstød.
Jeg elsker buggyer, og jo mere der er gjort for at få den anderledes end fabrikanten af karossen havde lavet den- Jo bedre, det er netop det som gør at man er helt sikker på at der kun findes en i hele verden, og sådan vil jeg helst have det!
At andre har en anden mening er okay for mig.
Skægt nok er peter lindner tilhængere, mange gange folk som ikke selv køre buggy!
Hilsen Niels Erik
Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke kan gejle, ombygge, tune, gøre anderledes end fabrikanten med stil?
Det er jo ofte Las Vegas med julekuller man kigger på...
Gaaaaaaaaaaab... det her indlæg keder mig egentlig lidt. Det ender jo altid i det samme her på VWnettet... ævl og bævl og folk der bliver fornærmede.
~Mette
Tja . det er okay at indtil flere, bruger enhver lejlighed til at svine min og andre ombyggede buggyer til.
Men pisser man på mig så kan man lige så godt stille sig op og pisse mod vinden- eller sagt på en anden måde- Jeg pisser igen.
Denne tråd startede rigtigt underholdende med et foto af en temlig aparte buggy. Og ganske få indlæg senere er der en som skal "pisse " på de buggyer som ikke er old school 70 stil.
Hvornår har i set en buggy ejer drøne ind i en af jeres indlæg om bobler, og fortælle at den eller den model er noget tecnomatros aktig og burde ligne en model 19XX.
I har jeres smag- vi har vores. Jeg behøver ikke læse om jeres mening i hver anden tråd herinde.
Hvis jeg fortalte min mening om nogle af de stilarter der er mellem bobler. ville de pågældende ejere sgu nok også fare i tastaturet.
Så det gør jeg nødigt- og nej jeg er ikke fornærmet.
Hilsen Niels Erik
Prøv at spole båndet tilbage og læs de første indlæg til det første billede :-).. Det sjove er jo lige netop at det er "BuggyFolket" der starter med at lægge negativt ud, med at nedgøre den "grimme" buggy på det første billede ... Det er sku da lidt sjovt ikke??....
BuggyBoy skrev:
En buggy stationcar... nej nu stopper i sgu... mener i seriøst at det er god stil???
Smiler... alle må have deres smag... jeg synes bare den minder mig om postmand per med den bagende... hehe... Ikke lige det jeg umiddelbart forbinder med en buggy...
Hvis den stod i min indkørsel ville jeg nok pille dæk og fælge af den og sende resten til kommunekemi :-D hehe... Men sådan er vi jo så forskellige....
[quote=niels-erik]
BuggyBoy skrev:
Motoren kan måske også genbruges-Men ellers har du ret!!HE HE
Hilsen Niels Erik
Men ved da godt i kun mener det for sjov
jeg er tecnomatros eller hvad i kalder det
og????
jeg er sku da lige glad
som det har været sagt før:
nogen kan li moderen nogen datteren eller hunden og så er der dem der kan li det hele ;-)
det eneste der kommer ud af det her er at folk ikke vil/gider at komme på træf
for hvem f.... vil det hvis folk står og sviner hinands biler til???
men kik nu i steden for hvad folk har lavet og gi respekt for for det...
der er sku mange biler jeg ikke kan li men kikkre nu stadig på hvor manden har lavet ved den og roser ham/hende for det hvis det er godt og hvis det ikke er godt holder jeg min kæft..... og dog hvis det nu er helt galt kan jeg da godt komme til at lufte lidt min mening men det kommer and på mange ting....
OG LAD OS S
Der er for mig stor forskel på at gøre lidt grin med en bil fra usa eller et andet fremmed land, og så gøre grin med en bil som tilhøre en bruger på vw nettet!
Og det uanset hvilken vw det handler om.
Hilsen Niels Erik
måske handler det bare om, at det eneste bobbel, bus osv folket har til fælles med buggy folket er vw bunden (-30cm, eller hvor meget man nu hugger ud)
kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men køre bobbel fordi jeg kan lide hele pakken! dvs udsenet, tekniken, historien og ikke mindst oldscool reto scenen. noget som de fleste buggyer vidst falder lidt uden for, da der i mine øjne hurtigt går lidt T-hansen opelmanta neon flipflop lak i den (desvære)
så måske skulle vi fokuser på det vi har tilfælles,nemlig tekniken... istedet på vores forskelle.
men er der ikke kommet frygteligt mange buggyer til landet og på vwnettet det seneste stykke tid
klokmose skrev:
kan selvfølgelig kun snakke for mig selv, men køre bobbel fordi jeg kan lide hele pakken! dvs udsenet, tekniken, historien og ikke mindst oldscool reto scenen. noget som de fleste buggyer vidst falder lidt uden for, da der i mine øjne hurtigt går lidt T-hansen opelmanta neon flipflop lak i den (desvære)
Lige mine ord!
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Fau_Weh_Mann skrev:
Prøv at spole båndet tilbage og læs de første indlæg til det første billede :-).. Det sjove er jo lige netop at det er "BuggyFolket" der starter med at lægge negativt ud, med at nedgøre den "grimme" buggy på det første billede ... Det er sku da lidt sjovt ikke??....
BuggyBoy skrev:
En buggy stationcar... nej nu stopper i sgu... mener i seriøst at det er god stil???
Smiler... alle må have deres smag... jeg synes bare den minder mig om postmand per med den bagende... hehe... Ikke lige det jeg umiddelbart forbinder med en buggy...
Hvis den stod i min indkørsel ville jeg nok pille dæk og fælge af den og sende resten til kommunekemi :-D hehe... Men sådan er vi jo så forskellige....
Ja for "BuggyFolket" er ikke så sippet og kan godt se stilen både i en gammel vw men også i en T-Hansen lavet bil.
Ingen lægger jo så mange timer i styling på sin bil fordi man mener det er dårligt det man laver hver især gør sidst bedste selv om det ikke altid er godt nok i andres øjne, men vi er ikke alle skabt lige dygtige.
Prøv dog at vis lidt respekt for det arbejde der er lagt der er lagt mange timer i bilen