Jeg har et underligt problem, lige meget hvad jeg gør kan jeg ikke få den til at lade vær med at skyde i højre side cyl 1-2.
Det eneste jeg ikke har prøvet er at blokerer det rør der går fra udstødningen op til karburatoren, hvis den nu skulle være tæret.
Den skyder ikke så meget ved høje omdrejninger og med choker, når den så bliver varm og den skal til at gå i tomgang er den meget svær at holde liv i, med mindre at den får lidt gas.
Motor 1600.
Karburator standart 34pict3
Her er hvad jeg har gjort får at fjerne problemet.
Nye 041 toppe, da de gamle var revnet.
Ny 009 strømfordeler,tændspole, kabler, tændrør.
Nye pakninger til udstøningen.
Rensning af karburaator, samt nye pakninger.
Justering af karburator.
Justering af ventiler. 0,10
Justering af platiner. 0,40
Justering af tændingstidspunkt. 7,5
Kontrol af kompression. Ligger 8,5 på cyl 1-2 og 9 på cyl 3-4.
Hvis man holder hånden ved udstødningen, kan man mærke at den ikke tænder jævnt, og derved skyder den. Det er kun den ene side, den anden går perfekt. Jeg ved godt at det lyder som om at den får forkert blanding, men jeg kan ikke juster mig ud af det og den anden side går jo perfekt.
Toppe samt strømfordeler er skritet med henblik på tuning til 1914 cyl.
Jeg har planer om at sætte to stk. 40mm kraburatore på til foråret, samt w110 knast.
MVH Jakob
Det eneste jeg ikke har prøvet er at blokerer det rør der går fra udstødningen op til karburatoren, hvis den nu skulle være tæret.
Den skyder ikke så meget ved høje omdrejninger og med choker, når den så bliver varm og den skal til at gå i tomgang er den meget svær at holde liv i, med mindre at den får lidt gas.
Motor 1600.
Karburator standart 34pict3
Her er hvad jeg har gjort får at fjerne problemet.
Nye 041 toppe, da de gamle var revnet.
Ny 009 strømfordeler,tændspole, kabler, tændrør.
Nye pakninger til udstøningen.
Rensning af karburaator, samt nye pakninger.
Justering af karburator.
Justering af ventiler. 0,10
Justering af platiner. 0,40
Justering af tændingstidspunkt. 7,5
Kontrol af kompression. Ligger 8,5 på cyl 1-2 og 9 på cyl 3-4.
Hvis man holder hånden ved udstødningen, kan man mærke at den ikke tænder jævnt, og derved skyder den. Det er kun den ene side, den anden går perfekt. Jeg ved godt at det lyder som om at den får forkert blanding, men jeg kan ikke juster mig ud af det og den anden side går jo perfekt.
Toppe samt strømfordeler er skritet med henblik på tuning til 1914 cyl.
Jeg har planer om at sætte to stk. 40mm kraburatore på til foråret, samt w110 knast.
MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk



