Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan fungere en CDI

Tags:
No tags yet.

(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har en CDI enhed som jeg skal til at montere. Jeg er helt med på hvordan ledningerne skal monteres, men hvordan kan den få en motor til at give mere moment?

Hvad er det egentlig som den gør?

Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøv lige at hjælpe med hvad en CDI er ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://www.vw-resource.com/cdi.html#intro

Jeg tror tricket ligger i at TRO på det. :-)

Nej, mon ikke det er noget med bedre/kraftigere gnist giver en bedre flammestart og dermed en jævnere flammefront der minimere den uforbrændte restfraktion i cylindren?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja når de anbefaler at køre med 1mm gnistgab så hjælper det. En tændspole er en sjov en. Man trækker mere effekt ud af den med at større gnistgab. Så længe spolen kan slå over dette gnistgab. Når den ikke kan mere sætter motoren ud.
Sammen med at man styrer tændingstidspunktet mere præcist kan det helt bestemt hjælpe på motorens måde at trække på.
Når du har monteret CDI, så prøv at måle på klemme 15 (+) på spolen med motoren i gang. Nogen af den slags "tændingsbokse" snupper sommetider 1 volt, så der kun er 10-11 volt på spolen.
Der kan man igen med fordel så bruge en rød Bosch spole, der er beregnet til at køre med formodstand. Den er vist nok 9 volts, men virker fint ved 10-11 volt.

Sådan en boks kan i øvrigt købes for små penge som byggesæt fra Vellerman, eller Wellermann, eller ? Og der er også indstruktioner på Vellermans hjemmeside om hvordan man bygger den til 6 volt.

Til sidst vil jeg lige nævne at der jo her på siden har været mange på det seneste, der har haft problemer med levetiden på deres platiner.
Denne boks løser jo ikke disse problemer, fordi det jo er fiberklodsen der smelter eller ihvertfald slides alt for hurtigt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tag IKKE fejl af Bob Hoover. Han er/var seriøst inde i tingene. Han har været med til at udvikle VW´s 1302/03 blæsehus. Men han er efterhånden blevet en ældre herre.

mht. hvad de bokse reelt gør, ud over det åbenlyse, kan jeg kun sige, at de 6-7 stykker jeg har monteret, gjorde at motoren blevet NOGET rappere i afsættet fra lavere omdr. Derimod synes jeg ikke der var den store forskel oppe i omdr. (Det har så alle været motorer med rimeligt skrappe knaster.)

Syhler´s gamle 155 hk´s 2275 blev så sur, at den gravede grøfter i grusvejen fra 1400 omdr. i 2. gear kun ved bare at gi´gas. Det ku den ikke før den fik boxen på.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.