Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW type1 61`er

Tags:

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Se lige hvad jeg har hentet hos maleren idag! Det er en DEJLIG fornemmelse at have "toppen" hjemme igen...denne gang nymalet.

Der er lige lidt billeder fra turen og der kommer flere efterhånden som det skrider fremad....
IMG_2796.jpg
IMG_2798.jpg
IMG_2800.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Lurifaks Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mums filli babber totalt laekkert
(permalink) Erik G. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tillykke med det flotte resultat! Det ser da helt kanon ud. Bare man selv var så langt...
(permalink) Nils Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Flot arbejde ;-), ser rigtig godt ud.
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
se sku godt ud gert , glæder mig til at se når du kommer videre med den
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er selv tilfreds med resultatet og kan ikke helt fatte at det er min vw der ser sådan ud nu. Det er utroligt hvad maling gør ved en vogn...især når man i snart 2 år har set på gammel maling/rust og bilen får mange farver efterhånden som pladearbejdet skrider fremad.

Er der nogle som har et godt navn til skønheden? Hun skal jo gerne døbes. "Black Beauty" er jo udelukket...Black Pearl er måske for ligetil......hvad med "Sort Svin"? Næ, passer vist ikke til en ældre dame :)
Jeg er modtagelig for gode ideer...kom bare med dem.
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Lidt flere billeder...har svært ved at holde fingeren fra udløserknappen.
IMG_2806.jpg
IMG_2808.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ser super godt ud.
Ang navn hvad med black mama??
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Gert

Dejlig vogn, og skønt at du valgte den rigtige farve...haha turde ikke spørge hvilken farve den skulle ha `!

Den sorte er suveræn til det krom du har anskaffet, og der kommer sikkert mere krom til .....


Black Beast ! Dark Rose ! Schwarze Liebe !

Ja du finder jo sikkert et.

I øvrigt kan du jo få navnet i krom på Ebay.de

mvh
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tiguan skrev:

Hej Gert

Black Beast ! Dark Rose ! Schwarze Liebe !

Ja du finder jo sikkert et.

I øvrigt kan du jo få navnet i krom på Ebay.de

mvh


Schwarze Liebe tiltaler mig...jeg er mere til tysk, nu da det er en tysker :)

Den sorte farve var bestemt fra starten...ja okay, der har været andre farver indover (originalt var den turkies og det ville jeg ikke have) men sort skulle den være og sort blev den, samt det vækker minder om dengang jeg var en lille knægt og sad bagi min onkels sorte bobbel. Jeg husker også tydeligt at den havde grøn udv. solskærm...



-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Har "nulret" lidt med VW`en her i weekenden. Det blev ikke til det helt store, men de 32 bolte er skruet fast til bunden...genforeningen er gennemført!

Har brugt lidt tid på at få et overblik over mine VW stumper, som ligger i soveværelset, pc-rummet,hobbyrummet samt garagen...det var ikke let :)

Kunne heller ikke dy mig med at skrue speedometeret på....og lidt andre stumper. Det er jo ren hygge og fornøejelse.

Satser på at få styr på ledningsnettet samt tilhørende el-dele. Ny mohair himmel skal også monteres, hvilket doktoren selv skal stå for...det bliver en større operation.


billederne bliver lidt mystiske...det må være blitzen der genskinner ind i den sorte lak, samt støv på bilen. Håber det kan ses alligevel.
IMG_2824.jpg
IMG_2828.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) MichaelVogn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
på det øverste billede syns jeg at tagrenden se ud til at lidt bobler, men det kan vel ikke passe når den er ny lakeret? men må sige den er godt nok blevet flot bare jeg var så langt med min så der kun var det sjove samle arbejde tilbage...
drhook skrev:

Har "nulret" lidt med VW`en her i weekenden. Det blev ikke til det helt store, men de 32 bolte er skruet fast til bunden...genforeningen er gennemført!

Har brugt lidt tid på at få et overblik over mine VW stumper, som ligger i soveværelset, pc-rummet,hobbyrummet samt garagen...det var ikke let :)

Kunne heller ikke dy mig med at skrue speedometeret på....og lidt andre stumper. Det er jo ren hygge og fornøejelse.

Satser på at få styr på ledningsnettet samt tilhørende el-dele. Ny mohair himmel skal også monteres, hvilket doktoren selv skal stå for...det bliver en større operation.


billederne bliver lidt mystiske...det må være blitzen der genskinner ind i den sorte lak, samt støv på bilen. Håber det kan ses alligevel.


-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
MichaelVogn skrev:
på det øverste billede syns jeg at tagrenden se ud til at lidt bobler, men det kan vel ikke passe når den er ny lakeret? men må sige den er godt nok blevet flot bare jeg var så langt med min så der kun var det sjove samle arbejde tilbage...




Hej MichaelVogn

hehe.. jeg så godt på billedet, at tagrenden bobler, meeeen sådan forholder det sig heldigvis ikke. Tagrenden er ovenover hvis man kigger godt efter, men det er ikke let at se idet det bliver sort i sort når jeg tager billeder. Den "tagrende" du kan se, er der hvor man klemmer himmelen fast i de metal-tænder over døren.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Hammer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det ser dælme' godt ud... glæder mig til min kommer til maleren...
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Så er der monteret himmel. Det var akkurat ligeså kringlet, som jeg havde forventet (frygtet), for sådan en amatør som mig. 2 dages intens arbejde...havde læst at det kræver tre ting at montere himmel; tålmodighed, tålmodighed samt tålmodighed. Det er så ikke forkert, kan jeg hilse og sige. Operationen lykkedes og jeg er fuldt ud tilfreds. Nu kan der monteres ruder....

IMG_2840.jpg
IMG_2846.jpg
IMG_2848.jpg
IMG_2851.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det fandme iorden.. Flot arbejde og fed farve..

Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser bare godt ud!!

Jeg er meget imponeret af din perfektionisme og ikke mindst dit arbejdstempo....

Glæder mig til at se nye billeder..

Hilsen Søren Rix
-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ser godt ud gert , helt kanon
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Lidt update på mit projekt.

Himmel finjusteret, nyt TMI tæppesæt monteret bag, bag- og sideruder monteret med nye rude- og chromlister, lidt gummi monteret samt ledninger trukket. Mangler dog stadigvæk det store overblik mht ledningsnettet, men det må jo komme efterhånden som jeg kommer frem.

Min plan lige pt er at få lavet bilen mere eller mindre "køreklar" (opstart af motor) og helst inden næste levering kommer fra maleren (skærme, for- og bagklap, døre og div. smådele), men planer kan jo hurtigt ændre sig...
IMG_2856.jpg
IMG_2861.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Split261 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Flot og hurtigt arbejde, sover du aldrig? hihi, det er vildt at se så hurtigt det går med at få den samlet. Jeg glæder mig til at følge dit forrygende projekt.

Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Gert

Hvis alle bobler fra fabrikken havde været lavet som du laver din, så havde vi nok alle den dag i dag kørt i bobler !!

Hvordan går det med navnet ! Hvem skal smadre champagnen på vognen ?

mvh

(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tiguan skrev:
Hej Gert

Hvis alle bobler fra fabrikken havde været lavet som du laver din, så havde vi nok alle den dag i dag kørt i bobler !!

Hvordan går det med navnet ! Hvem skal smadre champagnen på vognen ?

mvh



Det er jeg ikke helt enig med dig i, tiguan...Jeg PR
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gert er det det orginale ledningsnet der sidder i den
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
crennevwfreak skrev:
gert er det det orginale ledningsnet der sidder i den


Njae både og... men det er det ledningsnet som sad i den, da jeg købte den. Der er med tiden lavet lidt om på ledningerne, kan jeg se, bla. er det lavet om fra 6v til 12v og der er lavet andre små "finurligheder" såsom monteret en ekstra sikringsboks, eftermonteret elektrisk springler, lavet nye "mystiske" ledninger mm.

Jeg er ved at få det fulde overblik over det originale ledningsnet og vil selvfølgelig lave det så originalt som muligt. Dog vil jeg beholde 12v nu da det er lavet om.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er sket lidt siden sidst...bla har jeg fået styr på ledningsnettet. Det var faktiskt lidt uoverskueligt i starten, men stille og roligt fik jeg styr på det. Uoverskueligt, fordi der har været lavet mange "indgreb" og tilføjelser på ledningsnettet. Jeg har brugt det ledningsdiagram der passer til årgangen og skrottet alt det makværk der har været lavet/tilføjet på bilen i årernes løb.
Mangler dog stadig "the final test", idet batteriet ikke er tilsuttet endnu..vil have monteret skærme med tilhørende lygter/blink først.

Har fået sprøjtet alle hulrum med Dinitrol voks...den ENESTE tectylbehandling bilen får.

Venter nu på 2. leverance fra maleren...




IMG_2874.jpg
IMG_2864.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Reply »

You must log in to post.