Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW type1 61`er

Tags:

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hva mon den koster?? Er den til salg?. Den er fisme fin.
vh. Henrik
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hva mon den koster?? Er den til salg?. Den er fisme fin.
vh. Henrik



Når jeg en dag får lavet min VW færdig og har nydt de første mange køreture, så kan det være at jeg i at anfald af kedsomhed, finder alle de mange betalte regninger frem fra gemmerne. Derefter lægger jeg alle de beløb oveni som jeg ikke har regninger på (og det er mange!). Der vil uden tvivl fremkomme et beløb, som jeg ikke vil røbe, for hverken fruen i huset eller andre personer....og det beløb er bare for at få dækket udgifterne!

Min VW er min hobby...ved godt at noget af det første som folk spørger om, når de ser mit projekt er, "Hvad koster det?" "Hvor mange penge har du brugt på bilen?" osv osv...Det er ikke det primære for mig, ellers var det en helt forkert hobby jeg havde valgt.
Jeg spørger jo heller ikke feks en bjergbestiger, golfspiller, whatever, om "Hvad koster din hobby?" Spørgsmålet er vel om man hygger sig med det man laver...Jeg gør!

Jeg kan også sige det på en anden måde: Den er IKKE til salg da salgsprisen er ukendt! :)
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
drhook skrev:

Så er der monteret himmel. Det var akkurat ligeså kringlet, som jeg havde forventet (frygtet), for sådan en amatør som mig. 2 dages intens arbejde...havde læst at det kræver tre ting at montere himmel; tålmodighed, tålmodighed samt tålmodighed. Det er så ikke forkert, kan jeg hilse og sige. Operationen lykkedes og jeg er fuldt ud tilfreds. Nu kan der monteres ruder....


Det kan godt være du synes det var kringlet, men HOLD da K
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm fuldstændig enig med mette her.... kan allerede se mig selv nu sidde og rode å vwnettet efter dit nummer for at høre om der ikke lige er en nemmere måde....
Får så at blive fuuuuldstændig sindsyg over det hele er skævt , rynket og driller...
S...... flot arb det der .!
RoleModelWork...
Ps.. kom lige og lær mig noget pladerep.-:)
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Var en tur forbi dækmanden og her er hvad jeg fik med hjem. Det er de "gamle" dæk, som sad på min VW, da jeg købte den (Det bedste/nyeste der var på bilen dengang!)
Derfor besluttede jeg, at de skulle "genbruges" med nye hvide dæksider og monteres på de sandblæste nymalede fælge.

Ved godt at der er mange af de "rigtige" VW-freaks, der betragter det som wanna-be, falske,ukorrekte, grimme, dårlige, usmagelige forfalskninger af de RIGTIGE dæk m whitewalls (til 6000 kr!), men taget i betragtning af at jeg udelukkende skal køre få 100 km sommerkørsel, så er det den RIGTIGE løsning for mig. Mine udgifter til hele molevitten inkl afbalancering, er mindre end hvad 1 "rigtig" dæk koster.

Når min pengepung engang skriger efter at blive tømt(hvis det sker!) og mine dæk er slidt ned og de hvide dæksider er flossede, kan jeg overveje at købe "den rigtige vare".

Jeg er ihvertfald 100% tilfreds med resutatet.

Den 5. fælg er stadig hos maleren og får samme tur.
Jeg valgte at få limet blyklodserne på inde i fælgen fremfor at ødelægge malingen på fælgen med de traditionelle...planen er at male vægtklodserne sorte, så de bliver mindst synlige.
IMG_2876.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Fælge og dæk er godkendt !!

Det ser rigtigt godt ud !

mvh

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dødflot !

Bare det ikke er hvide dæksider af fabrikatet ATLAS for så kan du skære
dem af efter små 300 Km, så vil de nemlig have gnavet sig ind til lærredet
på siden af dækkene.

Vi havde faktisk en tråd om emnet for et uger siden men jeg kan ikke lige finde den.

Martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo, her:

http://vwnettet.dk/forum/topic/283325

Martin
(permalink) tagsnket Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det ser sku RIGTIG GODT ud ...

er du G.. mand ...

jeg ligger selv og skruger på min mercedes som jeg skrev ...
og billeder kan jeg ikke længere finde ud at at lægge på det her nye smarte vwnet...
så det har jeg for længest opgivet,

men den glæder jeg mig sku til at se in reel ;-)




Mvh Tagsænket...


og så ikke at glemme : PISSE FLOT arbejde,
det må jeg sku sige.
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Holder en ufrivillig fridag pga snevejret. Har fået ryddet arealet for sne hen til garagen og VW`en står jo fint og godt....ingen fygesne her!

Har fået flere dele hjem fra maleren, så der er sket lidt siden sidst. Venstre side kan gøres næsten færdig (mangler lidt dele til ruden i døren, som er i retsordre).

Jeg mangler stadigvæk at få monteret forruden men da jeg ikke vil bøvle mere med den, lader jeg en fagmand gøre det.

Mit fine stenslagsbeskytter-sæt fra Robri passede desværre ikke på mine bagskærme,
IMG_2911.jpg
IMG_2896.jpg
IMG_2916.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Gert

Er du gået helt i stå ?

Vi er kommet i en ny måned og ingen nye billeder, er dit kamera gået i stykker ?

mvwh
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tiguan skrev:
Hej Gert

Er du gået helt i stå ?

Vi er kommet i en ny måned og ingen nye billeder, er dit kamera gået i stykker ?

mvwh


:) Gået helt i stå!? Næ nej da, jeg laver skam noget på min VW næsten hver dag, nogle dage mere end andre, men jeg er altid lige ude og klappe "hende" lidt på bagklappen. :)

Billederne bliver vist lidt for ensformige. Det jo ikke altid til at se fremskridt fra gang til gang...derfor har jeg ikke lagt billeder op, men her er da lige et mere.

Der er dog også tilbageskridt, idet mit styrehus/snekkehus måske er defekt/slidt op. Det drypper med olie og der er ratslør. Det skal afmonteres igen, men sådan kan det jo gå. VW`en skal være tip-top.

Nå men garagen kalder....







IMG_3467.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) tarup Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Stor klap herfra, for s**** den er lækker. Når du er færdig, vil jeg gerne tage en tur til Randers.
vh. Henrik
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Så har der været gang i montagen igen. Højre side er færdig undtagen dørruden og fik også det sidste på plads bag til.

Nu mangler jeg kun frontklappen, forruden, interiør og få benzintanken monteret. Benzintanken skal føres tilbage med den originale håndtag til reservetanken, som desværre var fjernet. Når det er gjort, skulle der sådan set ikke være noget ivejen for at starte motoren op.
IMG_2939.jpg
IMG_2940.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Ja, så fik jeg endelig startet motoren op!

En fantastisk fornemmelse at høre motoren igen efter 2 år. Benzinpumpen drillede mig, idet den var groet fast indvendig og ikke ville give benzin. Efter en rensning virkede den..troede jeg. Jeg fik godt nok startet motoren, men pumpen var desværre utæt. Ny benzinpumpe på, samt et sæt nye tændrør...en lille sjat benzin i kaburatoren og der var gang i den!

venter nu på nyt interiør, men jeg smider nok de gamle sæder i og får bilen synet, så jeg kan være klar til at komme på landevejen. L
-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Så har boblen været ude af garagen. En lille køretur frem og tilbage...kan snart ikke vente med at komme ud på den første rigtige køretur!

Jeg mangler dog stadig lidt montage endnu ( forklap, reservehjul, forrude). Når det sidste er på plads, kan den komme til syn og får plader på (forhåbentligt!)....derefter bliver den monteret færdig indvendig med nyt interiør samt tæppesæt.

IMG_2960.jpg
IMG_2959.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dødflot
West
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja...nu er det jo snart april og foråret er kommet. Desværre bruger jeg stadigvæk min tid omme i motorrummet på VW`en...
IMG_2990.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Gert

Sælg da den slæde... det kunne du da ha`sagt dig selv 61`har aldrig været en "god årgang", næh du skulle ha`købt dig en 60` i det år blev nemlig kun lavet kvalitet..hehe.

Skulle du blive helt træt af den, så giver jeg gerne skotningsprisen....

mvwh

Bent
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tiguan skrev:
Hej Gert

Sælg da den slæde... det kunne du da ha`sagt dig selv 61`har aldrig været en "god årgang", næh du skulle ha`købt dig en 60` i det år blev nemlig kun lavet kvalitet..hehe.

Skulle du blive helt træt af den, så giver jeg gerne skotningsprisen....

mvwh

Bent


Hej Bent!

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) tiguan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja ja Gert

En lille quiz !

1. Rødvin 1960 eller 1961 ?

2. Portvin 1960 eller 1961 ?

1. Forkert Gert det var 1960

2. Forkert Gert det var 1960

Set en motor i dag på Qxl til 500,00 kr det var måske en løsning ?

Nåh men jeg håber da du snart får gang i den, for nu kommer sommeren vel.....

Mvh Bent (1960)
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Så er hun slået igang igen, den gamle dame...Det var et nyt sæt tændingskabler, det skulle til, samt en anden starter. starteren pga at tandhjulet "takkede" over og lød meget mærkelig.

Det lille tandingskabel mellem tændspolen og strømfordeler havde en løs forbindelse og de andre tændkabler ud til tændrørerne var slidte og trængte til udskiftning. En af hætterne var revnet.

Nu skal jeg jo bare "kigge" på nøglen og den springer igang...DEJLIGT!! :)

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Gert Member
Skrev for 17 years siden | | | |

PY-HA DA! Endelig lykkedes det at få monteret forruden!!

Afleverede bilen hos Dansk Bilglas, hvor jeg købte forruden, da jeg slet ikke kunne presse den forbandede forrude i hullet...ikke om det kunne lade sig gøre, selv med tre mand.
Bilen stod således påsken over på værksted (jeg har stadigvæk VW abstinenser, da jeg slet ikke kunne røre ved min VW HELE påsken!) og er netop kommet hjem igen.

Så er der èn forhindring mindre, førend den kommer til syn. Motoren skal først gå bedre...meget bedre, da den stadig driller mig en hel del. Skal lige have set om der er "hul igennem" manifold, da den danner is på indsugningsrøret og ikke bliver varm via udstødningen.

Lige et nyt billede, denne gang MED forrude (nu kan den sørme også komme i bad) :)
IMG_2998.jpg

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bulli 69 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Dr.Hook

Jeg må sige, at det er et imponerende arbejde du har lavet ved din bil, stort tillykke herfra, jeg har arbejdet med luftkølede fra 1959 til 1979, og jeg tror sjældent jeg har set så flot arbejde.
Lige et ? kan den synes nu om dage med øjenskygger, det kunne de ikke i gl. dage.


Ps. du kunne godt sørge for at vw mærket stod rigtigt på hjulkapslen da du tog det sidste billede:), det gjorde de altid fra vw werk.

Endnu en gang tilykke, glæder mig til at se den med plader på.

Hilsen Henning
-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart
(permalink) Hepe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Gert

Det er godt nok et godt stykke arbejde du har lavet, virklig flot resultat!

Og hvis dine VW abstinenser ikke sådan lige går over, så er du da velkommen til at komme og give mig lidt tips og tricks, med monteringen af min himmel, hehe!

Reply »

You must log in to post.