Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  911 motor i vw 1200.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der nogen som kan bekræfte eller afkræfte om der kan montenteres en porsche 911 motor i en vw 1200. Det er noget jeg har læst på nette. Syntes at det lyder som en rimelig sindsyg ting. Kan det lade sig gøre?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Der er mange motorer der kan klemmes ned i en boble... men det er på ingen måde noget man bare lige gør... Men til dit spørgsmål om der kan - ja det kan der...!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
blir alt for langsom med den tunge motor - byg dig en vild vw motor i stedet for - det er meget sjoverer - og det koster det samme
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det lyder meget vildt at man rent faktisk kan putte sådan et bæst i bilen.

Men bornholmer: Hvordan kan det være at den bliver langsom. Jeg mener sådan en motor sidder jo også i en porsche og den er jo ikke langsom. Undskyld jeg spørger så dumt, men ved ikke noget, og er meget nysgerrig.
Du siger at man skal bygge en vild vw motor, men kan man godt tvinge nok hæste ud af en standart motor, eller hvilke en skal da bruge.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det er jo så ikke en standart du skal lave...
Rasser lavede fx en 1914 ccm type 1 med knap 150 hk... Elnef kører med en 2.4 liter med over 200hk... kun sugemotor...
Og hvis du har penge nok kan de laves til knap 3 liters slagvolumen... Og så er der altså nogle hundrede heste i dem... Men det er kun et spørgsmål om hvor mange penge du vil bruge på det...
Og så er vwmotoren også lettere end en 6benet porsche og vægten kommer ikke så langt tilbage...
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
selvfølgelig bliver den vild af en 911. men det jeg tror han mener er at en 911 motor vejer meget i forhold til en skamtunet vwmotor. og efter som motoren ligger bag ved bagakslen i en vw og de er rimelig lette ude foran vil det være en kæmpe fordel at bruge en motor der er så let som muligt.

og man kan få mange heste ud af en vw. jeg mener at have læst at der var nogle der fik 308hk ud af en 1600 motor.
men hvis man laver rigtigt mange heste på en lille motor holder den ikke særligt lang tid.

man kan købe en masse dele på:

http://www.csp-shop.de

http://www.cbperformance.com

og ved vores tre sponcorer der har hver deres link nederst til venstre.

ps: kan du ikke lige oprette dig som bruger.:-)
det er rart at vide ca. hvem man svarer.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
okay. Det lyder vildt nok. Du skal have tak for svarene. Nu spørger jeg om noget som naturligvis ikke rigtig kan svares på. men hvor meget koster sådanne projekter. Bare ca. så jeg har en forestilling.
(permalink) Don Fischer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jo undskyld, selvfølgelig skal jeg være logget på, jeg havde egentlig bare glemt det. Jeg hedder Don Fischer og går på en matematisk linie i gymnasiet.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen der er mange priser... du kan lave noget mildt tun for ca 15.000 og vildt vildt tun for 80.000,-

Så du siger bare hvor meget du har at arbejde med... så kommer hestene som resultat deraf...
(permalink) Don Fischer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Okay. Det lyder fedt. Jeg må spare penge til et kommende projekt. Når nu man skam tuner motoren, så må man vel også blive nød til at gøre noget ved eksempelvis gearkassen, undervognen, styring, osv. Ellers kan bilen vel ikke håndtere alle de kræfter.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Og husk, Holdbar, Kraftfuld, Billig.. du kan kun få to af delene;-)
-------------------------------------------
(permalink) Don Fischer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det er da en meget god regel at huske på:-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Pauter sælger turnkey t4 motore med 280 hk! Og en garanti (ved dog ikke hvad den dækker)De koster "kun" 121 kilo- Og det er kun en suge motor med indsprøjtning. På samme side var der foto at en 3l med dobb turbo-uden køl (ren drag motor) 920hk!!
Jooo man kan godt få en vw motor til at yde noget.
Min lille private fingerregel: Op til ca 100 hk koster det ca 100kr pr hest!
Derover stiger prisen,næsten dobbelt så hurtigt som ydelsen.
Jeg mener at gearkassen bør skiftes hvis du vil nå over 130 hk, det samme for trækakslerne.
Koni eller lign bør monteres med det samme, hvis du vil tune, og skivebremser foran.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) warp Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Niels-Erik> Vil du ikke bygge en 100-hestes motor til mig? :-) ...vil sQ godt gi' 10.000 kr. for det!!
Tror nærmere det hedder 200 kr. pr. hest ...hvis man kan sige "pr. hest"..hehe
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvis man har en std 1600 motor er 10.000kr da ikke helt ved siden af, det hele behøver ikke at være nyt. Jeg er oppe på 7.000kr og mangler 'kun' et sæt karburatore.
Jeg regner/håber med at få i omegnen at de 100hk.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har lavet det, og ja et af problemerne er vægten. Et andet er at porschemotoren er meget følsom over for udstødning. Den kan ikke dyses ind og køre med andet end den originale potte, som er kæmpestor, eller to stingers. Men jeg er ked af det. Med to stingers vil I aldrig få mig til at sige at den var langsom.

http://www.griebel2.blogspot.com/
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu regner jeg selvfølgelig alle udgifter med i et sådan motorprojekt (også donormotoren) ellers kan det jo ikke sammenlignes med noget.
Jeg skal faktisk ha' min 1600 på rullefelt her i formiddag og selvom den er godt "pumpet" tror jeg ike den ryger over 85 hk. Prisen på den motor vil jeg skyde på ligger på ca. 15.000 hvis alle udgifter medregnes.
I får lige resultatet fra rullefeltet i eftermiddag ...det blever lidt spændende. :-)


Update:
Den gav 87 hk. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Don Fischer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hey igen. I skal sgu allesammen have tak for jeres imput.

Frank Andersen. Er det rigtig forstået at du er igang med et projekt, eller har lavet, en 911 i din bobbel.

Warp. Okay, det er sgu da et meget godt resultat. Og rimelig godt gætte, 85 hk, når den rent faktisk var 87 hk ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg lavede det i 1988-90

Har du ikke set billederne på det link jeg lagde ind ?

Der er også lidt andre fra min tid med VW´er
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 19 years siden | | | |
At "skam"-gøre noget betyder vel egentlig at gøre noget så meget, at det ikke rigtige er godt længere?

F.eks. er en skamsæmket vw en der næsten skraber hen ad asfalten, så man bliver uvenner med teknisk forvaltning og har store udgifter til undervognsbehandling ;-)

At skamtune en bil er at gøre det så "hårdt" at den mister sin fleksibilitet i daglig trafik og næsten kun duer til ræs. For lidt inspitation til hvad man IKKE skal gøre, så tjek de friske fyre Simon og Søren der NOS'er en VW motor i "Store Nørd" på DR net tv - http://www.dr.dk

Jeg har 2 1600 motorer:
- Den ene sidder i Porschen og er "halv"-skamtunet til omkring 120 hk og trækker næsten kun over 2500 rpm, så der skal lidt "kog i gryden" og hyppigt gearskift til i bytrafik.
- Den anden sidder i min vinter type 1 og har 50 kh og er pisse ligeglad med hvilket gear man sætter den i. Det er næsten som at køre en Volvo 142: Spiller bare top dollar og tukker derudad som en fiskekutter. Forleden dag kunne den endda starte i tredie! Men den går vel ikke mere end 130 på toppen..
Jeg har ikke rigtig besluttet mig til hvad der er fedest ;-)

Pointe: Tænk over om du vil have (bæsværligt) dyrt ræs, eller driftsikker fleksibilitet inden du går igang med projektet!

mvh
JAKOB
(permalink) warp Member
Skrev for 19 years siden | | | |
JK> Det er jo ikke sådan at der kun findes enten eller når vi snakker tuning af motore. Det kan jo godt lade sig gøre at lave en motor der levere 120 hk, men som også trækker helt fra bunden. Det handler jo bare om at øge slagvolumen til en smule mere end 1600 cc. En 2,1 L uden alt for meget knast ville f.eks. være en super løsning til dette.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Men jeg er ked af det. Med to stingers vil I aldrig få mig til at sige at den var langsom.

http://www.griebel2.blogspot.com//quote
H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.