Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ned-med-afgiften

Tags:
No tags yet.

(permalink) kaffepause Member
Skrev for 18 years siden | | | |
syntes alle skulle tage og underskrive denne det ville gøre gavn for alle i Dk :-D


http://www.ned-med-afgiften.underskrifter.dk
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja ondt i røven er jo en folkesygdom.. Hvor har vi det dog hårdt her i smørhullet ;-)

Jeg synes nu ellers at vi herinde der importerer klassiske veteranfolkevogne i ny og næ, slipper ret billigt generelt!

Og stykafgiften på varevogne over 3 tons på sølle 56800 kr, gør jo at alt for mange tosser futter rundt i Audi Q7 og Porsche Cayenne og den slags totalt mijø- og fodgængeruforsvarlige kæmpekampvogne!

Og hvordan ville Danmark og trafikken se ud hvis alle de smarte mandfolk der godt kunne tænke sig en hurtig BMW også havde råd til én? Pyha, så ville jeg sgu flytte..

Slå koldt benzin i blodet og nyd at det i DK faktisk kan betale sig at have en klassisk bil :-)

mvh
JAKOB
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hørt Jakob !!! Behold endelig den høje afgift i Danmark !! Ellers ville det da også blive helt umuligt at imponere nogen når man er ovre i DK som udenlandsdansker... :-)

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så er det mere interessant at skrive under her:
http://www.stop.underskrifter.dk/
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HAHA... der er vidst nogen der er for sent oppe der...
(permalink) Heide Member
Skrev for 18 years siden | | | |
(permalink) Heide Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JK skrev:
Ja ondt i røven er jo en folkesygdom.. Hvor har vi det dog hårdt her i smørhullet ;-)

Jeg synes nu ellers at vi herinde der importerer klassiske veteranfolkevogne i ny og næ, slipper ret billigt generelt!

Og stykafgiften på varevogne over 3 tons på sølle 56800 kr, gør jo at alt for mange tosser futter rundt i Audi Q7 og Porsche Cayenne og den slags totalt mijø- og fodgængeruforsvarlige kæmpekampvogne!

Og hvordan ville Danmark og trafikken se ud hvis alle de smarte mandfolk der godt kunne tænke sig en hurtig BMW også havde råd til én? Pyha, så ville jeg sgu flytte..

Slå koldt benzin i blodet og nyd at det i DK faktisk kan betale sig at have en klassisk bil :-)

mvh
JAKOB


Men har du nogen sinde tænkt over hvor meget en luft kølet forurener? :-) lidt at tænke over.

en anden side er også hvis afgiften steg på meget gamle biler så tror jeg sku der var flere der ville have det dårligt over det..

(permalink) stoej Member
Skrev for 18 years siden | | | |
DAnieltsd skrev:


Men har du nogen sinde tænkt over hvor meget en luft kølet forurener? :-) lidt at tænke over.


det har jeg. Jeg tror en luftkølet vw kan sagtens vinde i en konkurence om resurce og energiforbrug i anbetragtning af dens lange livscyklus. Udvikling, fremstilling, distribution, opbygning af nye kompetencer og hjælpemiddler hos mekanikere, bygning og opvarmning af de bilforhandlerpaladser, reklamer ... af indtil flere biler som skal erstatte bare en gammel luftkølet over 30 - 60 år. Det regnestykke vil helt sikkert falde ud til en bobles gunst.
Kan slet ikke forstå bilmarkedet med nye biler, der er alt for mange mennesker involveret som ikke bidrager til brugbarheden af produktet, men det er nok fordi jeg ikke forstår kapitalisme og anser reklamer som noget en inteligent fidusmager har funden på. Vækst er jo blevet løsningen for allverdens problemer.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Sjovt nok er jeg netop ved at opstarte mit speciele om netop dette emne. Om ca 10-12 måneder vil jeg kunne give et kvalificeret svar. Men tro, mig der er MANGE faktorer som når man taler om bilafgifter.

Ps. Det seneste oplæg fra politisk side (fra 2002) lægger op til at en nogle billige biler bliver dyrere, men nogle af de dyre bliver en lille smule billigere. Prisfald som dem i håber på vil i topklassen, således at en porsche koster ca. 950.000 kommer ned på ca. 700.000. Generelt falder afgifterne ikke det store. Det hænger sammen med at regeringen ønsker at fastholde skattestoppet samt en omlægning af afgifter skal være provenue neutral (man skal have de helt samme penge i statskassen som afgifterne giver i dag).

En afgiftomlægning vil også have betydning for forsikringspræmier, antal biler på vejene, antal minutter i kø på indfaldsvejene, antallet af totalskader, værditab på den eksisterende bilpark, gennemsnitslevealderen på bilparken, inplementering af nye bilteknologi, antallet af dieselbiler i forhold til benzin, affaldsmængden fra brugte biler osv.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
stoej skrev:
livscyklus...


Livscyklus er lige netop kodeordet: Der går let 4-5 "moderne" biler på samme cyklus som en bobbel, men når boblen engang skal skrottes så får man en sort skraldesæk med gummi- og plasticdele og resten kan fuldt ud genanvendes og laves til nyt stål. Den "moderne" bil giver omvendt en lille sort skraldesæk stål, og 4-5 kubikmeter plast der nok kan genanvendes, men kun ved brug enorme energi resourser.

Hvert olieskift giver kun 2,5 liter olie til genrafinering, men intet filter.

Brændstoføkonomien er nogenlunde som en moderne mellemklassebil.

Forureningsniveauet på udstødningsgasserne er nok højere, men katalysator kan eftermonteres.

Boblen er her allerede, men ny "moderne" bil skal først sejles hertil fra den anden side af jorden= energiforbrug.

Ved større trafikuheld er næste stop bedemanden, ikke årelang behandling på hundedyre hospitaler og efterfølgende overførselsindkomst resten af livet!

Konklusion: Boblen er ren økologi!!


Men jeg nyder sgu også nye bilers bekvemmeligheder og vil da meget gerne betale bare nogenlunde det samme som de gør i vore nabolande. Omvendt nyder jeg også at kunne krydse hovedstaden i myldretid på en lille time, istedet for masive trafikpropper.

Af rent egoistiske årsager går jeg derfor ind for en styrkelse af den offentlig transportsektor... så bliver der nemlig bedre plads til mig og min bil på vejene ;-)



-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
HNC skrev:

Af rent egoistiske årsager går jeg derfor ind for en styrkelse af den offentlig transportsektor... så bliver der nemlig bedre plads til mig og min bil på vejene ;-)



I trafikforskning er det meget ofte man støder på den holdning. Netop dette er også grunden til at mange billister gerne betaler bompenge/kørselsafgifter. De vil hellere betale end at sidde i kø længere tid.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
stoej skrev:
DAnieltsd skrev:


Men har du nogen sinde tænkt over hvor meget en luft kølet forurener? :-) lidt at tænke over.


det har jeg. Jeg tror en luftkølet vw kan sagtens vinde i en konkurence om resurce og energiforbrug i anbetragtning af dens lange livscyklus. Udvikling, fremstilling, distribution, opbygning af nye kompetencer og hjælpemiddler hos mekanikere, bygning og opvarmning af de bilforhandlerpaladser, reklamer ... af indtil flere biler som skal erstatte bare en gammel luftkølet over 30 - 60 år. Det regnestykke vil helt sikkert falde ud til en bobles gunst.
Kan slet ikke forstå bilmarkedet med nye biler, der er alt for mange mennesker involveret som ikke bidrager til brugbarheden af produktet, men det er nok fordi jeg ikke forstår kapitalisme og anser reklamer som noget en inteligent fidusmager har funden på. Vækst er jo blevet løsningen for allverdens problemer.


jo, men holder den ikke kun hvis boblen er den eneste bil du har, som du kører i til dagligt - hvis du ved siden af alligevel har en golf, corolla eller lign. så er den jo lidt dobbelmoralsk... eller? og tror du ikke også der blev brugt masser af resurcer på værket, ved forhandlere osv osv da boblen kom frem? udvikling, vækst, reklame, kompetancer og uddannelse af mekanikere er altså ikke et nyt fænomen... forskellen er bare det er længere tid siden... men at levetiden på boblen er længere er vi enige om, men hvormange er blevet produceret og hvor mange er tilbage...det er jo altså ikke alle der stadig kører idag...vækst? kapitalisme? måske.. så sælg bilen og gå...
(permalink) Chritte Member
Skrev for 18 years siden | | | |
beklager - det var mig ovenover...
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Interessant diskussion der kom ud af det her. Fedt!

- Er alle mudderkastere og diverse anonyme dummernikser taget på træf eller hvad? ;-)

Reply

You must log in to post.