Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  topstykker

Tags:
No tags yet.

(permalink) vw_16v Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej er der nogen der kan plane mine topstykker
eller er det noget man selv kan gøre
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det skal du få gjort på et maskinværksted- de skal planes oppe ved anlægsfladen, og det kan du ikke selv gøre!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 19 years siden | | | |
"planing" af topstykker er ikke noget man bare gør !
Vendhøjde skal være tilpasset ,derefter opmåler du CC i brændkammeret med vædske ,så kan du udregne kompressionsforhold med de CC du har.Hvis du så vil hæve komp. udregner du med mindre CC til du opnår det komp. du vil have ,det er så de CC der skal være i dine forbrændingsrum efter bearbejdning.
(permalink) vw_16v Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg har fået af vide at der skal tages 1mm af
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
På hvilken motor ? Jeg vil godt komme med et gæt.
Før i tiden da vi kunne få 98 oktan tog vi altid 3,5 mm på en 1600.
Men hvis motoren er større skal man måle det, ellers er det rent gætværk.

Og hvis man køber uoriginale, og det gør man jo, cylindre/stempler. Så har de typisk større vendehøjde og så skal man tage noget mere, ellers sænker man måske i sidste ende kompressionen.

Men på originale ting og med 311-topstykker vil den køre fint som std. hvis du tager 1 mm.
Skifter du knast skal du tage noget mere.

043-topstykker har en 1mm kant. Der skal du så tage 2mm.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jpwest Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Før i tiden da vi kunne få 98 oktan tog vi altid 3,5 mm på en 1600.

Det var ellers ikke så lidt??? så må den da ha været godt lav Komp. fra starten af??
West
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Nej du, (West) En Scat C45 knast i en 1600, sammen med portede std toppe og 10-1 kompression, og hvad der nu ellers hører til sådan en, går som en skoldet trold.
- Det største problem er, at std stempelringe ikke rigtigt kan tåle mosten. Og den skal osse ha´en modvægtet krumtap, eller ødelægger man lejer og blok i en fart.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 19 years siden | | | |
så torben kom nu igang med de cabs isteden for at sidde her og svare på spørgsmål

arr det bare gas

Dennis
-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja 3,5mm plejer at ramme 10:1 og ja de var vel 7,7:1 fra Werket, så det var vel "godt lavt"
Med Scat C35 kunne det godt holde hvis ejeren ikke var helt fra snøvsen.
Men man skal ikke køre 6500 omdr. ved alle gearskifte.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
dennis_rol skrev:
så torben kom nu igang med de cabs isteden for at sidde her og svare på spørgsmål

arr det bare gas

Dennis

Jeg skal da osse slappe a´en gang imellem ;-)
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vw_16v Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej farmer kan jeg ikk logge dig til at skrive en liste til mig hvad jeg skal bruge for at lave sådan en 1600ccm med rimlig kraft ikk noget over vildt

Reply

You must log in to post.