Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hindre bremseskiver i at ruste fast ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) birke Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Min daily har en uvane med at bremseskiverne ruster fast ind mod navet.
De kan være meget svære at få af uden at varme på dem.
Jeg ville egentlig gerne give dem kobberfedt på anlægsfladen mod navet,
men som jeg har forstået det må man ikke bruge produkter der hindrer varme afledningen fra skive til nav.

Hvad kan man bruge som KAN aflede varmen ?

Mit eget bedste bud er grunder med en masse zink i men er lidt på bar bund.

Tillader mig at spørge her da svaret forhåbentlig også kan bruges til luftkølet.
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg bruger lys Pava. Og det må jo virke. Jeg sprayer alligevel lige navmøtrikken og boltene når jeg skifter sommer/vinterdæk så min ser altid ud som jeg lige har samlet den.
Du må ikke male. Så går hjulene løse efterhånden som malingen arbejdes væk.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Birke

Det er lidt af et "religions" spørgsmål, men jeg bruger selv et tyndt lag kobberfedt og det er endda på en halvhurtig tung bil, hvor bremserne bliver flittigt brugt. Det har ikke givet anledning til problemer med skæve skiver, selvom temperaturen på bremsedelene ofte er meget høj ;-)
Men sørg altid for at skiver og nav er pinligt rene og fri for gravrust inden montage!

mvh Henrik
-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nogen tværer nav og skiver og det hele ind i tykt lag kobberfedt. Når så det klemmes væk eller bliver varmt og flydende så tror man skiverne er skæve.
Der er også nogen der køber de billigste skiver og tror at de er lige så gode som ATE.
Men giv 100 kr mere for en skive, så dur det.
Da jeg var i lære i 75-78, kostede en skive til en type1 1000 kr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.