Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køb af knast og divs.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøver lige igen :)

Nu da Vw'en er kommet i vinterhi og trimmes lidt, skal jeg lige hører jeres mening om http://Www.bigboyztoys.co.uk har nogen købt noget derfra og hvordan var det??

Kittet er jeg fundet inkludere alt hvad der skal til at montere knast:

Kit includes:

Engle Camshaft
cam wheel
followers
bearings
heavy duty push rods
swivel feet
heavy duty springs
bolt-up shafts
Kit Price £220.00

Saving £25.00

havde så tænkt mig en W120 eller W125 har jeg ikke helt bedømt endnu...

Men lyder det fornuftigt nok eller er der et andet sted man kan få det samme meget billigere???

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvilken motor skal knasten i?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Knasten skal i en 1600cc med dobbelte dellortoer, tarmslyng m.m
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis du skal køre med så meget knast i en 1600, skal du ikke være bange for at give den omdr.
Du skal så have gode ventilfjedre og en god kontravægtet krumtap og hvis det skal virke skal den have noget kompression. Sikkert så meget at det bliver et problem med 1600cc. Du kan ikke tage så meget i dybden på topperne.

Skal den køre motorløb i en klasse hvor du er begrænset af 1600cc ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Heh Overhovedet ikke.. skal bare kunne følge med vennerne :) Men en W120 er da ikke den slemmeste??? Altså den svarer jo til en C45 og den læste jeg gik godt i en 1600???

Og jeg regner også med at købe modvægtet krumtap.
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Til gadebrug ville jeg nok vælge C35 eller C45. Du kan ikke vælge knast ud fra gradtallet alene.
I dit sted vil jeg vælge 1776+ og C35 og stadig dobbeltfjedre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hummel skrev:


Og jeg regner også med at købe modvægtet krumtap.

SAamt yderligere afbalancering, samt smedede stempler, samt portning af toppe, og hævet CR og som nævnt dobbelte ventilfjedre. Så kan W120éren godt fungere, og godt. Den pris du har fundet der, er da ike noget særligt. det kan alle i DK da osse sælge dig det til, enda uden at slå af prisen tror jeg.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Farmer skrev:
Hummel skrev:


Og jeg regner også med at købe modvægtet krumtap.

SAamt yderligere afbalancering, samt smedede stempler, samt portning af toppe, og hævet CR og som nævnt dobbelte ventilfjedre. Så kan W120éren godt fungere, og godt. Den pris du har fundet der, er da ike noget særligt. det kan alle i DK da osse sælge dig det til, enda uden at slå af prisen tror jeg.
T



Hvorfor andre stempler? Kan normale Cima stempler (eller hvad de nu hedder) ikke tåle de omdrejninger den motor kommer til at køre? (og i så fald hvad med plejlstængerne?)

Duus

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo det kan de sagtens til gadebrug. Torben kan nok have ret i at man burde måske køre med nogen smallere stempelringe. Men når jeg husker hvordan Jørn Dalsgård kørte med hans tunede 1600, jeg selv og Bruno Vinther og Keld Hejlesen. Så tror jeg ikke det bliver noget problem. Men nu kørte vi jo også med brugte originale stempler og Götze stempelringe. De sæt fra Brazil eller Mexico kunne ikke købes dengang.
Og omkring plejlstængerne, så sidder der 13-1600 plejlstænger i Rasmus Kirketerps 2,6L type4 med 103 mm. stempler. Så det går nok.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nej, de stempler (ringe) man får idag kan ikke tåle mosten. Når jeg en enkelt gang laver motorer med std støbte Mahle stempler i, sætter jeg omdr. begrænseren til 5700 omdr. Så er der ikke problemer (endnu da ) Mere end det, og ofte, så brækker den øverste ring.
I de der 1600 motorer hvor jeg trækker 100 hk på std grejer, begrænser jeg dem osse til 57-5800 omdr. Ellers går det bare ikke. I de to første vi lavede, dvs det var Ian fra Wolfsburg der samlede dem, havde vi ingen begrænser i, og lod dem snurre til 6300. Og så gik det ret hurtigt galt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Okay.. Jeg kunne jo også vælge det kit der med en W110??? Også stadig 10-1 Comp. Hvis den ville være bedre til originale stempler.. Kittet er jo dejligt nemt med fjedre og alting...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Se, det er bla. DER du trænger til at læse noget mere. 10-1 sammen m,ed en W110 laver for meget kompressionstryk til nutidens brændstof. Der er 9,5 grænsen, og jeg anbefaler ikke over 9 til alm bl kørsel.
- det ene influerer på det andet.Du er N
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal nok være forberedt på at skulle køre 97 oktan hvis du vil forsøge at køre 10:1 på vores benzin i dag.
En Engle W110 giver meget forbrændingstryk ved lave omdr. og skal derfor ikke køre med så høj komp. før den tændingsbanker
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå undskyld, var lige væk en times tid.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har købt den bog. og har da også læst den, men syns den er svær at læse og som du siger 30 år gammel!

Men okay jeg spurgte jo bare om nogen havde ris eller Ros om Bigboyztoys, så kunne du(Farmer) jo bare have sagt de solgte det billigste af det billigste...

Og hvis du kan lave det samme kit som det der til en 100 lap mere så køber jeg sku :D

Kompressionen sætter jeg bare til 9-1 så... Også W110 knast så skulle den kunne følge trafikken :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan gøre det bedre endnu. Send dine toppe over til mig lige efter jul, og lad mig så sælge dig en af vores specialknastaksler. Så laver vi sådan et "100 hk" kit til dig. Så kan du i mellemtiden få undersøgt om din blok er go´nok til en gang tun, samt få de roterende dele bearbejdet og afbalanceret.
Hvorfor er den bog svær at læse ??? Jeg syns da de forklarer ie forståeligt sprog.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak Torben, jeg har fundet en motorprojekt som måske er noget for mig, der kunne det være jeg fik brug for din hjælp med at porte toppene.. Men det snakkes vi lige ved om....
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.