motor handel
hvis i køber en motor der stod sådan her i salgs anonncen hvad ville i så gører hvis det viste sig at den var gået i motor lejerne
1stk. velkørende 1500 motor sælges. Motoren er mont. med type3 kaburatore og 009 fordeler. Den har gode varmekasser og en god udstødning. Den "sveder" lidt olie fra 1 par stødstangsrør, men der følger komplet pakningssæt med til den. Der følger endvidre nye platiner og tændrør med.
jeg har givet 3000kr for den og manden jeg har købt den af siger bare nu at når man køber en gammel motor skal man regne med at der skal skiftet nogle ting
jeg syntes bare at det er noget svineri at stå og sige at den virker ok den skal bare have nye pakninger og stød rør det har jeg så fået skiftet.
jeg føler mig bare rimlig røvrendt jeg har brugt tid og penge på den det mindste sælger kunne sige var da at han ville give mig de dele der er istykker altså lejer jeg ved jo heller ikk om krumtappen er gået i stykker
Om lejerne er gået, kan være svært at vurder, hvis motoren ikke er blevet startet op. Men hvis du gør dig til vane at trække i remhjulet, inden du køber , kan du måske mærke at det kan bevæges frem og tilbage, hvis det kan det så er motoren sansynligvis slidt-meget.
3000 kr for en komplet motor er meget billigt,Det kan du ikke købe en ny tom motorblok for,Hvis sælger vil lade handlen gå tilbage, så bør du være tilfreds med det.
For 5 år siden købte jeg en 1600 komplet motor hos en hugger,for 2500- han gav mig 3 måneders garanti. Da jeg havde adskildt og renset hele motoren, opdagede jeg at begge topstykker var revnet, og jeg ringede for at høre hvad han ville gøre ved det:
Kom med skidtet igen, og du får dine penge tilbage! Jeg havde lige brugt 2 dage på at skille og rense hele motoren, Jeg sagde nej tak og købte selv nye toppe.
Jeg mener at du bør spise en kiks-skille din motor og monter nye lejer.
Derved lære du din motor at kende, du ved at den er iorden/tæt og så koster et komplet sæt lejer ca 500 kr.
Så ender du med en ny renoveret motor for kun 3500, det er sgu da billigt.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det skal ikke være en hemlighed at det er mig Lars har købt en motor af. Den PM jeg sendte ham er denne:
Hej Lars.
Du ringed på min mobil i lørdags 1 gang,og da det er en firmatelefon render jeg ikke rundt med den hele tiden når jeg har fri, men tager den hvis jeg har mulighed for det. Jeg har kun været hjemme for at sove i weekenden, og er først på nettet nu.
Den PM du sendte har du sendt 4 min før du lavede din tråd,og man kan ikke regne med at man kun sidder og venter på at besvare en PM kvart over 12 midnat
Den motor du købte var kørende da den blev taget ud. Den blev taget ud af en bil der skulle skrottes og var som sagt kørende ved udtagning. Den har stået stille i ca 3 år, og blev solgt pga et andet projekt, og det fik du af vide før vi handlede. Jeg fortalte dig hvad jeg ville lave ved den hvis det var mig der skulle køre med den. Du købte en motor med dobbelte kab. med luftfiltere, 009 fordeler, csp speedertræk, gode varmekasser og en okay udstødning for 3K. Hvis der er gået et leje så brug dog de 500 - 700 på nye lejer, (du har stadig sparet noget af det afslag du fik), og ha en motor der funker i lang tid.
Ang. garenti hvis du havede købt en anden motor og kørt 50 km og den satte sig ville du også starte den helt store ballade? Det er gl. dele der bliver solgt og hvis man ikke vil købe nyt må man regne med at der i nogle tilfælde må offers lidt ved siden af.
VH Peter
Lars Købte en 1500 motor med dobbelte kab.,csp speedertræk, nye luftfiltere, 009 fordeler, nyt komlpet pakningssæt, nye platiner, tændrør, der sidder gode varmekasser og en fornuftig udstødning på med tarmslyng for 3K. Motoren blev taget ud af en bil som blev hugget op for ca 3 år siden, og da var bilen kørende. Jeg kunne se at den "svedte" olie ud af et par stødstangsrørene da den blev taget ned for hylden, og derfor fulgte der et komplet nyt pakningssæt med mit alles. Han fik afvide at den IKKE havede været startet op som den stod. Yderliger syntes jeg at 4 min. ikke er lang tid til at svare på en PM klokken halv 1 om natten, når man ikke engang er hjemme. Jeg render ikke rundt med en bærbar i bukserne og venter på PM'er hele natten.
VH Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
For lige at forsvare de firmaer der lever af at renovere motorer. Eller hovedreparere som det hed før i tiden. Så er en "renoveret" motor altså ikke en gammel motor der er skilt ad, vasket og samlet med nye lejer til 500 kr.
Det tager man så 10.000-30.000 kr for. Sådan er det altså ikke ude i virkeligheden.
Hvis man køber en original ombytningsmotor hos VW. Er den sandsynligvis ny. VW vil bare have den gamle fordi man ikke vil have "renoveringsemner" som andre evt. kunne bruge, som flyder rundt på markedet.
Hvis man køber en fra et eftermarkedsfirma, er den boret med nye stempler, flugtboret eller med ny blok. Sandsynligvis nye topstykker OSV,OSV.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
det der er ved det her det er at jeg har købt en motor som der blev solgt som velkørende det var hvad der stod i salgs anonncen men jeg har så efter at den er blevet samlet og startet op fundet ud af at det er noget gammelt lort jeg har fået det er sku lige meget hvad jeg har givet for den det var noget andet hvis der stod i annocen at standen var ukendt men det stod der ikk
så jeg vil sige at det jeg har oplevet ved det her er at jeg ikk har fået hvad jeg har betalt for
men en ting har jeg dog lært ved denne handel det er at man skal sku ikk stole på hvad folk siger eller skriver i deres salgs annocer
men peter jeg håber du har det godt med at tage røven på folk.................................
Hvordan er lejet i stykker vw16?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
jeg ha kikke på hans motor, og man kan rykke remhjulet 5 til 8 mm, og når den står i tomgand banker i lejerne
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
5-8mm ja det var faneme meget.
Så skal jeg nok lade være med at sige hvad jeg mener om den handel - man kunne nemt komme til at sige noget om både sælger og køber man ville fortryde.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
og det ved man så at man skal kigge efter når man har en smule kundskab - det hedder aksialspillerum , derfor er mand lidt grøn - så tag en lidt mere grålig med...
en motor kan dog køre fint nok og meget længe selvom det er større end maxmål - så bare fordi det er slidt er motoren nødvendigvis ikke død - så saml du den bare igen og kør så længe den kan...
jeg har kørt 20000 km med en motor hvor det aldrig blev et problem - der kunne remhjulet rykkes 6 mm - ingen problem der ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Jeg har det udgangspunkt, ved salg af brugte dele, at når vi snakker : motor, gearkasse, selvstarter, dynamo/generator, viskermotor, og lignende dele, så er det som det står. Uden nogen form for garanti. Hvis folk så syntes at det er ok, så køber de det. Og hvis de er i tvivl, så må de lade være. Sådan er det bare!!
Er der udøvet en renovering, på f.eks. en motor, så blir der oplyst hvad der er udskiftet. Men samtidig at det jo stadig er en gammel motor. Så er det jo op til køber, om han/hun ville tage chancen. Alternativet er, at man kan bestille en fabriksombytter, med fuld "ny-garanti". Så er den skid slået. Det koster så let i omegnen af de 20 / 30 kilo. Men hvis man ikke ville give 5, for en delvist renoveret, så er der jo kun den anden tilbage, hvis man vil være sikker.
I de fleste tilfælde, med brugte motorer, går det til held-siden. Og de få gange det så går til den anden side, så er det jo bare uheldigt.
Al form for handel med BRUGTE BEV
det der er grunden til alt dette er at sælger har oplyst noget der ikk er sandt han har skrevet i sin annoce at den er velkørene en motor der banker så meget som den gør er bestemt ikke velkørene efter min mening
Peterwings skrev:
Den motor du købte var kørende da den blev taget ud. Den blev taget ud af en bil der skulle skrottes og var som sagt kørende ved udtagning. Den har stået stille i ca 3 år, og blev solgt pga et andet projekt, og det fik du af vide før vi handlede. Jeg fortalte dig hvad jeg ville lave ved den hvis det var mig der skulle køre med den. Du købte en motor med dobbelte kab. med luftfiltere, 009 fordeler, csp speedertræk, gode varmekasser og en okay udstødning for 3K. Hvis der er gået et leje så brug dog de 500 - 700 på nye lejer, (du har stadig sparet noget af det afslag du fik), og ha en motor der funker i lang tid.
VH Peter
Lars, du har været ude og handle med Peter. Du har set motoren. Du har fået alle informationerne omkring motoren. Du har endda fået at vide at den var velkørerende da den blev pillet ud for 3 år siden. Hvad mere skal Peter gøre? Skal Peter give garanti for en motor der ikke har kørt i 3 år?
Samtidig med dette, så syntes jeg du skulle tage et check på alle reservedelene. Bare check fx 009 fordeler, db karborator, csp speedertræk, og gode varmekasser. Prøv at checke prisen på de dele alene. Jeg tror du bliver MEGET overrasket.
Men det er blot min 2 cent. Jeg kan godt forstå hvis du syntes det er træls, men det ændre altså ikke ved at du har gjort en RIGTIG god handel.
-------------------------------------------
Michael
Jeg kan selvfølgelig godt forstå at hvis du købte en motor som du fik indtryk af var velkørende, så er du blevet skuffet.
Jeg ved dog ikke helt hvor alvorligt det med lejerne er, om motoren er ødelagt eller hvad.....er selv en smule grøn på det helt tekniske område.
Men kan da forstå at Bornholmer har kørt med den samme ting et stykke tid, så går ud fra det ikke er noget vildt kritisk, da jeg har indtryk af at han godt ved hvad han snakker om :wink:
Hvis det er sådan at du bare skal skifte et par lejer til noget der ligner en plovmand, så ville jeg sku' holde min k... og skifte dem med et smil.
Det er en 10-20 måske 30 år gammel motor, og du har betalt sølle 3000,- for den komplet, og der sidder sku nogle ret gode dele på bl.a. 009 fordeler og dobblete karb's, som alene nok kunne indbringe prisen eller tæt på !!!
Så skal du skifte et par lejer til en plov extra, så synes jeg stadig du har gjort en ret god handel......og så er der ingen grund til at gå i små sko, men se tingene i LIDT større perspektiv.
Og inden du misforstår mig, vil jeg gerne lige forklare hvorfor jeg mener det :)
Længere oppe er der en der skriver at du nok bør kigge på priserne for hvad fx. "dobbelt karburatore" koster.
Jeg har lige købt Niels-Erik's "40mm WEBER m/upgrade-kit" og jeg har betalt godt 6000,- og betragter det som en rigtig god handel FOR MIG !!!!!
De koster nemlig 8000-9000 kr. fra nye af.
Det er mere for at du lige forstår at bl.a. dobbelte karburatore ikke købes for en slik.
De koster hvad jeg har set 2000-3000 kr. MINDST for nogle brugte....såååååå :lol:
Håber sku du forstår mig ret, jeg kan godt forstå det med at den var "velkørende"....er helt med på hvad du er sur over.
Men med prisen og de dele der er på motoren taget i betragtning.....så synes jeg du skal være GLAD for at du kun har skulle betale 3000 kr. FOR EN KOMPLET MOTOR, som endda er lidt "peppet" og så ikke pive over at du skal skifte et par lejer.
Larsson 8)