Dyser til min solex 34?
Nu er jeg så begyndt at køre med den 1914 motor med standard knast, og solex 34 fra en 1600.
Og ja der er sikkert mange ting som jeg kunne have gjort bedre, men jeg mangler svar på et enkelt lille spørgsmål:
Hvilke dyser vil de af jer som har prøvet dette før, andbefale til min solex.
Motoren starter fint, men kan først gå i tomgang når den er gennemvarm,eller lige er startet(chokeren stadig til)Derimellem dør den ved tomgang, og jeg syntes også at den taber pusten allerede ved 35oo omd, den skulle da trække indtil ca 4000 måske 4500 omd.
Met eget gæt på løsningen er større dyser- Men er ikke meget for at købe flere end jeg skal bruge.
Er der nogen som har gode råd til dysestørelsen??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det ved Dennis og muligvis Farmer da.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Har kun lavet een af den slags. Ku´ikke li´den. Men en 1776 skal typisk have 0,55 - 0,60 tomgang, og ca. 132- 135 hoveddyse.
- Og ja det er normalt, at den holder op med at trække lige under 4K
T
Det er jo klart, der er jo ikke mere luft
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Kan man bore dyserne op med et "dysebor", Eller skal jeg ud og købe dyser?
Og hvis jeg skal, hvor kan jeg købe dem? CSP har dem ikke, men jeg har ikke spurgt andre endnu.
Hvilke størelse dyser bør der sidde i en standard solex 34?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Du kan godt rive dem op, men det er bedre med den rigtige str. dyse, fordi en oprevet dyse flower ikke på samme måde som en der har den rigtige facon indeni.
Boble 0,55 /125.
Bus 0,58 eller 0,60 og 127,5
T
Hvis det var mig havde jeg taget et 1,5mm bor og lavet en 150´er samme dag jeg havde problemet for at se om det hjalp.
Så kan man sku altid finde ud af om det er en 147,5 eller 152,5 der skal til.
I mange af de nyeste karburatorer er der to tomgangsdyser, hvor der sidder en skråt ind. Den er tit større og vil nok kunne bruges
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak for hjælpen- Hvor kan jeg købe dyser til solex??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Er der nogen som kan skaffe dyser til min solex??
Jeg gjorde som Frank sagde: tog dysen ud og ville bore den op med et 1,5mm bor-Men nogen havde været der før mig, boret fes lige igennem, uden modstand, så mit gæt er at dysen er 1,55 eller 1,6.
Og mine topstykker er matsorte indvendig, og den bruger meget benzin.Så dysen er for stor.
Kunne godt bruge en dyse i ca 140!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Jeg sender en til dig imorgen
T
Mange tak!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nu er det nok bare mig igen. Vil det sige at du ikke vidste hvad der sad i din karburator ?
Det koster kage !
Mu må Niels så vælge at blive sur, men når man bygger motor, og da især hvis man bruger brugte dele, så skal ALT adskilles og kontrolleres. Det er da slet ikke unormalt at en dyse i en karburator er boret op.
Det er mange år siden at jeg lærte lige at måle dem efter i stedet for at regne med nummeret på dem.
Og nu er Niels jo ved at bygge en 2332cc. Sikkert med fire karburatorer = 12 dyser der lige skal kontrolleres.
Det er da pokkers at brænde et stempel fordi der sidder én tomgangsdyse ud af fire der er en 55´er i stedet for 65.
Der har været mange "kokke" før os.
Og når man så søger råd på nettet, hvor os der forsøger at komme med fejlmuligheder ikke kan få fingrene i det, så er det da dobbelt vigtigt at alt "det almindelige" lige er kontrolleret først.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hej køre med 55 og 140 i min egen 1914cc med 34
MVH Dennis
Frank_Andersen skrev:
Nu er det nok bare mig igen. Vil det sige at du ikke vidste hvad der sad i din karburator ?
Det koster kage !
Ja Ja du kommer bare forbi, så giver jeg en kage-Med kaffe til!
Du kan da ikke forvente at jeg kan nå at lære alt på de 5 år jeg har rodet med vw-Men jeg begår sjældent den samme fejl 2 gange, så det går da fremad!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
bugservice skrev:
hej køre med 55 og 140 i min egen 1914cc med 34
MVH Dennis
Tak skal du have- det var lige de oplysninger jeg manglede!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!