Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Av for h...... det er vist dyrt!

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=102005&postdays=0&postorder=asc&highlight=2110+carnage&start=0

Indimellem skal man ikke spare på de rigtige stumper. Uden at være expert så skyldes dette vist brugen af "ikke arp bolte i plejlstængerne"
Gæt hvilke bolte jeg skal have på mine plejlstænger, på min næste motor?
Hilsen Niels Erik
av.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, eller forkert moment på boltene..

(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nogen af os vælger bare at bruge renoverede vw stødstænger. det ved jeg virker.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
cardude skrev:
nogen af os vælger bare at bruge renoverede vw stødstænger. det ved jeg virker.


Ja det plejer de at gøre... men det er jo nu engang bedre med ARP bolte.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er tydeligvis motorignorant for jeg er ikke klar over hvad en ARP bolt er. Kan I forklare mig det?
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Jeg er tydeligvis motorignorant for jeg er ikke klar over hvad en ARP bolt er. Kan I forklare mig det?


Der er et firma der laver plejlstangs bolte (bland andet). Dem kalder de så for ARP eller ARP2000 (og sikkert også andre modeller). De fåes i forskellige tykkelser længder osv. osv.

Man bruger dem når man har noget maskineri der snurrer mange omdr og har mange hk der skal flyttes frem og tilbage i motoren.

Forestil jer takten hvor motoren suger brændstof ind i cylinderen, der bliver plejlstangen "trukket" tilbage af de krafter/omdrejninger der i dette øjeblikket er overført i krumtappen (inerti ???). Der er på dette tidspunkt et enormt stress på plejlstangsboltene da det er dem der forhindrer kurmtappen fra blot at trække lejeskålen på plejlstangen med tilbage (det skulle gerne lykkes at få resten af plejstangen samt stempel osv. med tilbage)..... Det forklarer samtidig også hvorfor man får flere heste ved at vælge lette plejlstænger og stempler, og mindre stress på stumperne - ikke at forglemme.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Super. Tak
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Renoverede vw stødstænger??? De har vist ikke noget at gøre med det her

René
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hehehe skal er så meget frigang ...

Giver da helt ny mening til ordet luftkølet....*hehe
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan nu ikke helt se hvad stødstængerne som nogle omtaler skulle have at gøre med det motor havari. Efter som at stødstængerne kun bruges til at åbne ventilerne via vippetøjet. (ved godt hvad der menes, men skulle lige træde lidt :-) )
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Og selv om der menes renoverede plejlstænger- Så kan de ikke bruges på en motor med stor slaglængde. De kan slet ikke være inde i blokken.
Det er heller ikke plejlstangen som er skyld i skaden- det er boltene som holder plejlstangen sammen. Og de bolte som her er knækket er stærkere end nogen vw bolt nogen sinde har været.
Men på den anden side det var nok aldrig sket hvis det havde været en flad original motor-Men hvem gider køre med det?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Jeg kan nu ikke helt se hvad stødstængerne som nogle omtaler skulle have at gøre med det motor havari. Efter som at stødstængerne kun bruges til at åbne ventilerne via vippetøjet. (ved godt hvad der menes, men skulle lige træde lidt :-) )

LOL det tog godtnok lidt tid inden at det blev opdaget (eller måske var det opdaget men ikke kommenteret)

men man kan altså godt bruge vw plejstænger, du får bare proglemer med blokken og knastakslen mht clearnce i forhold til krumtappen. men det kan lade sig gøre. der skal bare gnubbes godt med filen i blokken...
(alt info i ovenstående afsnit er baseret på læsning omkring emnet ingen real erfaring haves inden for området, der tages derfor forbehold for fejl og mangler ved ovenstående) :D
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ovenstående skrevet af anonym bruger (mikroracer.dk) er ikke skrevet af mikroracer.dk men derimod af cardude. jeg havde ikke logget ind og så forslog den selv mikroracer.dk og det havde jeg ikke set den gjorde.

mikroracer.dk har du noget at gøre med c-air?

Reply

You must log in to post.