Bygning af 2332 til buggy!Nu med løst svinghjul!!
Det ser sgu lækkert ud det der... glæder mig til at høre den igang...
Det forpligter sådan noget der...... nu er der et 200hk pres på dig ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg er ikke så god til at huske alle de "smarte" navne,så tilgiv hvis jeg skriver noget vrøvl!
Krumtappen er en CB super race 84mm med chevy søler.
Knastakslen er en Engel FK10.
Løfterne er CB letvægts løftere.
Plejlstængerne er CB super race 5.600, med ARP 2000 bolte.
Cylinder og stempler er fra Mahle.
Topstykkerne er CNC Wedge port topstykker, med 44/37,5 ventiler-Også fra CB
Blokken er en CB alublok, clearet for 84mm , med 3,5mm deck.
Farmer har "justeret" toppene til en kompresion på 10,5-1
Tak til Farmer for råd og dåd ved denne handel
Karburatore bliver 44mm, og udstødningen den jeg har fra Ahnendorph
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Rasser skrev:
Det forpligter sådan noget der...... nu er der et 200hk pres på dig ;-)
Næ næ næ-Ikke med de små karburatore og T3 manifolder og en "snæver udstødning.
Og Jeg vil ikke save i min buggy for at få plads til nogle større karburatore(ikke lige nu ihverttilfælde)
Og min fine rustfri udstødning skal heller ikke skiftes (lige nu)
Jeg skal jo også have noget at arbejde med senere, så jeg ikke kommer til at kede mig.
Men jeg håber da på 150-160 hk.
Men longblokken bliver da vist forberedt på ca 200hk-Så er det bare "pynten" udenpå der skal justeres ,næste gang der skal smides penge efter buggyen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ja så er "case closed" Og det hele kan rende rundt uden at plejlstængerne rammer knastakslen-Det var så alt det "svære" nu kommer jeg så til det sjove-At få cylinderne til at passe til slaglængden, det klares med lidt skiver-Som jeg endnu ikke har målt!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nå men så fandt du ud af hvordan plejlstængerne skulle vende.
Morten Iversen svarede engang da Farmer spurgte mig: "Det store hul skal sidde omkring krumtappen"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank_Andersen skrev:
Nå men så fandt du ud af hvordan plejlstængerne skulle vende.
Morten Iversen svarede engang da Farmer spurgte mig: "Det store hul skal sidde omkring krumtappen"
H
MHT plejlstænger "nubmers up, bearings down"
Mvh Spring
MHT plejlstænger "numbers up, bearings down"
Mvh Spring
Bearings down? Forklar lige den. Forstår godt numbers up.
Nu er den samlet! Og det efter Farmers anvisninger, så det er sikkert rigtigt nok.
Lige nu er jeg så ved at gøre den klar til lakering-Det sker her i weekenden.
Mere følger senere!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
vi skal da ha nogle billeder niels-erik...
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Ja, det skal i da-Men jeg er så stresset for tiden, at jeg nu har glemt mit kamera 3 dage i træk! Men jeg kan sige så meget at motoren ikke bliver blå og rød som de andre jeg har bygget-Mere vil jeg ikke oplyse lige nu!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
ja så skal der altså nogle pix på...! ;-)
Undskyld jeg spørger Niels E, men er der ikke nogen vw-guruer som har anbefalet man dropper alt malingaf blok pga. varme..? Det var måske værd at overveje.....
Keep up the good work, ser frem til foto...
-------------------------------------------
Livet er for kort til ikke at nyde hver eneste dag.
Hvis jeg gør alt det som de andre gør-Og alle andre også gør det-Så kommer vi aldrig videre!!
Jeg tror på at det har lille eller ingen betydning, at min motor er dækket af et laklag på ca 50-60 my, Og tiden vil vise om jeg har ret.
Blokken bliver malet i morgen-Og denne gang husker jeg kameraet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nu er det jo en alu blok du har ikke. De bliver ca 5 grader varmere end en org. blok
-------------------------------------------
Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
Tja-Det må jo så bare betyde at min oliekøler skal være 5% bedre!
Intet kan overbevise mig om ikke at male blokken-Jeg vil hellere holde "køle"pauser, end have noget på min motor som kan ruste eller irre.
Indtil nu er jeg blevet "truet" med at:Din lak vil bryde i brand pga varme-Din lak vil skalle af pga varme-Din motor sætter sig pga varme-Din motor tager skade da den ikke kan komme af med varmen!
Og ikke en påstand har holdt endnu-Efter at have kørt med lakkerede motore siden 2002-Og også længere ture og indimellem ræs.
Og jeg har heller ikke hørt nogen pålidelige beretninger om at det skulle være sket for andre-Bortset fra en eller anden knallert som fik 30 lak oliemaling!Og ingen olie i benzinen.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Lejerne nedad betyder at hakket til den lille flig på plejllejerne skal vende nedad.
Og T. Jeg syntes bare Iversen var sjov, det var ikke for at sige noget ondt om dig.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så er der lidt billeder!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
De manifolde du har der trænger da seriøst til at blive portet ordentligt, ellers snyder det billede du har lagt på ?!
Som jeg ser det snævrer hullet ind når man ser det fra topstyk-siden.... det er langt fra optimalt!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Frank_Andersen skrev:
Lejerne nedad betyder at hakket til den lille flig på plejllejerne skal vende nedad.
Og T. Jeg syntes bare Iversen var sjov, det var ikke for at sige noget ondt om dig.
Jeg tog det osse sådan Frank. Jeg ka ta´det :-)
T
Billedet snyder! På en T3 manifold "drejer røret ind og derfor ser det ud som om det bliver snævert-Det gør det ikke.De er portet op til jævn overgang fra karburator siden til topstykkerne.
Og ja T3 manifoldene er ikke optimale-Men det eneste som der pt. er plads til.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
jeg kan godt forstå hvad du mener... men det er ikke den side jeg taler om!
Her er hvad jeg mener - der ser jo ud som der kun er "åbnet op" et par centimeter op op i manifolden. Prøv lige at mål bredden på udgangshullet (altså hullet der skal sidde mod topstykket) og mål så nogle centimeter oppe i kanalen. nogle centimeter oppe i kanalen skal den som minimum have samme størrelse som ved udgangshullet. dvs. du må ikke have et mindre tværsnitsareal end udgangshullet noget som helst sted i din manifold - så kunne man lige så godt have købt toppe med mindre kanaler.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Der er målt. Og den bliver bredere hele vejen fra den side du viser, da indgangen er 48mm.
Men det kan bare ikke ses på mine billeder!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!