Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bygning af 2332 til buggy!Nu med løst svinghjul!!

Tags:

(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Der er målt. Og den bliver bredere hele vejen fra den side du viser, da indgangen er 48mm.
Men det kan bare ikke ses på mine billeder!
Hilsen Niels Erik

ok ser bare ud som om den snævrer lidt ind et par centimeter inde i kanalen (fra topstykssiden) og så går ud ad mod de 48 igen som den ender i ved karburatorsiden.

Men det er svært bare at bedømme det ud fra billeder...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja-Bare se det sidste billede af den malede blok! Farven er altså mat grå-Næsten som rå alu. Og ikke blank hvid som på billedet-Man skal ikke tro på alt hvad man ser!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kom lige i tanke om en nem måde at teste det på... jeg plejer at bruge ringgaffelnøgler i passende størrelse til at føre gennem manifolden, på den måde kan man nemt finde et smalt sted som skal bearbejdes lidt mere, og det er hurtigt at sammenligne de 4 kanaler. Enkelt men effektivt!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Ja-Bare se det sidste billede af den malede blok! Farven er altså mat grå-Næsten som rå alu. Og ikke blank hvid som på billedet-Man skal ikke tro på alt hvad man ser!
Hilsen Niels Erik


Ajjj - jeg havde sådan håbet den skulle være rød.... Jeg har altid haft en svaghed for røde motorblokke..ved sku ikk hvorfor egentlig..
Flot blir den jo helt sikkert alligevel.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå. jeg kan bedst li´dem Au naturelle
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo netop det faktum at smag og behag er forskelligt!-Der gør at vi ikke alle render efter den samme kvinde,og vil have den samme bil.
Og da mange biler er set med røde blokke-bliver min ikke med rød blok. Denne gang har jeg valt en farve som næsten ligner den farve en alu blok har,og da jeg ikke maler mine topstykker denne gang, så vil det aligevel se ensartet ud, når motoren er samlet!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Det er jo netop det faktum at smag og behag er forskelligt!-Der gør at vi ikke alle render efter den samme kvinde,og vil have den samme bil.

Hilsen Niels Erik

så tror jeg gerne jeg vil have scarlett johansson og en bugatti veyron 16.2 ;-)

det ser som sædvanligt godt ud...

maler du møtrikker og pinbolte eller er de dækket af? tænker bare om lakken ikke revner hvis man løsner dem...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg maler blokken samlet,og skruer og møtrikker bliver naturligvis malet med, og jo lakken skaller af hvis jeg løsner dem-Men hvor tit har du løsnet bolte og møtrikker på en motorblok?
Hvis de skal løsnes, så er det vel for at skille blokken igen, og så bliver den malet om når den samles igen.
Når blokken bliver malet på denne måde, så bliver den tæt, og jeg kan hurtigt se om noget er gået løs!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen!
Hilsen Niels Erik
DSC_0001.jpg
DSC_0002.jpg
DSC_0003.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg må sku´sige jeg syntes det ser flot ud, der er rigtigt fedt med alle de billeder efter hånden som dit projekt skrider fremad
Ps god vind fremad
Hilsen Per Andersen
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) MichaelF Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja, det ser fandme godt ud.. tænkte på om det var muligt at få et live blik af din buggy, jeg er på skole i nykøbing de næste 2 uger, og ville gerne se den live og evt købe en tur..

send mig evt en pm eller ring
tak
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
MichaelF skrev:
ja, det ser fandme godt ud.. tænkte på om det var muligt at få et live blik af din buggy, jeg er på skole i nykøbing de næste 2 uger, og ville gerne se den live og evt købe en tur..

send mig evt en pm eller ring
tak



Håber at du mener K
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) REN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er sku en fed "core" du har købt der.. issuet med maling er der vist skrevet nok om..
Er plejle og stempler/krydspinde købt matchede, eller har du selv honet dem op til rette pasning?

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har købt dem samme sted-og målt om de passede-Og det var som de skulle være-
Krydspindene sidder i stemplerne når man køber dem, og plejlstængerne er blandt de bedste på markedet (meget rost på Shoptalkforum)
De tilpasninger indtil videre, som jeg har/vil udføre, var en let slibning af knastakslen ,så plejlstængerne ikke ramte på.Og udmåling af underlæg under cylinderne-samt måling at længden på stødstængerne,og sevfølgelig justering af spillerummet ved svinghjulet/krumtappen.
Der er så også noget arbejde omkring mine manifolder.
Det er ikke bare en kasse legoklodser som man sætter sammen,og får en motor ud af!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
--------------------------------
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der sket lidt igen!
Hilsen Niels Erik
DSC_0001.jpg
DSC_0002.jpg
DSC_0003.jpg
DSC_0004.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Se det var satme nogle lækre billeder - kæft det ser godt ud niels-erik

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der igen sket noget!
Hilsen Niels Erik
DSC_0003.jpg
DSC_0008.jpg

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det bliver sku sjovt hva.... skal vi køre træk :-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvorfor er cylinder køleskjoldene skæret til/"i stykker" ?

Normalvis går blikket jo ned midtvejs på cylinderen og der bliver det så skruet sammen med et stykke der går et stykke længere ned igen.

Fidusen med det der nederste køleblik går jo lidt fløjten når der er stort "hul" mellem de to stykker køleblik som normalvis skal slutte tæt sammen.

Eller er det noget du har tænkt meget over og forsøgt at ændre for at skabe bedre køling? eller hvad er årsagen?

Ikke for at være efter dig, så du behøver ikke opfatte det negativt - jeg undrer mig blot....
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan har de set ud siden min første 1914 motor!
Jeg har bare fjernet den kant som blikket i motorummet skulle sidde på-Og rettet resten til.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) MichaelF Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej niels erik..

jeg mente købe, som i jeg vil godt betale benzin for en tur, det er jo ikk meningen du skal ha udgifter på at give prøveture!


jeg havde helt glemt jeg havde skrevet til dig, men jeg er på skole igen til maj igen, så jeg ringer til dig til den tid..

den nye motor ser iøvrigt rigtig godt ud, jeg er vild med lidt andre farver end altid sort og sølv farvet!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du ringer bare-til den tid er 2332 motoren nok også monteret, og så er turen nok lidt sjovere!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Sådan har de set ud siden min første 1914 motor!
Jeg har bare fjernet den kant som blikket i motorummet skulle sidde på-Og rettet resten til.
Hilsen Niels Erik


Ja det kan jeg se, men luften bliver jo slet ikke ledt den vej over cylinder/topstykke som den skal.... den vil jo skyde meget luft direkte ud imellem de store mellemrum du har lavet istedet for at sende den forbi hele kølefladen på ribberne.

Forestil dig at puste et stearinlys ud med munden på fuldt gab. Man skal godt nok puste igennem for at det er effektivt, men spidser man blot munden lidt er der pludselig fart på luften, og vupti ... effektivitet!!
Derfor er det også ekstremt vigtig at blikket slutter helt tæt omkring alle køleribber (altså at blikket "smyger" sæt helt tæt omkring cylinder/topstykke. På denne måde tvinges luften til KUN at blive pustet omkring køleribber og videre ud af de dertil indrettede "udgangshuller".

Tror de har forsøgt at lave det så godt som muligt fra fabrikken af, så jeg ville ikke turde rode med det. Det problem du skaber med ikke at køle motoren ordentligt kan man jo ikke senere løse ved bare at smide en stor oliekøler på. Man vil jo stadig have "hot-spots" selvom man bringer total temp. på olien ned.

Det er jo kun ment som et tip.... take it or leave it
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.