Jeg vil bruge denne side til at beskrive min bygning af en 2332 motor til min buggy!
Da jeg kan skifte mening om forskellige ting undervejs, er indput velkommen.
Jeg startede med at gå på Shoptalkforums, hvor andre herindefra også "optræder" indimellem. Jeg har fundet en række fotos af "udskrabningen" i blokken, som jo nok er det som virker mest afskrækkende for mig, og i samarbejde med bla. Farmer har jeg så købt noget af det som skal bruges, det første var et sæt 44er Karburatore ,flere mener at det skal være 48, men da jeg har valgt at udseenet går forud for ydelsen! Så er jeg tvunget til at bruge t3 manifolde- Det er nemlig ikke muligt at få karburatore med normale manifolde ind under fiberen i min buggy, og jeg vil ikke skære i min buggy. Desuden er jeg meget glad for min Ahnendorph udstødning-Selvom den ikke er optimal til den størelse motor. Alt dette gør at et sæt 48 karburatore ville være spild af penge, da motoren ikke kan udnytte det de kan give.
Jeg har ikke nogen anelse om hvad min motor vil yde- men håber på ca 170hk, Er dette helt hen i vejret?
Mine foreløbige indkøb er som følger:
44 mm dobbelt karburatore-Et sæt lige skårene tandhjul til krumtap/knastaksel-En 84mm CB super race krumtap med chevy søler-en FK 10 knastaksel, og et sæt letvægts løftere fra CB.
Senere kommer: CB plejlstænger med arp2000 bolte-CNC Wedge port topstykker, med 44/37,5 ventiler- og et sæt jayace cylinder med mahle stempler.
Jeg bruger den blok som jeg købte sidste år, mit 1-1,25 vippetøj+ alt det udvendige fra min nuværende 1914 motor.
Jeg vender tilbage når der sker noget mere!
Hilsen Niels Erik
Da jeg kan skifte mening om forskellige ting undervejs, er indput velkommen.
Jeg startede med at gå på Shoptalkforums, hvor andre herindefra også "optræder" indimellem. Jeg har fundet en række fotos af "udskrabningen" i blokken, som jo nok er det som virker mest afskrækkende for mig, og i samarbejde med bla. Farmer har jeg så købt noget af det som skal bruges, det første var et sæt 44er Karburatore ,flere mener at det skal være 48, men da jeg har valgt at udseenet går forud for ydelsen! Så er jeg tvunget til at bruge t3 manifolde- Det er nemlig ikke muligt at få karburatore med normale manifolde ind under fiberen i min buggy, og jeg vil ikke skære i min buggy. Desuden er jeg meget glad for min Ahnendorph udstødning-Selvom den ikke er optimal til den størelse motor. Alt dette gør at et sæt 48 karburatore ville være spild af penge, da motoren ikke kan udnytte det de kan give.
Jeg har ikke nogen anelse om hvad min motor vil yde- men håber på ca 170hk, Er dette helt hen i vejret?
Mine foreløbige indkøb er som følger:
44 mm dobbelt karburatore-Et sæt lige skårene tandhjul til krumtap/knastaksel-En 84mm CB super race krumtap med chevy søler-en FK 10 knastaksel, og et sæt letvægts løftere fra CB.
Senere kommer: CB plejlstænger med arp2000 bolte-CNC Wedge port topstykker, med 44/37,5 ventiler- og et sæt jayace cylinder med mahle stempler.
Jeg bruger den blok som jeg købte sidste år, mit 1-1,25 vippetøj+ alt det udvendige fra min nuværende 1914 motor.
Jeg vender tilbage når der sker noget mere!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
En buggy ser bedst ud med originale centerline!