Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bygning af 2332 til buggy!Nu med løst svinghjul!!

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg bifalder Rassers tip. - desværre er det ikke første gang der gå´s op i look over effektivitet.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser sku lidt skaevt ud ja, ta og faa det rettet Niels. Ville da vaere traels hvis alle de penge for de fine stumper ender op i et brag..

Mvh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja Ja, skal nok!!
Men så skal jeg lige have lidt hjælp;
Hvis jeg nu tegner en ret linie fra skjoldets nederste punkt, og over til udstødnings manifolden-Er det så nogenlunde rigtigt? Jeg køber nemlig ikke bare nye skjolde, da det har taget lang tid at få tilpasset dem til motoren. Men havde tænkt om jeg måske kunne lave et par trekanter i aluplade, og så lime/nitte/skrue dem på de eksisterende skjolde,Så behøver jeg heller ikke male igen.
Ville det kunne virke?
Og du må hellere rette mig nu Rasser,Frem for at sige "hvad sagde jeg" hvis det går galt-Og den motor skulle helst ikke gå galt-Der er for mange penge i den til den slags!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, det er ikke helt galt. Normalt går pladen liige gfodt halvvejs ned forbi udst. porten.
Hvis du gør det "rigtigt" ville en montering med nitter da nok kunne komme til at se godt ud.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En anden ting jeg ville ændre (nu hvor vi er igang med at finde fejl ;-) )

Jeg ville vende armen der sidder på dine spjældaksler sådan at de peger opad istedet for nedad. På den måde vil dine trækarme fra midtertrækket stå i en mere lige vinkel - og du vil derfor have større chance for at kunne justere dit speedertræk korrekt. (som det er nu vil du sikkert sagtens kunne synkronisere dem fint så spjældene står ens i tomgang, men når du giver den fuld gas er jeg næsten 100% sikker på at du vil kunne se forskel på den vinkel dine spjæld står i.)

som sagt før.... take it or leave it
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den ændring vil jeg ikke foretage! Som skrevet så har det virket fint i 3 år, med 1914 motoren, og det tog timer at lave små fordybninger i blæserskjoldene, så trækket ikke ramte på.
Så jeg tror ikke at den ændring vil medføre andet end extra arbejde-Og 2 overflødige fordybninger!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Den ændring vil jeg ikke foretage! Som skrevet så har det virket fint i 3 år, med 1914 motoren, og det tog timer at lave små fordybninger i blæserskjoldene, så trækket ikke ramte på.
Så jeg tror ikke at den ændring vil medføre andet end extra arbejde-Og 2 overflødige fordybninger!
Hilsen Niels Erik


Set i bagklogskabens klare lys så havde du vel egentlig kunnet undgå at lave de fordybninger blot ved at vende armene på spjældakslerne 180grader, og så bytte rundt på monteringen af de to stænger ved midtertrækket som kablet går i.

eller har jeg misforstået noget ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej du har ikke-men jeg vil ikke vide det, mine øre er røde-Og så snakker vi ikke mere om det!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo en ærlig sag ikke at ville bøvle med at ændre på speedertrækket så geometrien bliver symetrisk og som du siger har det jo også kørt i 3 år.

...men det er HELT sikkert at motoren ikke trækker ens i begge sider hvis spjældene ikke har den samme åbningsbevægelse i hver side.
Hvis speedertrækket er indstillet så de to karbs er synkroniseret ved tomgang så vil det betyde at fejl-vinklen mellem spjældene i hver side blive større og større jo mere der trædes på speederen. Dette resultere i at der hvor motoren yder max (altså med fuldt åbne spjæld) også er der hvor synkroniseringen er absolut dårligst og dermed får man den "dårligste" motorgang der hvor motoren burde yde mest. Dette er ikke godt og betyder effekttab på toppen!

Den eneste måde hvorpå synkroniseringen vil passe helevejen når spjældene åbnes er hvis speedertrækkets geometri i hver side er 100% symetrisk.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kan ikke se nogen forskel, begge gaspjæld rammer på fuldt udslag samtidig.
Og jeg kan ikke umidelbart se hvorfor i mener at der ikke er symetri i den nuværende opsætning?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan også godt være at der overhovedet ikke er problemer med symetrien. Hvis du siger at begge karbs rammer stop samtidigt lyder det jo til at være i orden. Det er lidt svært at se på et billede og det kan godt være at det bare snyder lidt.

Jeg har selv rodet med symetrien på mit eget speedertræk og jeg var ved at blive sindsyg til sidst over ikke at kunne få det til at passe. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det se skú godt ud !
(permalink) Mingo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er enig, det ser sku godt ud !
Keep on the good work. Mr.Niels Erik
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Shyyyyyyyyy- Motoren er startet op-Og det blev filmet på en mobil!
Hvordan kan jeg få det på nettet???? Jeg har aldrig prøvet den slags før-Hjælp please!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
du skal køre det over bluetooth eller noget, ind på din computer. derefter skal du lægge det ind på en videoside hvor du er registreret som bruger.

og det kan kun gå for langsomt:-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Niels erik prøv at tal med Daniel fra buggyklubben.dk, det kan være at han vil lægge den op på serveren, så vi kan lægge et link ind i din tråd.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Shyyyyyyyyy- Motoren er startet op-Og det blev filmet på en mobil!
Hvordan kan jeg få det på nettet???? Jeg har aldrig prøvet den slags før-Hjælp please!
Hilsen Niels Erik

Fedt!! Tillykke med det, det er sgu et stort øjeblik med nerverne udenpå...

-------------------------------------------
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min kammerat har lovet at sende filmklippet til mig på mail-Og derefter vil jeg prøve at få det "udgivet"
Det kommer sikket på imorgen!

Men her er historien: Efter at have klargjort alt efter denne udemærkede vejledning:
http://vwnettet.dk/forum/topic/281576
Var jeg klar! Jeg satte tænding på og trykkede på starter knappen-Motoren løb rundt og skød flammer ud af både karburatore og udstødning-Men den startede ikke???????????
Jeg prøvede at stille på tændingen (svært med elektronisk tænding, at stille den rigtigt)Og prøvede igen og igen at få liv i maskinen.
Tilsidst var starteren glohed-og batteriet tomt! Og jeg nærmede mig et nervøst sammenbrud.
Så begyndte jeg at kontroler alt igen:Benzin OK,tænding (av for sa...)OK der er gnist.
Så rev jeg et topdæksel af for at se om tændingen passede med TDC på cylinder nr 1.?
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fastoldvw skrev:
[quote=niels-erik]Shyyyyyyyyy- Motoren er startet op-Og det blev filmet på en mobil!
Hvordan kan jeg få det på nettet???? Jeg har aldrig prøvet den slags før-Hjælp please!
Hilsen Niels Erik


Fedt!! Tillykke med det, det er sgu et stort øjeblik med nerverne udenpå...




Udenpå? jeg blev mere udkørt efter 2 timer end jeg bliver på en 10 timers arbejdsdag.
Men var "kun " ude og tisse 5 gange.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ikke for at hakke på Niels. Men nu har der været en tråd om motorolie og en om knastaksler.
Det er FORBUDT at dreje og dreje med starteren. Knastakslen får ikke smøring fra motorens oliesystem før motoren kører. Den er stænksmurt, fra det olie der trænger ud fra lejerne.
Alle amerikanske knastaksel-fabrikanter skriver at det er forbudt at køre tomgang de første 10 min. Nogen endda 20-30 min. Skal man stoppe motoren gør man det UDEN at den falder ned i tomgang.
De skriver i deres kataloger og instruktioner at man skal sikre sig at der er tænding og at svømmerhusene er fyldte sådan at motoren starter og umiddelbart kan gå op og køre over 2000 omdr.
Hvis den nyser og skyder er der noget galt. Det hjælper ikke at blive ved eller nogen forsøger endda at trække den igang. Den lærer det ikke, det er en død ting.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg var da også sikker på at den ville starte-eneste trøst er at :1 knastakslen var allerede tilkørt (ca 500km) og 2 jeg havde givet rigeligt med "rødt" knastaksel fedt under montagen!
Og ingen er fuldkommen-heller ikke mig!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg vil godt nok gerne se den video...
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det med at vende fordelerakslen 180 grader forkert har jeg også lige prøvet - heldigvis på en gammel motor - men fuck det er træls - det virker nemlig som om den er lige ved at starte. Der kommer tændinger men den kan ikke rigtigt finde ud af hvilken vej den skal sende udstødningen... den sprutter og knalder flammer op gennem karburatoren.
Og for satan hvor er man som du siger udkørt når endelig man finder fejlen :-)
Tillykke - en dejlig fornemmelse når det så snurre..

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der video. Den første er med omvendt tænding:
http://www.youtube.com/watch?v=ew6jjgGafYA
Den anden er så lidt kørsel-Bemærk venligst at det er filmet med en mobil, og lyden er dårlig da mobilen ikke kunne lide de mange DB:
http://www.youtube.com/watch?v=6TWJbhQGwak
Får lavet noget i bedre kvalitet, senere!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vil godt give dig ret i at lyden ikke gør noget for din motor, men tillykke med opstarten.

Har du motoren klar til opstart når vi kommer ned til dig.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk

Reply »

You must log in to post.