Bygning af 2332 til buggy!Nu med løst svinghjul!!
Ja!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Kanon at se det på video, Tillykke med du er nået så langt !
Martin
najs. den spinder jo som en mis... ser ellers meget godt ud med de der stikflammer i den første film. tillykke:-)
ja bare det var mig der var nået så langt med min motor
-------------------------------------------
Heinrich
Ja-Du må bare klø på!!
Jeg har imellemtiden fået monteret mine udstødninger og har kørt endnu nogle minuter med motoren-Karburatoerne er grov justeret så den går rimeligt.
Den kommer sikkert over i buggyen om 14 dages tid, til videre finjustering og tilkørsel- Nu bliver det jo snart "buggyvejr" Håber jeg!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
hvor langt skal man køre sådan en ny motor til?
-------------------------------------------
Heinrich
Jeg køre altid ca 1000 km, med max 3000 omd, og så skifter jeg olie+ filter og juster ventiler-Derefter regner jeg motoren for tilkørt.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Nu bliver det jo snart "buggyvejr" Håber jeg!!
Hilsen Niels Erik
For dig er det buggyvejr hele året Niels Erik ;)
MVH Jakob
[quote=Jakob M][quote=niels-erik]Nu bliver det jo snart "buggyvejr" Håber jeg!!
Hilsen Niels Erik
For dig er det buggyvejr hele året Niels Erik ;)
MVH Jakob
Nemlig-Men jeg foretrækker høj sol, og temperature på mere end 15 grader. Så kan jeg nemlig køre "uden tag"
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Så blev motoren monteret i buggyen, og jeg fik min første køretur med en 2332 motor!
Desværre er der et par småting som jeg skal have lavet, bla, så hukker den , Det har jeg så opdaget skyldes at der springe gnister fra tændkablet på nr 1, til køleblikket-Så nye tændkabler er bestilt!
Den bliver også varm- 85 grader efter 30 min kørsel ved 3000 omd, jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det skyldes, men hælder til at tændingen ikke står optimalt.
Og så skal mine karburatore vist lige chekkes igen! Net er næsten umuligt at få den ned under 2000 omd, selvom at tomgangs skruen ikke røre gas armen ved cyl. 1 og 2.
Så måske lukker spjældet ikke rigtigt, mener dog ellers at jeg kontrolerede det inden samling, men noget må være smuttet.
Bortset fra det så er der et enormt træk i den og den er meget omdrejnings villig, jeg skal hele tiden holde øje med at den ikke kommer over 3000 omd. For den vil frygtelig gerne!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Du kører da ikke 30minutter med en ny motor uden at din tænding står ordentligt?
Men 85grader syntes jeg da lyder meget fint.
Har du dit speedertræk afmonteret når du stiller på tomgangsskruerne? Prøv lige det og skru så skruerne ud så de slipper armene og derefter ind til de lige snitter. Så skulle begge spjæld være lukkede.
/K
Anonym skrev:
Du kører da ikke 30minutter med en ny motor uden at din tænding står ordentligt?
Men 85grader syntes jeg da lyder meget fint.
Har du dit speedertræk afmonteret når du stiller på tomgangsskruerne? Prøv lige det og skru så skruerne ud så de slipper armene og derefter ind til de lige snitter. Så skulle begge spjæld være lukkede.
/K
Nej det er godt nok pinligt, men jeg har ikke mulighed for at stille den rigtigt endnu, så den er stillet efter tændingsmærkerne, og ikke under kørsel med stroboskob.
Jeg syntes bare at 85 grader er meget, når det nu kun er 3,5 grader udenfor-hvad kan det dog ikke blive til, når det bliver sommer, og jeg måske kommer op over 3000 omd.
Jeg har stillet motoren i prøvestand, så der var ikke kabel på, og omd steg først da den blev omkring 80 grader-indtil da kunne den godt gå ca 900-1000 omd.
Men jeg må bare arbejde videre indtil det er iorden!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nu med BMD!!!!!!!!!!Og så kom der lige et scat 1-1,4 vippetøj ind af døren-Det skal monteres i den næste weekend!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
ser sku kanont ud niels erik er det svært at bygge en stor motor , foreks en 1914 , har nemlig planer om det med ved ikk så meget om det endnu
crenne
Start med at købe en haynes værksteds håndbog ,læs afsnittet om motoren flere gange.
Find evt en udslidt motor, adskild den fuldstændig, og sæt den sammen igen.
Så ved du med dig selv om du magter den opgave at bygge en vw motor-Det er ikke så svært-Lær ved at gøre det!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Nu med BMD!!!!!!!!!!Og så kom der lige et scat 1-1,4 vippetøj ind af døren-Det skal monteres i den næste weekend!
Hilsen Niels Erik
nyt 1.4:1 vippetøj ?
Jamen så skal der vel også skæres ny chromemoly stødstænger til, og hele geometrien skal udregnes endnu en gang med shims under vippetøj osv. osv.
puha du er ikke ked af det hva´
Men når det så er sagt, så kan du bare glæde dig. Den knast du har valgt er jo bygget til 1.4-> vippetøj, så du får helt sikkert en motor der vågner gevaldigt op hvis ellers alt det andet kan følge med. Du får jo både mere løft samt mere acceleration på ventilen nu. glæd dig!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Jeg ved godt at knasten er lavet til 1-1,4-Men jeg havde ikke lige et sæt da jeg samlede motoren.
Og ja det giver lidt extra arbejde-men hva`faan- Det er jo min hobby.
Desuden giver det mig et klart indblik om, eller hvor meget extra det vippe tøj giver-Jeg skal jo køre igen D.5 maj, og så kan efekten jo klart ses (håber jeg)
Og snart bliver der bestilt en ny udstødning, og så kommer jeg nok med vinkelsliberen til vinter! For at lave plads til "big beef" manifolder fra CB.
Så skulle alle mine heste vist være klar til aktion næste år.
Håber at nå 180 hk til den tid, men nu må vi se!!
Den tid som er gået godt i værkstedet kommer jo ikke dårligt tilbage, og penge er jo kun papir!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]
Den tid som er gået godt i værkstedet kommer jo ikke dårligt tilbage, og penge er jo kun papir!!
Hilsen Niels Erik
så smukt og sandt som det er sagt:-) det er sku lige til en oscar.
Nu går jeg snart totalt amok-Motoren drypper olie fra en af stødstangs rørene!
Det har været af 2 gange for at blive renset, skiftet pakning, og smurt med flydene pakning. Og det hjælper ikke en s... !( Jeg bruger alu teleskobs stødstangs rør med fjedre)
Efter en tur hjem, hvor jeg så om morgnen siger hurrar fordi der er tørt under motoren-Så drypper den igen næste morgen-samme sted fra?????? Den ende som er ind mod blokken!(der er stødstangen til udstødnings ventilen fra nr 1)
Og idag lagde jeg mærke til at stødstangen ved indsugningen på nr 4, røre stødstangs røret-Det bevæger sig når motoren køre, så det bliver sikkert også snart utæt-
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Nu går jeg snart totalt amok-Motoren drypper olie fra en af stødstangs rørene!
Det har været af 2 gange for at blive renset, skiftet pakning, og smurt med flydene pakning. Og det hjælper ikke en s... !( Jeg bruger alu teleskobs stødstangs rør med fjedre)
Efter en tur hjem, hvor jeg så om morgnen siger hurrar fordi der er tørt under motoren-Så drypper den igen næste morgen-samme sted fra?????? Den ende som er ind mod blokken!(der er stødstangen til udstødnings ventilen fra nr 1)
Og idag lagde jeg mærke til at stødstangen ved indsugningen på nr 4, røre stødstangs røret-Det bevæger sig når motoren køre, så det bliver sikkert også snart utæt-
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
[quote=niels-erik]Og snart bliver der bestilt en ny udstødning, og så kommer jeg nok med vinkelsliberen til vinter! For at lave plads til "big beef" manifolder fra CB.
så skulle du vel ikke være intra i at sælge din gamle udstødning?
mvh jesper m.
ups glemte at logge ind
hilsen jesper m.
Indrømmet-Jeg skiftede vippetøj igår aftes-Og kl var 22.00, da alt spillede, og jeg kikkede ikke ind for at se om stødstangen rørte ved røret.Og de rørte ikke før jeg monterede mit nye 1-1,4 vippetøj. Min eneste trøst er vel at stødstangen er crom moly. og røret alu-Så rent teoretisk så er det røret som bliver slidt indv.
Jeg har kikket på de der jay cee rør-De ligner til forveklling dem jeg har fra CSP.
Hvad er forskellen?? Er Jay cee lavet til længere motore? Er der en større rør diameter ved toppen? Og hvor kan de købes( Hvis de er de bedste)Og hvad koster et sæt??
Når stødstangen røre røret indvendigt! Hvad kan jeg så gøre ved det? Jeg kan ikke flytte hverken stødstangen eller røret-Eller kan jeg??
Jeg gider ikke stødstangs rør, hvor toppene skal af for at monter dem-Og så er udvalget at rør til "store" motore begrænset.
Men du kan jo selv kikke på motoren på Lørdag-( Holeby)Har jeg ladet mig fortælle-Er det ikke korekt?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Anonym skrev:
[quote=niels-erik]Og snart bliver der bestilt en ny udstødning, og så kommer jeg nok med vinkelsliberen til vinter! For at lave plads til "big beef" manifolder fra CB.
så skulle du vel ikke være intra i at sælge din gamle udstødning?
mvh jesper m.
Min nuværende udstødning er allerede solgt!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Jeg har seriøst brug for en tudekiks, og lidt flæbe mælk!!!
Har lige givet buggyen en gang motorvask, og derefter startede jeg motoren, og kravlede ned under for præcis at se hvor den dryppede:
Der kom en dråbe olie omkring den ene skrue på olie pumpen-Keine problem, det kan fikses. Men da jeg kikkede på indsugnings stødstangs røret ved cyl. nr 1, så jeg tydeligt at olien ikke kom fra røret-Men fra et sted oppe over det rør? Som jeg ser det giver det så 2 mulige steder olien kan komme fra! Enten fra samlingen mellem cylinder og blok, og der er brugt flydende pakning und alles, Eller fra en af de store møtrikker som holder blokken sammen! (Og her kommer så en række ikke stuerene ord og vendinger) Nu skal motoren ud igen og splittes ad- ihverttilfælde indtil jeg finder olie lækagen.
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!