Bygning af 2332 til buggy!Nu med løst svinghjul!!
Føler med dig Niels Erik - det er bare så pisse træls :-(
Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Surt.. Gav du skiver/møtrikker lidt pakning under montagen?
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
REN skrev:
Surt.. Gav du skiver/møtrikker lidt pakning under montagen?
R
Helt ærligt: Det kan jeg ikke huske!-Så det har jeg nok ikke.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Så fik jeg løst mit olie problem! Olien kom som gættet ud fra 1 af de 6 møtrikker i blokken-Så jeg smurte flydende pakning under dem alle! I den modsatte side var der jo kontakt mellem en stødstang og et stødstangs rør-Det viste sig at stødstangen var bøjet!! Så nu er motoren tæt i siderne, den smider dog stadig en dråbe eller 2 fra den nederste venstre skrue i oliepumpen-Så der skal jeg have monteret en kobber eller alu skive under, Jeg prøvede med flydende pakning, men det holdt ikke, og nu er udstødningen monteret, og så kan jeg ikke komme til skruen. Så det problem må løses når den nye udstødning kommer( forhåbentlig inden for de næste 2 uger!)
Efter en hektisk weekend, hvor jeg skiftede gearkassen efter fyraften om fredagen, og skildte og samlede motoren om Lørdagen- Og kørte til Gisselfeldt om Søndagen (hvor jeg faldt i søvn på græsset foran buggyen)
Nu er der så dukket et nyt problem op!! Buggyen kan ikke køre mere end 90 kmt!!!!!!!!!! Hvis jeg prøver så går den ud efter 1-2 min, og kommer først igen efter 2-3 min ved 60 kmt. Hvis jeg bare sparker til den, så kan jeg saktens nå over 150kmt- men efter meget kort tid, så dør den.
Mit eget forslag er benzin mangel. Først troede jeg at filteret var stoppet, men det har ikke hjulpet at skifte det. Så nu hælder jeg til at der er skidt i tanken, og det delvis har stoppet benzin røret-Hvordan får jeg det ud-Uden at skille hele bilen ad??
Ja Jeg vil ihverttilfælde prøve at skrue bundproppen at tanken-Næste gang den er næsten tom.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Ellers må du rigge til med et løst benzinur, som du kan se medens du kører og se om trykket forsvinder.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank_Andersen skrev:
Ellers må du rigge til med et løst benzinur, som du kan se medens du kører og se om trykket forsvinder.
Den fes ikke lige ind! Hvor skal jeg måle? og hvad mener du med et benzinur? Jeg kan jo ikke få en benzin måler til at måle andet end tank indholdet.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nej okey, jeg udtrykte mig måske forkert. Et ur til at måle tryk med, som du bygger ind på slangerne med et T-stykke EFTER pumpen, så du kan måle trykket.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nåååååååååå okay! Det må jeg lige kikke på-Hvad vil du mene trykket bør være?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Nåååååååååå okay! Det må jeg lige kikke på-Hvad vil du mene trykket bør være?
Hilsen Niels Erik
med karburatore skal det være mellem 5 og 7 psi mener jeg at have læst en gang.
men det kommer jo an på hvilken benzin pumpe de kører med.
Det bliver så 0,2-0,25 bar her i Europa, undtagen England.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Så kom der en ny pumpe på-En billig en fra biltema. 0.2-0.25 bar og 120 l i timen!
Så må vi se hvor længe den holder?
Men den løste alle mine motorproblemer, også nogle af dem jeg bestemt ikke mistænkte benzinpumpen for.Bla. døde motoren et ½ sek når jeg gav gas, inden den tog fat-Nu kommer den bare. Så nu skal jeg ikke give bundgas i første! Hvis jeg stille ruller med fks 1500-2000 omd i første gear-og så giver bundgas, så spinner baghjulene øjeblikkelig-Og midt i et sving er det indimellem lidt uheldigt, da bagenden meget hurtigt skrider ud (Men det er sjovt!)
Og bedst af alt-Jeg kan holde motorvejs hastighed+ uden problemer.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Så er "Turbo Thomas" endelig færtig med min nye udstødning-Den er lavet på bestilling-efter mine ønsker.
1 5/8" rør indtil en merged header, derefter 2" indtil nogle 4"potter.
Alt naturligvis i rustfrit stål.
Jeg har idag modtaget nogle fotos af min nye udstødning-Så den skulle være på buggyen inden for 10-14 dage.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
DEN ER OND !!!!!!!!
Den glæder jeg mig sku til at høre når den kommer på din 2332cc......uha da da !!!
Har han lavet det hele eller har han taget tarmslynget og lavet videre derfra ??
Den er bygget op fra bunden-Og jeg glæder mig også til at se den IRL, for ikke at tale om at høre den!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Din motor på billedet ser mig lidt slidt ud ;D
Den ser fed ud Niels Erik.
MVH Jakob
Så får du lyd som os andre hehe... Tillykke med den.
(Jeg tror dog du skal vænne dig til den hvis du skal køre med de store rør til hverdag. Tror der er lidt dB i den.... Glæder mig til at høre den)
Tja.Det kan godt være at den "snakker" højt-Men jeg har altså skrevet til Thomas, ved bestillingen, at han gerne måtte holde lyden nede, da bilen køre 98% på landevejen, og kun 2% ræs.
Men hvis det bliver for slemt, så finder jeg nok på noget med et par mellempotter eller lign.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Så kom min nye udstødning hjem, og den blev naturligvis straks monteret.
En hurtig gade test viste at den begrænsning på 6000 omd som motoren havde før-Den er væk nu-Nu tager den gladeligt 7000 omd.
Jeg skal dog stadig arbejde lidt mere med justering af mine karburatore.
Lyden: Den larmer ved tomgang lidt mindre end min BAS udstødning gjorde-Og med en langt dybere bastone.
Fuld skrue: Der bliver brølet igennem, Og lyden giver mig kuldegysninger,Ren bas brøl, men det er godt at jeg ikke køre fuld skrue hele tiden, så tror jeg at jeg ville redde mig en høreskade.
Pasning: Udstødningen kunne uden videre monteres-Jeg komme nok til at lave en art afskærmning over den bagerste del-den sidder i skinnebens højde, og bliver brandvarm.
Et lille video klip:
http://www.youtube.com/watch?v=T1fZ89gcmWs
Og sådan lød den før:
http://www.youtube.com/watch?v=6rsBIJ49y5w
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
den ser da for nice ud niels - erik , skulle den så yde flere heste nu ??
Det håber jeg! Den lyder da mere villig, og med ca 1000 omd mere skulle der da være lidt gevinst.
Hilsen Niels Erik
PS Ja den anden udstødning er solgt!!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Er det ikke ved at være tid til at få den på rullefelt? Jeg er da lidt nysgerrig efter at hører hvad den motoren giver i "tørre tal". :-)
/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Rullefelt! Joo meget gerne-Men det nærmeste sted for mig er ca 2 timer væk (Slagelse)
Og jeg er ikke færtig med at ændre og bygge om på maskineriet endnu, så jeg føler at det ville være penge ud af vinduet, når jeg ved at der kommer større venturier og andre manifolder på senere-Men så skal den også afsted!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Der er rullefelt nær Nykøbing. Så du har kun 40 min derover... Husker ikke lige hans navn, men han har også været i V-max hvor han tuner BMW på feltet... Koster ikke ret meget at blive målt. Jeg ved der er en mere på lolland men husker heller ikk hans navn... Dou´h...
Men søg og du skal finde - virker jeres eget rullefelt ikke længere???
Ja okay, den skal være dyset nogenlunde rigtigt ellers er det spild af tid. Jeg troede allerede der sad de rigtige venturier i osv.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Det virker på mit arbejde-Men ingen kan juster en weber hernede.
Og som sagt, jeg smider ikke penge efter et rullefelt, før jeg er færtig med at bygge motoren-Så skal den til gengæld også have turen til en som kan sit kram!
Jeg har skrevet 2 gange til en i Nykøbing-Som på nettet skriver at han kan juster en karburator bil-Men intet svar, og så bliver det ikke der jeg lægger mine surt opsparede kontanter.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!