Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fald i tændingsstrøm??

Tags:
No tags yet.

(permalink) jango Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hejsa
Har et lille problem med tændingen på bilen, når starteren 'startes' så sker der ikke noget, før jeg slipper nøglen og starteren ikke er 'aktiveret' - det virker som om at starteren æder al strømmen så der ikke kommer noget til tændspole mv.- nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre?? - har tænkt at en kondensator ville kunne gøre tricket - har slået op i min haynes, men syntes ikke lige at svaret ligger lige for.

venlig hilsen


Jan
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvordan med lys osv - går det også ud når du prøver at starte?
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det kommer lidt an på årgangen. Det kunne godt bare være din tændingskontakt der er opslidt.
Ofte kaldet bundstykket.

Har du målt på tændspolen at der ingen strøm er på klemme 15 (+) ?

Hvor ville du evt. sætte kondensatoren og hvor stor skal den være for at have strøm nok til at levere i startøjeblikket ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) jango Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vwmichael skrev:
Hvordan med lys osv - går det også ud når du prøver at starte?


Nope lysets styrke falder selvfølgelig noget - men ikke så det skulle betyde noget - i start øjeblikket kan den ikke blinke.. det øjeblik jeg slipper starteren går motoren igang.

venlig hilsen

Jan
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) jango Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det kommer lidt an på årgangen. Det kunne godt bare være din tændingskontakt der er opslidt.
Ofte kaldet bundstykket.

- det vil jeg lige få tjekket - jeg vil se om jeg kan finde en anden kontakt

Har du målt på tændspolen at der ingen strøm er på klemme 15 (+) ?

- nej det har jeg ikke

Hvor ville du evt. sætte kondensatoren og hvor stor skal den være for at have strøm nok til at levere i startøjeblikket ?


jeg tænkte at placere en fornuftig kondensator umiddelbart før tændspolen -ved så ikke om kondensatoren bliver afladt ved start - men det kunne jo være et forsøg - kondensatorer er jo ikke så dyre...

Men jeg vil lige gå hjem og måle som du har foreslået - mange tak for svarene


venlig hilsen


Jan

-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
du skal bare ha et nyt bundstykke i din tændningslås ring med årgang så finder jeg en
MVH Dennis 44443400 9-17
(permalink) vigcon Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du kan montere en ledning fra bagsiden af startrelæ, det der sidder på starter, og til tændspole.Du skal IKKE fjerne den oprindelige ledning fra tændningsnøglen.
Så får tændspolen spænding før starteren. Når motoren er startet, vil tændspolen få
spænding på normal vis.
(permalink) jango Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vigcon skrev:
Du kan montere en ledning fra bagsiden af startrelæ, det der sidder på starter, og til tændspole.


Mange tak Vigcon - det er jo en simpel metode ;oD det prøver jeg lige


venlig hilsen


Jan
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) vigcon Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, gør det. Hvis din bil så starter har du en dårlig forbindelse et sted. Så skal du undersøge alle forbindelser fra batteri via tændnlngsnøgle og sikringer til tændspole. Det kan ligge i bundstykket, som tidligere beskrevet. Hvad med din starter?? En dårlig starter optager meget strøm når den aktiveres.
Når du har fundet fejlen og udbedret den, fjerner du den monterede ledning igen.
Hilsen Vicon
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad er det præcis du vil med en kondensator?? ...I mit hoved kan det ikke rigtigt give nogen mening.
(permalink) vigcon Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Til Anonym.
Enig, en kondensator kan ikke bruges her.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøv lige at gætte på hvad der sker hvis man trækker en ledning fra starterens klemme 50 ,som der foreslåes, og til tændspolen ?

Nej jeg kan ikke holde mig.

Så begynder starteren at køre når man drejer tændingsnøglen "til tænding"
Hvis man bare har lidt held i sprøjten brænder den del af ledningsnettet der har klemme 15 spænding.
I bedste fald opdager man at der er noget galt når motoren springer i gang og man skynder sig at slukke.
I værste fald giver man gas og så trækker motoren starteren rundt med en udveksling på 1:12 og så giver starteren hurtigt op.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vigcon Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har måske udtrykt mig uklart. Ledningen skal side på tilgang til relæspolen på starter. Så vil der kun være spænding på, når nøglen drejes og man har en parralel ledning til tændspole.
Frank har ret, hvis man sætter ledningen på klemmen hvor spændingen går ind i starter
vil det gå galt.
Godt der er nogle der nærlæser indlæg.
Hilsen Vigcon.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har forstået hvad du siger. Og der vil så ske det jeg siger.

Hvis du trækker en ledning mellem tændspolens klemme 15 (+) og til trækspolen på starteren (klemme 50) Så vil starteren blive trukket når man drejer tændingsnøglen "til tænding". Og så holder starteren ikke op med at køre igen.

Ellers skal man da have en ordentlig moppedreng af en diode på så strømmen kun kan "løbe den ene vej"
Men den kunne I så passende sætte i serie med den foreslåede kondensator.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Djernis Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvilken årgang har bilen???? 6 eller 12 v???
Syns jeg har hørt nogle "gamle" folk snakke om at de gamle 6v biler ikke havde strøm nok til både starter og tænspole. Men det ved jeg ikke om det passer.

Mvh
Claus Djernis
-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) jango Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hejsa med jer

Det er en 12v (min jagtvogn) - jeg er blevet enig med Dennis fra bugservice om, at vi skifter bundstykket - det lyder som den mest sikre løsning - viser det sig så at det er starteren den er galt med, har jeg en sådan liggende som så kan blive skiftet - men ingen tvivl om at min ide med kondesatoren er dødfødt med tanke på at der er noget andet galt - så ville det i bedste tilfælde bare være en lappe løsning - sammen med den ekstra ledning. men igen tak for jeres indlæg


venlig hilsen

Jan
-------------------------------------------
VW181 - "Hitlerpotten"
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvordan gik det med dit problem, for jeg står i samme situation.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo nemt at måle om der er 11,5-12 volt på klemme 15 (+) på tændspolen, medens en hjælper drejer nøglen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.