har det normalt sådan at if you need to ask dont do it... men nogen der har et bud på, om nedenstående billeder (tyv stjålet fra KCW) er en holdbar måde at bagge sin bobbel
Principielt mener jeg ikke den er god.. som minimum skal der ribber på undersiden af pladen så bøjningsspændingerne kan fordeles bedre.. men det skal nu nok holde..
(permalink)Søren RasmussenMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
Det skal nok holde, og de har også lavet forstærkninger under pladen... Der er mange der kører med det i usa, og planen er også at vi skal have bygget noget ala det der på Christian's 56'er Cab...
(permalink)Søren RasmussenMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
Der er flere måder...
Den dyre: Man køber et par shockwave airride støddæmper og simpelhend "bare" sætter på. 750$
Den mellemdyre: Er at man laver beslag til et par Bælge, en til hver side. Ca 3000kr
Den billige er et par hjælpe støddæmper fra et firma der hedder streetparts.dk Mener de koster omkring 1500kr. Men de kræver at du beholder dine torisionsfjedre på, ellers kan de ikke løfte den. Og kræver mindst 9-10 bar... Det er der ikke mange 12 volt kompressore der kan!
Hvad med airshocks foran? En i hver side? på en modificeret forbro´og med runde stænger i stedet for fjedre? mener ikke Monroes er så dyre http://www.shockwarehouse.com/site/mon_air.cfm
(permalink)Søren RasmussenMember
Skrev for 18 years siden
| | | |
Tror faktisk det er de der monroe jeg havde på varianten hvor den står og rokker fra side til side. De dur kun hvis der stadig er fjedre i forbro. Og derved skal det siges at monroe dæmperne bliver hårdere som sten når de skal løfte.
Syntes ikke det var optimailt på min, derfor ikke sagt at de ikke dur på type1.
Airkevld kører med det system, men ved ikke hvad de har gjort for at få det til at du. De siger rundt omkring i krogene at deres sysytem ikke virker ordenligt.
Ved ikke om det er det som jeg har fundet ud af, med at de bliver for hårdere i affjeringen.
Jeg kan skaffe firestone bælge til omkring 1300kr, men vi er ved at finde nogle andre der nok bliver billigere og hurtigere...
Jeg ved ikke en dyt om alt det der. Men tænkte at jeg ville henlede opmærksomheden på de ældre Audi 100 avant, samt Mercedes C klasse. de kører med air assist/niveauregulering. Kunne man måske "stjæle" noget derfra.
- In a distant future, har jeg tænkt mig at lave air assist på min 412S Variant. Men er ikke kommet dertil, at jeg ved hvod´n det skal laves endnu.
T