Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  er det her en måde at airbagge en tybe1

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
har det normalt sådan at if you need to ask dont do it... men nogen der har et bud på, om nedenstående billeder (tyv stjålet fra KCW) er en holdbar måde at bagge sin bobbel


Set42_26.jpg
beam_20009.jpg
beam_20001.jpg

(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Principielt mener jeg ikke den er god.. som minimum skal der ribber på undersiden af pladen så bøjningsspændingerne kan fordeles bedre.. men det skal nu nok holde..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det skal nok holde, og de har også lavet forstærkninger under pladen... Der er mange der kører med det i usa, og planen er også at vi skal have bygget noget ala det der på Christian's 56'er Cab...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) kew Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hva med kærning ? den har jo stiv aksel mellem forhjulene, ville det ikke være bedre med en bag i hver side ? men så sidder styre huset nok i vejen.
-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er vel ikke anerledes end en type3 forbro, eller en bare en type 1 med den forstærkede krænglingssablistor..

Vi kan da huritgt blive enig om at det nok ikke er noget man skal bruge til rally eller lignede. Men til en cruiser tror jeg det fungere rigtig godt!
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvad gør man så egentlig i bag? kan man få nogle støddæmpere/fjederben med luft?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er flere måder...

Den dyre: Man køber et par shockwave airride støddæmper og simpelhend "bare" sætter på. 750$

Den mellemdyre: Er at man laver beslag til et par Bælge, en til hver side. Ca 3000kr

Den billige er et par hjælpe støddæmper fra et firma der hedder streetparts.dk Mener de koster omkring 1500kr. Men de kræver at du beholder dine torisionsfjedre på, ellers kan de ikke løfte den. Og kræver mindst 9-10 bar... Det er der ikke mange 12 volt kompressore der kan!

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) bang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
okay det var også bare af nysgerrighed.. hvem sælger de bælge her omkring?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad med airshocks foran? En i hver side? på en modificeret forbro´og med runde stænger i stedet for fjedre? mener ikke Monroes er så dyre http://www.shockwarehouse.com/site/mon_air.cfm
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tror faktisk det er de der monroe jeg havde på varianten hvor den står og rokker fra side til side. De dur kun hvis der stadig er fjedre i forbro. Og derved skal det siges at monroe dæmperne bliver hårdere som sten når de skal løfte.

Syntes ikke det var optimailt på min, derfor ikke sagt at de ikke dur på type1.

Airkevld kører med det system, men ved ikke hvad de har gjort for at få det til at du. De siger rundt omkring i krogene at deres sysytem ikke virker ordenligt.

Ved ikke om det er det som jeg har fundet ud af, med at de bliver for hårdere i affjeringen.

Jeg kan skaffe firestone bælge til omkring 1300kr, men vi er ved at finde nogle andre der nok bliver billigere og hurtigere...

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ved ikke en dyt om alt det der. Men tænkte at jeg ville henlede opmærksomheden på de ældre Audi 100 avant, samt Mercedes C klasse. de kører med air assist/niveauregulering. Kunne man måske "stjæle" noget derfra.
- In a distant future, har jeg tænkt mig at lave air assist på min 412S Variant. Men er ikke kommet dertil, at jeg ved hvod´n det skal laves endnu.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) klokmose Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det kunne være jeg skulle gøre det til mit nye frokostpause projekt, nu hvor min smallet forbro er færdig.

bruger de stadig trosion fjederne eller har de brugt et alm stykke jern og lader bælgen stå for fjeder funktionen?

og hvor pokker skaffer man sådan en 3bælge? det jo ikke just hyldevare i nabolaget

og tak for jeres input, yderst brugebart

Reply

You must log in to post.