Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
09:44 Mads B: Bagspiss
17:05 Hedam: Bagsæde
18:19 staer: gearolie
22:25 fvee: Tak for besøget i dag Torkild,nu mangler du bare at se de sidste 600 lademeter
20:35 miknelpet: Indsugning
09:15 kleinbusRonnie: Streetnoir; hvad er det for noget garagem ligger det tæt på S-station, pris osv
08:25 streetnoir: mangler du garage? evt med værksted -ligger i smørum 25min fra kbh.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Howto: Montering af ignitormodul i 009 fordeler

Tags:

(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Nu da jeg alligevel lige skulle have smidt et et ignitormodul i en ny 009 for en kammerat syntes jeg lige jeg ville lave en lille billedserie over processen. Som i kan se er det vældigt simpelt.

Ignitor = kontaktløs tænding altså slip for platiner der står helt i skoven samt brænder af på vej til købmanden. ;) Det er ikke noget der giver 10heste mere eller noget som helst, kun problemfri kørsel i mange år.

Skulle der mod forventning være nogle spørgsmål ja så stil dem.

Sådan lige til ren information så kan i på et af billederne se at fordeleren er fuld af fedt til platinerne. Dette skal selvfølgelig tørres af inden man monterer modulet da ignitoren er kontaktløs.



fordelerstart.jpg
udmedplatin.jpg
tomfordeler.jpg
fordelerigni1.jpg
ignitormodulmont.jpg
faerdig.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Både 6 og 12 volt med vacuum?? tændtidspunkt justeres med prøvelampe som normalt??

finfin forbrugervejledning!!!

god weekend!
mvh Henrik.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Jeps den fåes til dem alle.. Denne her er til en 6volt Porsche super90 motor.
Og ja du justerer den bare med en prøvelampe som always.;) Ikke noget fiksfaks der.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Mægtigt,tak!
mvh Henrik.
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Hvafan Kasper, Bider du negle?

God idé med how to's..
-------------------------------------------
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Det er bare så han ikke ridser IDA'erne. Desktop mecanic in action!
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Tjaa nu når folk alligevel skruer dimser på hvorfor så ikke tage lidt billeder af processen så de mindre indviede finder ud af at tingene faktisk ikke er så svære som vi nogle gange får det til at lyde.

Bider negle? Aldrig det er nogle hænder jeg har lånt.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Skal der ikke indstilles en afstand mellem de to dele ?

Hvis det er så let kan jeg ikke forstå at der stadig kører nogen rundt og kæmper med uoriginale platiner.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Den sidder der hvor den sidder. Skruen er konisk og modulet kan ikke rokkes når du ligger den ned i fordeleren.

Det kan lade sig gøre at stille kamvinkel på dem såfremt dette er nødvendigt dette kræver at man filer lidt i bundstykket så det kan rokkes men det har jeg kun prøvet var nødvendigt en gang.

Jeg måler denne ud med kamvinkel måler når jeg monterer den og så skal jeg nok poste resultaterne.

Mvh

K
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Skal der ikke indstilles en afstand mellem de to dele ?

Hvis det er så let kan jeg ikke forstå at der stadig kører nogen rundt og kæmper med uoriginale platiner.


Da jeg monterede mit (samme fabrikat) Tog det 10 min ude i perlegruset-Og efter justeringen med stroboskobet har jeg ikke haft dækslet af, og det er ca 2 år siden nu! Så det får min varmeste anbefaling.
Eneste ulempe er vel den engangs udgift som skal betales for at købe det.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Hejsa!
Det virker som en god løsning, og rimelig problemfri. Hvor meget koster sådan en sjover?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Anonym skrev:
Det virker som en god løsning, og rimelig problemfri. Hvor meget koster sådan en sjover?


Vist omkring 600 bobs ved Kit & Buggy. Det er mine lommepenge der går til projektet her ;-)

mvh
JAKOB
(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Arh den kostede vist nærmere 700kr mener jeg.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Jeps.. det er nemt at montere og det virker bare 100%. Men husk nu at smid de gamle. platiner og kondensator ind i handskerummet - så har man altid noget i baghånden hvis det elektroniske mod forventning alligevel skulle svigte.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 10 years siden | | | |
hej

jeg har også kørt en del km med dette set up..no probs

Det kan også anbefales at opdatere tændspolen til "flamethrower"
http://www.all-american.de/coilsd.htm

og tændkablerne bør ikke glemmes..har flere gange oplevet nye kabelsæt i 100kr klassen ,der bare ikke virker på alle tændrør..her bør ikke spares.

Så regn med 14-1500.- så er du tændingsmæssigt på plads :-)

Ronnie
-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Hvor køber du flametrower i DK??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Det bliver nok mit nye projekt! At få smækket elektronisk tænding i min lille ovaler! Det kunne være rart ikke at skulle tænke på at stille platiner i ny og næ, men bare at kunne trille!

(permalink) Anonym Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Hov jeg har vist skrevet at jeg stiller tændingen med en prøvelampe.. Det er altså en tændingspistol jeg bruger. ;)

Sorry.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 10 years siden | | | |
hej Niels E.

Jeg købte mit tændingskit af Farmer, har haft det et par år. jeg gav omkring 1100 for kittet(ignitormodul+tændspole)dengang. Han monterede det også for mig..det er måske derfor det stadig virker så fint.:-)

Eneste problem jeg har er at jeg har 2 biler, så jeg burde købe et sæt mere!

Ronnie






-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) vwvette Member
Skrev for 10 years siden | | | |
GOD how too..!!

Jeg har forgæves forsøgt at lede efter prøvelamper / tændingspistol..

Nogen der ved hvor dævlan jeg køwer sårn en ?

Venlig hilsen
SKallerup.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Biltema har tændingspistol til ingen penge.

Og en prøvelampe laver du da bare med to stykker ledning og en 12v pære..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Pas på med de helt billige tændinspistoler, de passer som oftest ikke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Fik vi svar på hvor vi køber Flame Thrower i Danmark?
Er det den bedste spole på markedet?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |
Tændspoler er efter min mening et stærk overdrevet problem.

Det største problem med dem er at mange er lavet i lande vi normalt ikke forbinder med kvalitet. De er så udformede med køleribber, crom, flotte farver eller std.sort.
Det hjælper ikke en skid.
Det næste problem er at når de bliver kraftige nok, så trækker de så meget strøm at platinerne eller den elektroniske "dims" ikke kan tåle det.

Flame Trower skriver noget med 40.000 volt. Mine tidligere motorer med Luminition viste 60.000 volt da Laulund i sin tid målte dem.
Han turde ikke ikke røre ved motoren, når den var i gang fordi han kunne se at jeg selv havde lavet tændkablerne af metervarer fra NKT med std. tændrørshætter skruet i.
Jeg havde først købt et sæt silicone killerracing kabler. Men der passede enderne ikke ordentligt i fordelerdækslet man var nødt til at bruge de løse gevindbøsninger der skal skrues på tændrøret, så hætten passer.
Det var det første der gav problemer da jeg kom ud at køre.
Væk med lortet og lave det selv. Jeg tror Rassermus kører med NKT-sættet endnu.
Elnef kører så vidt jeg ved også med den type.
Der er ingen grund til andet. Bilfabrikkerne er nødt til at bruge ting der holder mange tusinde kilometer.
I dag ville jeg bare bruge en std. type4 tændspolen og en eller anden form for elektronisk dims i stedet for platiner.
Og std. kabler med DIN ender, ikke det lort Ford/Opel bruger

At amerikanske topfuel racere kører med alt muligt hightech skrammel og 3-4 tændrør, fordi det der nitro-brændstof de kører på ikke kan brænde og så vil de være sikre på at 1-2 tændrør kan tænde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 10 years siden | | | |
dimsen koster 498 og er på lager igen om 14 dage det er nemt og du skal aldrig just platiner igen , eneste problem er vist den står med tændning på uden at motoren kører har jeg haft en der var brændt af, måske havde den gjort det alligevel ??
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply »

You must log in to post.