Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Howto: Montering af ignitormodul i 009 fordeler

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John-P]Fik vi svar på hvor vi køber Flame Thrower i Danmark?
Er det den bedste spole på markedet?

John
Her ! ;-)
Kr. 355 for en 3 ohms 40 KV sort.
Kr. 375 for een i crom.
Og ja, det er en rigtig god spole, til elektronisk tænding som Ignitor/Pertronix, sammen med Mallory unilite etc. Men IKKE sammen med platiner. Der skal du have en der har lidt mindre modstand, typisk 1,5 - 2 ohm.

Som skrevet før, Blå Bosch (eller rød) er udemærkede, sålænge det ER en Bosch, og ikke noget kopiskrammel fra et eller andet tredjeland. Kopierne kan knapt forsyne en std motor med tilstrækkelig gnist, eller osse er modstanden helt tosset i dem. (Resulterende i , at hvis man kører med platiner, ristes de over en sagte ild, hurtigt) De rigige kan typisk kendes på, at de har reservelsnummeret stampet ind i bunden, og er normalt made in Spain.

jeg bruger sjældent Bosch mere, for jeg ved ikke hvor jeg kan få dem. Selv Bosch service centrene har kun de billige der ikke dur. (Her omkring anyways.) Og det er jo egentlig fuldstændig gak, når Bosch er et tysk firma, lige "nabo" til os. Men sådan er livet.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Tændspoler er efter min mening et stærk overdrevet problem.

Det største problem med dem er at mange er lavet i lande vi normalt ikke forbinder med kvalitet. De er så udformede med køleribber, crom, flotte farver eller std.sort.
Det hjælper ikke en skid.
Det næste problem er at når de bliver kraftige nok, så trækker de så meget strøm at platinerne eller den elektroniske "dims" ikke kan tåle det.

Flame Trower skriver noget med 40.000 volt. Mine tidligere motorer med Luminition viste 60.000 volt da Laulund i sin tid målte dem.
Han turde ikke ikke røre ved motoren, når den var i gang fordi han kunne se at jeg selv havde lavet tændkablerne af metervarer fra NKT med std. tændrørshætter skruet i.
Jeg havde først købt et sæt silicone killerracing kabler. Men der passede enderne ikke ordentligt i fordelerdækslet man var nødt til at bruge de løse gevindbøsninger der skal skrues på tændrøret, så hætten passer.
Det var det første der gav problemer da jeg kom ud at køre.
Væk med lortet og lave det selv. Jeg tror Rassermus kører med NKT-sættet endnu.
Elnef kører så vidt jeg ved også med den type.
Der er ingen grund til andet. Bilfabrikkerne er nødt til at bruge ting der holder mange tusinde kilometer.
I dag ville jeg bare bruge en std. type4 tændspolen og en eller anden form for elektronisk dims i stedet for platiner.
Og std. kabler med DIN ender, ikke det lort Ford/Opel bruger

At amerikanske topfuel racere kører med alt muligt hightech skrammel og 3-4 tændrør, fordi det der nitro-brændstof de kører på ikke kan brænde og så vil de være sikre på at 1-2 tændrør kan tænde.


jeg fik stød fra sådan en flamthrower 40k volt her for leden, begge mine arme rystede i ca 5 sekunder efter, bare fordi at et kabel var hoppet lidt ud af fordeleren.

men nu må vi se hvor længe det holder jeg kører jo stadig med pertronix tænding i 009 (nu flyttet over i 050) med en pertronix 1,5 ohm Flame-Thrower selvom at jeg får at vide at det kan den ikke holde til andre steder står der at det kan den, jeg har kørt ca 3000 km nu med dette setup nu må vi se hvor længe det holder. der er i hvertfald gnist på!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Torben, Har du en Blaster2 coil på lager? Pris?

Går ikke ud fra at den skal bruge formodstand med en MSD billet fordeler?
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her kan der læses mere om blå bosch.

http://www.ratwell.com/technical/BlueCoil.html

Og her en side om installation:

http://www.hot-spark.com/Installing_the_Hot-Spark_Electronic_Ignition_Kit_in_Bosch_Distributors.htm

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Skal der ikke indstilles en afstand mellem de to dele ?

Hvis det er så let kan jeg ikke forstå at der stadig kører nogen rundt og kæmper med uoriginale platiner.


Jo på en fordeler med vacumdåse. Jeg har lige monteret et sæt i en std. fordeler på en 1300 AB motor. Modulet ser lidt anderledes ud. Der er to skruer hvor der kan stiles afstand mellem magneterne på den ene. Der medfølgernedda søgeblad (0.003 insch tror jeg det var). Om det er camvinkel man stiller der ved jeg ikke - men nemt var det, og det snurre bare.Virkelig genialt hvis man døjer med platiner.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hejsa.

er der nogen der har haft problemer med at presse magnetringen i et ignitormodul ned over fordelerakslen?

jeg synes den klemmer noget voldsomt, er sku bange for at knække et eller andet.
og jeg er klar over at man skal dreje lidt med den (samtidig med at man holder fast i akslen) for at få den til at line rigtigt op.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den skal jo passe ned over akslens "ramper" som platinerne før kørte på.
Har du prøvet at smøre lidt olie på?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja, men jeg kan se at der kommer små hakker på indersiden af ringen, som om akslen er for tyk.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du fået det rigtige sæt?
Der er jo forskel på dem.
Feks passer et sæt til en 009 fordeler ikke til en std med vakumdåse.
Kan den slet ikke gå ned over akslen - det første stykke?


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jo. det går fint det første stykke.

min fordeler er en 009 og sættet er til 009.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så skal den jo bare passe ned over et lille stykke af "ramperne" (det firkantede stykke på akslen)
Vender du den rigtigt? Den er ikke ens i begge ender så vidt jeg husker.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tror bare jeg må have en fagmand til at kigge på det.

jeg har gjort som beskrevet her og i brugsforvirringen. det hele vender rigtigt, det er nok bare mig der er en kylling:-)
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal bare trykke til.. Jeg var også lidt i tvivl da jeg monterede min.. Men den skal lige ned over et hak... :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |


(permalink) Morten Stig Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogen der har en idé om hvorfor magnetringen ikke kan komme det sidste stykke ned.
Ringen sætter sig fint på akslen og toppene men den kommer ikke langt nok ned til selve modulet som billede viser og rotoren for ikke fat?

køre med bosch 009

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey har kørt med en accu fire i 009er med blå bosch det holdt ca i en måned så bændte accuen af , nu kører jeg med dejlige originale bosch platiner igen , kan hører at der er lidt blandede meninger om tændspoler her jeg fik at vide at spolen var problemet så sæt hellere en Flame Thrower på

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg havde en flamethrower spole der eksploderede. Den skød bunden ud og der løb olie ud over hele motorrummet og ned over udsrødning/varme dele. Det røg som bare helvede. Den skiftede jeg med en fra biltema da jeg var lidt syd for ålborg. Den fungere fint.

Mvh. TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Nicholai85 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

eksploderede den ikke pga den holdte forlænge med tænding på, så spolen blev varm og olien udvidede sig?

Nicholai


Reply

You must log in to post.