Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hakker ved acceleration?

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Min vintermotor , med solex 34 er begyndt at hakke lidt under acceleration-Men først når den er gennem varm(efter 10-15 mim. kørsel)Der er ingen problemer hvis jeg bare presser pedalen i bund, men hvis jeg stille og roligt vil øge hastigheden, så hopper hele bilen . En bekendt ,som er mekaniker, mener at det er membranen iaccelerations pumpen der er dårlig! Er der noget hold i det? eller er der nogen som har et bedre forslag. Og nej , jeg kan ikke bare se om der pumpes benzin når jeg giver gas.Den sidder i min buggy, og det tager en del tid at afmonter bagenden, bare for at kikke ned i karburatoren.
Hvis der er hold i at det er membranen, hvor kan jeg så købe en ny?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hottentot Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er lige det samme problem som jeg har haft et stykke tid.
Kom så med guldkornene svende... Vi ved I kan......

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Membranen kan du købe hos Bugservice men hvis den sagtens kan med vollgas så burde det ikke være den.
Er membranen gået burde den tøve helt åndsvagt når den får fuld skrue men sagtens kunne liste derop ad uden at hakke.
Tænding/Advancering? Karburatoris?
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den får naturligvis sprit her om vinteren- og tænding osv. er justeret med stroboskop.Advanceringen kan jeg vist ikke gøre noget ved, det er en original vw strømfordeler.
Ps Det er en 1914cc med standard knast og solex 34
Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad med røret ned til vakuumdåsen? Er det intakt?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller kører den evt. med konstant choker? Så får den jo altfor fed blanding når den er varm.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Selv om strømfordeleren er std, behøver den jo ikke at virke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Buskov Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej.. :)

Jeg havde engang samme problem på en 69'er T1'er.. Der var det såmænd bare lidt skidt der havde forvildet sig op i det lille koberrør, som giver et skudt benzin fra acc. pumpen.. Jeg afmonterede bare røret og blæste det igennem med trykluft, så var den iorden igen..
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Af med karburatoren og rens den igennem. Hvis alt andet er i orden, kan det jo kun være den der hænger lidt.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 18 years siden | | | |
og til en anden gang er et lille spejl og en maglite nok hvis du skal se om den sprøjter benzin ind. Så er du fri for at afmontere så meget... Og husk - det skal være en maglite... ellers virker tricket ikke :-P
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for hjælpen, men jeg tror jeg har fundet fejlen-Mine platiner trænger til justering!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmm !

Jeg har vist nævnt det før. Platinerne er den hyppigste fejlkilde på en bil uden elektronisk tænding.
For hver grad camvinklen ændres, flytter man tændingstidspunktet ca. 2 grader.
Samtidig med at tændspolen ikke virker hvis kamvinklen ikke passer.

Kontrollér ALTID kamvinkel og tændingstidspunkt før alt muligt andet.
Også selv om motoren går godt nok og man lige vil justere karburatorer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja Ja bare drej kniven rundt-og drys salt i såret.
En dag lære vi det måske!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hæ-hæ
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.