Hakker ved acceleration?
Min vintermotor , med solex 34 er begyndt at hakke lidt under acceleration-Men først når den er gennem varm(efter 10-15 mim. kørsel)Der er ingen problemer hvis jeg bare presser pedalen i bund, men hvis jeg stille og roligt vil øge hastigheden, så hopper hele bilen . En bekendt ,som er mekaniker, mener at det er membranen iaccelerations pumpen der er dårlig! Er der noget hold i det? eller er der nogen som har et bedre forslag. Og nej , jeg kan ikke bare se om der pumpes benzin når jeg giver gas.Den sidder i min buggy, og det tager en del tid at afmonter bagenden, bare for at kikke ned i karburatoren.
Hvis der er hold i at det er membranen, hvor kan jeg så købe en ny?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Det er lige det samme problem som jeg har haft et stykke tid.
Kom så med guldkornene svende... Vi ved I kan......
-------------------------------------------
Med venlig hilsen
Peter "Hottentot"
Membranen kan du købe hos Bugservice men hvis den sagtens kan med vollgas så burde det ikke være den.
Er membranen gået burde den tøve helt åndsvagt når den får fuld skrue men sagtens kunne liste derop ad uden at hakke.
Tænding/Advancering? Karburatoris?
Den får naturligvis sprit her om vinteren- og tænding osv. er justeret med stroboskop.Advanceringen kan jeg vist ikke gøre noget ved, det er en original vw strømfordeler.
Ps Det er en 1914cc med standard knast og solex 34
Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hvad med røret ned til vakuumdåsen? Er det intakt?
Eller kører den evt. med konstant choker? Så får den jo altfor fed blanding når den er varm.
Selv om strømfordeleren er std, behøver den jo ikke at virke
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hej.. :)
Jeg havde engang samme problem på en 69'er T1'er.. Der var det såmænd bare lidt skidt der havde forvildet sig op i det lille koberrør, som giver et skudt benzin fra acc. pumpen.. Jeg afmonterede bare røret og blæste det igennem med trykluft, så var den iorden igen..
Af med karburatoren og rens den igennem. Hvis alt andet er i orden, kan det jo kun være den der hænger lidt.
og til en anden gang er et lille spejl og en maglite nok hvis du skal se om den sprøjter benzin ind. Så er du fri for at afmontere så meget... Og husk - det skal være en maglite... ellers virker tricket ikke :-P
Tak for hjælpen, men jeg tror jeg har fundet fejlen-Mine platiner trænger til justering!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hmm !
Jeg har vist nævnt det før. Platinerne er den hyppigste fejlkilde på en bil uden elektronisk tænding.
For hver grad camvinklen ændres, flytter man tændingstidspunktet ca. 2 grader.
Samtidig med at tændspolen ikke virker hvis kamvinklen ikke passer.
Kontrollér ALTID kamvinkel og tændingstidspunkt før alt muligt andet.
Også selv om motoren går godt nok og man lige vil justere karburatorer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja Ja bare drej kniven rundt-og drys salt i såret.
En dag lære vi det måske!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hæ-hæ
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.