Det styrer.!
Du styrer.!
Glæder mig til at se mere.. !
Mvh.
Vejle.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
Keep your dream alive.!!
warp skrev:
Cardude: Det havde været meget nemmere at sætte dyserne i spjældhusene det har du ret i, men jeg har valgt ikke at gøre det af den simple grund at der ikke er plads nok i et std. motorrum på en type1 til at dyserne kan være der, da de sidder på ydersiden af spjældkusene. Jeg vil ikke til at skære i karossen for at få plads til dyserne så derfor valgte jeg at montere dem i manufoldene. Jeg kan kun varmt anbefale spjældhusene fra Jenvey Dynamics de er af væsentlig bedre kvalitet en dem fra CB performance.
WBXManden skrev:
For øvrigt er det bedre at sætte dyserne i manifolden end spjældet pga. dyserne helst skal peje ned mod ventilen og side tættere på ventilen.
cardude skrev:
kun hvis du går efter brøndstof økonomi og moment har jeg læst mig til, går du efter heste ved lidt højere omdrejninger skal den side lige under spjældet for at udnytte den turbolens som spjældet laver.
WBXManden skrev:cardude skrev:
kun hvis du går efter brøndstof økonomi og moment har jeg læst mig til, går du efter heste ved lidt højere omdrejninger skal den side lige under spjældet for at udnytte den turbolens som spjældet laver.
Hva så når man f.eks. anvender MC-spjæld, hvor der ikke er den store forskel på turbolensen !?
Rasser skrev:
Med det i siger så er det jo egentlig bare at vælge så stort et spjældhus som muligt.
Så kunne man bare sætte et 60mm spjældhus på hver indsugningskanal... og vupti ville det køre perfekt og give masser af kørbarhed og maks effekt. ???!! kan i følge mig ?
Det er netop lufthastigheden jeg tænker på. synes umiddelbart at 40mm spjældhuse lyder MEGET stort... men igen forstår jeg ikke måden man vælger størrelsen på samt om/hvordan man sammenligner det med karburator setup ?
Anonym skrev:
Har man ikke en tomgangs dysse?
Jeg mener der skal vel kunne komme lidt luft forbi i tomgang, altså hvis det ikke bliver justeret på spjældene..
Har i så ingen luftmængdemåler?
Plum
cardude skrev:Rasser skrev:
Med det i siger så er det jo egentlig bare at vælge så stort et spjældhus som muligt.
Så kunne man bare sætte et 60mm spjældhus på hver indsugningskanal... og vupti ville det køre perfekt og give masser af kørbarhed og maks effekt. ???!! kan i følge mig ?
Det er netop lufthastigheden jeg tænker på. synes umiddelbart at 40mm spjældhuse lyder MEGET stort... men igen forstår jeg ikke måden man vælger størrelsen på samt om/hvordan man sammenligner det med karburator setup ?
nej for du skal stadig have en hastighed på luften for at blande benzinen ordentligt med luften. warp skriver jo også at man hvor man traditionelt ville bruge 44idf at man så måske skal bruge 42 eller 40 mm for at få ordentligt flow på da spjældhuset ikke har venturier.
Rasser skrev:cardude skrev:Rasser skrev:
Med det i siger så er det jo egentlig bare at vælge så stort et spjældhus som muligt.
Så kunne man bare sætte et 60mm spjældhus på hver indsugningskanal... og vupti ville det køre perfekt og give masser af kørbarhed og maks effekt. ???!! kan i følge mig ?
Det er netop lufthastigheden jeg tænker på. synes umiddelbart at 40mm spjældhuse lyder MEGET stort... men igen forstår jeg ikke måden man vælger størrelsen på samt om/hvordan man sammenligner det med karburator setup ?
nej for du skal stadig have en hastighed på luften for at blande benzinen ordentligt med luften. warp skriver jo også at man hvor man traditionelt ville bruge 44idf at man så måske skal bruge 42 eller 40 mm for at få ordentligt flow på da spjældhuset ikke har venturier.
jeg kan godt følge dig i hvad du siger...... men savner nogle retningslinier samt mere teknisk forklaring på hvordan man vælger spjældhuse.
Og jeg forstår udemærket hvorledes karburatoren fungerer, og hvad indvirken venturien har på vacuum/tryk på hver side af denne ;-).
men jeg forstår ikke hvorfor man ikke vælger et 34 eller 36mm spjældhus (eller endnu mindre) til en 1584 med 90hk.
Man kan jo direkte sammenligne karburator og spjældhuse hvis man siger at det er med åbent spjæld - så ville man måske opleve at man ved en given venturi størrelse ikke ville opnå mere topeffekt.
Lad os sige at man havde en dag på rullen og fandt ud af at makseffekten ikke blev højere ved at gå fra 34 til 36mm venturi (men kørbarheden blev selvfølgelig ringere med 36mm). Hvorfor skal man så have et 40mm spjældhus og ikke et 34mm ??
NB. dette er blot et eksempel for at få jer til bedre at forstå min tankegang.