Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Diesel Bobbel?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har nogen herinde gjort forsøget med en dieselmotor i en T1?

Jeg ved godt at det "ikke kan svare sig osv." men sådan er det vel med de fleste projekter :D Ikke at jeg påtænker at gøre forsøget, men det kunne være meget sjovt at høre om det allerede var gjort?

Det største problem er vel nok vibrationer?

Mogens
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) birke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tjah, vægten kunne vel også være et problem.

T25 bussen (80ér modellen) kørte jo også med diesel motor.
Som jeg har forstået var det samme motor som til golf, passat osv.
Den var så monteret med en adaptor så den passede på gearkassen.

Spørgsmålet er jo så om adaptoren passer på en T1 gearkasse.
WBX motoren gør jo, men den kunne jo også være monteret på T25 gearkassen
med en adaptor, og så passer det måske ikke sammen alligevel....

Ellers er det måske noget med at flytte gearkassen med ?
Så kunne man jo også få 5 gear.

Men er der ikke lige nogen der kommer på banen med nogle facts her ?

Synes det kunne være et sjovt projekt :)
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis man vil bruge en almindelig VW 1,6 diesel er adaptor ikke noget problem, har set mange der kører folkeræs med feks GTI motor - og de 2 passer gearkasse sammen, mener at have set et adaptorkit til ca. 2500.

Men vægten - tja måske?

Vendte ideen med en synsmand for et par år siden, han kunne ikke se noget problem i at syne projektet - vel og mærke hvis dieselmotoren ikke har for mange hk
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) birke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej, men vægtafgiften bliver vel ændret ?
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, der kan jo nok blive et eller andet - men det er jo bare penge :D
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
birke skrev:
Nej, men vægtafgiften bliver vel ændret ?



Ja, men man skal ikke betale ny afgift :-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er blevet tænkt igennem nogle gange. Bla. Dalsgård og jeg talte en del om det for 7-8 år siden. Menøhh, det blev aldrig til mere.
- et 0,82 4. gear i feks en 15/1600 gearkasse, så er "problemet" ikke meget større end at lægge en Golf motor i. Og det er der jo mange før os der har gjort. Afgiftsmæssigt er der ingen problemer, så længe du ikke monterer en GTDér.

På med vanten du.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.