hvor store motorer har i?
ved godt at det tit har været oppe at vende.
jeg er interesseret i at høre om hvilke motorer i har fået synet og godkendt og betalt afgift af og forsikret som de fremstår.
dette er ikke ment som en diskution, men som en opslagsside for folk, som har lyst til det samme, da jeg mener det vil gavne mange brugere her på (totalt yndlingssiden)
jeg vil bede om at i skriver lidt om hvordan og hvorledes i har gjort de forskellige formelle ting og hvor meget det ca. har kostet jer. (motorens værdi er underordnet i denne sammenhæng, men bør selvfølgelig tilføjes, såfremt man ikke har noget imod at ytre sig om dette)
ulovlige motorer og ikke tunede standardmotorer, behøver i ikke tilføje her:-)
det er udelukkende for at man kan se hvad der er muligt. jeg mener at det kan gøres lettest ved at tage udgangspunkt i specifikke eksempler og ikke i teorier.
håber i vil hjælpe mig/os
tak:-)
mvh andreas
http://itiot.dk/itiot/1302%20Dakar.html er synet med wbx 1,9 karburator 60 heste (den holder sig indenfor de 20 % som loven siger)
en gammel ejer klarede godkendelsen - jeg har kun disse :
http://itiot.dk/pdf/Konstruktiv.pdf
Hemmelig info:
Den bliver opgraderet med 2,1 hoveder og lidt benzinsprøjt og så får den måske 65 heste :-)
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac?
http://duckshouse.dk
Kører i en 1200cc/34HK's bil. Blev knaldet af de blå, samt efterfølgende told og skat, for ca 15 år siden. Blev dømt til at betale ny reg.afgift, på bilen, op til det jeg blev knaldet med. Efterfølgende kunne der jo så forøges, jfr. loven, de max 20%, målt på HK. Dette resulterede i, at en 1600cc/50HK, standard motor blev ilagt. Og det er sq skønt, på en 1200 gearkasse. Rigtig godt optræk, samt bundtræk. Og der behøves IKKE størrer motor så. Det er ikke nødvendigt. Og så er det helt lovligt :-)
Så kan man ikke forlange mere.....
Jan
hvor meget skulle du punge ud med?
tror det dengang var 5-6 kilo. men det kan godt være mere nu til dags. du må ikke regne med det jeg gav, kan bruges i dag.
Jan
jeg bliver lige nødt til at skride ind. hurtigt og koldt som det lede diktatorsvin jeg har tænkt mig at være i denne tråd. hehe
den er ment som en tråd der muligvis kan ryge i FAQ.
ved godt at det er skrevet i en god mening.
eftersøger: konkrete eksempler på afgiftbetaling og procedurer i samme forbindelse. samt oplysninger om motorstørrelse.
diskution og meningstilkendegivelser... ja tak. det er jo meningen med forumet. men HELST ikke i denne tråd.
håber i forstår:-)
mange tak:-)
mange tak.
flere der vil tilføje noget, på trods af mit halvsure opstød:-)
2332 turbo
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
trl, he means people here that drive around in a vw with a motor, not what they buy and sell !! hehehehehe
my nabo has 28 V8's with 400+ HK !!! Oh yeah, he sells American cars ! hehehehe
see !
30hk med kompressor- øhh nej den sad vist ikke i til syn
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
kan det virkelig passe at der ikke er nogen der har en større motor i deres bil, som der er betalt afgift af???
Ja det skal nok passe!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Mon ikke de fleste tuner på en original blok for derfor at undgå alt afgifts-crap. (hvis altså det skal være lovligt)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
andreas4321 skrev:
kan det virkelig passe at der ikke er nogen der har en større motor i deres bil, som der er betalt afgift af???
højst sandsnyeligvis.
syn og afgift har ikke noget at gøre med hinanden, en bil kan sagtens være godkendt uden at være betalt tilstrækkeligt ekstra afgift på, forsikringen dækker selvom at du ikke har betalt afgift, hvis altså den er godkendt som den køres.
Der findes en 66 t1 som er synet og godkendt og betalt afgift af med en 2276ccm her i midjylland.
2,0 T4 i buggyer, - mange gange. Lagt i ved værdiansættelsen. Mellem 500 & 3K ekstra i forhold til en 1600 T1.
412S motor i 12/1500 bobler 72 - 7800.-
Tunet 2275ér i 12-1500 bobler. 17300.- (I did´nt do that. Other people did.)
Så hold jer til de rigtige motorkoder så vidt muligt, og sørg for at bremser etc er tilstrækkelige i forhold til effekten. (Medmindre i skal til registrering med en nybygget buggy. Så er der IMHO kun een vej, - T4
T
Hvad så med motorkoder på mexico blokke,og på CB alu blokke-De er vist uden koder.
Man må vel ikke bare banke en kode ind i dem?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
[quote=niels-erik]Hvad så med motorkoder på mexico blokke,og på CB alu blokke-De er vist uden koder.
Man må vel ikke bare banke en kode ind i dem?
Hilsen Niels Erik
Hvorfor ik´ ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
En kode fra en 1300 ab blok-Banket ind i en alu blok med 84 mm krumtap?
Tja hvis man ikke kender til vw motore,bliver det vel ikke opdaget,men det er sikkert ikke lovligt?
Men denne tråd skulle jo handle om lovlige motore, som der er betalt extra for.
Min buggy er synet med en 1914 motor med single karburator, motoren er bygget på en ab blok, og ingen har spurgt om noget-Så jeg har så ikke betalt extra for det!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Jamen blokken er vel den samme blok som en AB blok? Og hvis man tuner på den originale blok så må man jo godt? Du har købt en erstatningsblok til din AB motor ergo må du jo godt slå et AB nummer i den.
KKWA skrev:
Jamen blokken er vel den samme blok som en AB blok? Og hvis man tuner på den originale blok så må man jo godt? Du har købt en erstatningsblok til din AB motor ergo må du jo godt slå et AB nummer i den.
He He Det lyder sgu da genialt-Medmindre nogen vil lave en effekt test på motoren, den yder vist en kende mere end 20% over standard 1300
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
det er lige det jeg mener. det er jo pisse ulovligt.
det jeg prøvede at finde frem til var hvor store motorer det kan lade sig gøre at syne en buggy/bobbel med. og hvor meget det koster i afgift. og hvordan man gør.. en slags how to.
fortsæt ændelig diskutionen. denne tråd er vist alligevel gledet væk fra det der var tiltænkt.
som skrevet tidligere, hvis nogle vil tilføje nogle konkrete eksempler, ville det være dejligt. så kan vi jo rykke dem over i en anden tråd og smide dem i FAQ. måske:-)