Nå jeg sidder lige og drikker kaffe efter at ha rodet med bil hele dagen.
Jeg har brugt en hel fridag på at få min t1 fra 73 til køre ordentligt - men nej.
Det er en helt standard 1300 AB motor.
Den lyder lidt som om ventilerne trænger til justering og så hakker den lidt - som om den springer et par tændinger over engang imellem. Synes også den er begyndt at ryge lidt. Men måske var det bare lige mens jeg sad og justerede...
Først har jeg stillet ventiler på kold motor - 0.15
Skiftet tændrør.(De gamle var rimligt sodet til)
Skiftet platiner - 0,4
Målt tændkabler og hætter - alt iorden - og den gnister villigt.
Justeret camvinkel - 46-47 grader
Justeret tændingstidspunkt (der er et lille hak til højre og en stører "bulle" til venstre) Har stillet efter den til højre (sikkert 7,5 grad før top)
Kaburatoren har jeg ikke rørt endnu. I morgen renser og justere jeg den selvom jeg ikke har meget tiltro til det vil hjælpe. Var overbevist om det var tænding eller ventiler men nej - den gik nøjagtig som før.
Tar også en kompretionstest i morgen.
Ventiler stillet en gang mere på kold motor efter en køretur. Uden det hjalp det mindste. Anden gang havde jeg vippetøjet pillet af for at se om ventilværket så ordentligt ud. Ingen mystisk at se og alle kunne fjedre.
Kan den ha brændt en ventil?
Nogen idéer???
John
Jeg har brugt en hel fridag på at få min t1 fra 73 til køre ordentligt - men nej.
Det er en helt standard 1300 AB motor.
Den lyder lidt som om ventilerne trænger til justering og så hakker den lidt - som om den springer et par tændinger over engang imellem. Synes også den er begyndt at ryge lidt. Men måske var det bare lige mens jeg sad og justerede...
Først har jeg stillet ventiler på kold motor - 0.15
Skiftet tændrør.(De gamle var rimligt sodet til)
Skiftet platiner - 0,4
Målt tændkabler og hætter - alt iorden - og den gnister villigt.
Justeret camvinkel - 46-47 grader
Justeret tændingstidspunkt (der er et lille hak til højre og en stører "bulle" til venstre) Har stillet efter den til højre (sikkert 7,5 grad før top)
Kaburatoren har jeg ikke rørt endnu. I morgen renser og justere jeg den selvom jeg ikke har meget tiltro til det vil hjælpe. Var overbevist om det var tænding eller ventiler men nej - den gik nøjagtig som før.
Tar også en kompretionstest i morgen.
Ventiler stillet en gang mere på kold motor efter en køretur. Uden det hjalp det mindste. Anden gang havde jeg vippetøjet pillet af for at se om ventilværket så ordentligt ud. Ingen mystisk at se og alle kunne fjedre.
Kan den ha brændt en ventil?
Nogen idéer???
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
25709453
I'm the only BAY in the village