Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  DARK CHILD: Nu garage projektet

Tags:
No tags yet.

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Thermowrap burde altså kunne tage en hel del af det strålevarme!!! Men om det ændrer på din olietemp og vandtemp skal jeg ikke kunne sige - dine kølere sidder jo eksternt ikk? Så burde det jo være ligemeget... Men temperaturen i motorrummet og indsygningsluften til karburatorerne burde falde = flere hk :-)
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey Buggyboy..... kølerne sidder i begge sider i motorrummet præcis som på den org bil...dvs de bliver ved lave temperature udsat for den varme som stiger op fra udstødningen... hvis jeg kunne fjerne blot 25% af varmen fra motorrummet og føre den ud samme med afgangsrøgen ?
(permalink) SJN Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sig lige til hvis det virker ... for tænker også på at købe det, men ved sg ikke rigtigt om det virker .....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) haahr Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=cardude - ikke længere aktiv på vwnettet]smukt! andet kan ikke siges, det er satme godt klaret.

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er det elektrisk styret hæve/sænke system landet fra Festo.... dette skulle på min bil kunne hæve den 10cm ved tryk på en knap uden at gribe ind på de org køreegenskaber / hjulophæng osv..... har man en lufttank og en 12v kompressor kan man lave dette med nogle hjemmelavede beslag for omkring 5-6000 kr...

flere billeder kommer vedr opbygningen osv....
IMG_1429.jpg

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har nu fået det der heatwrap... købte det billigt på http://www.redlineracing.dk...nu må vi så se hvor godt det virker når jeg får viklet det på......
(permalink) Grisly Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så vidt jeg kan forstå så vil du sætte de luftcylindre parallet med din støddæmperer. ik'?
Så vil jeg med sikkerhed sige at det holder ikke, de vil få alle de samme vibration som dine støddæmpere også er udsat for. støddæmperer er bare konstrueret til formålet. Hvorimod en festo luftcylinder er beregnet til industri, hvor den bare kører ud og ind vha det tryk der nu bliver påført +/- porten, og ikke som det vil ske på bilen via aksen.
Forestil dig at kører hen af 200m brostensvej. Alle de retnings skift cylinderen vil blive udsat for, når hjulet "hopper" op og ned. Det svaret vel til hvad sådenne en cylinder laver på et døgn, hvis den sad på en pick'n'place/bearbejdsnings-maskine i industrien.
Så medmindre du har fået fat i nogen meget specielle cylindre. hvilket jeg ikke kan forestille mig, når du skriver at sættet kan erhverves for 5-6000 kr.
Støv, skidt og regn vil desuden hurtig gøre cylinderen utætte, da der bare sidder en simpel skrabering og en messing forring indeni. Så som minimum skal der en gummibælg på.
Nr 1 vil være hvis du lave en konstruktion hvor cylinderen er enten helt fremme eller tilbage hele tiden. Men det kræver nok at der skal laves noget i forlængelse med støddæmperne. Men så er vi vel over i konstruktiv ændring.

Men for at vende tilbage til trådens egentlige indhold. Så tager jeg hatten af for det STORE arbejde du har udført. Det ser D
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jo Grisly du er inde på det eneste rigtige problem i denne løsning.... tankerne går derfor også på at cylinderen skal kunne trække sig tilbage når den ikke er i brug så den ikke bliver "stresset" - skidt og møg har vi en løsning på... det hele bliver monteret i en form for rør der holder det værste skidt væk.... det hele må komme an på en prøve.... jeg tror på det :-)
(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det ikke et spørgsmål om at placere cylinderen så den kun er i kontakt med f.eks. bærearmen, i det øjeblik den skal løfte?
Forstået på den måde at den reelt kun sidder fast i den ene ende.
-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Netop Steen.... og derfor griber de kun ind i køreegenskaberne når cylinderne er aktive
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Heat wrap ER en succé.... min motorrumtemperatur er nedsat med 30-35% - kan varmt eller rettere sagt køligt anbefales........Dog skal det lige siges at motorrummet bliver indhylet i røg de første 15 min efter udstødningen er blevet varm.... blot den ene gang herefter er der ingen røgudvikling...mere der ikke er nogen der går amok med en pulverslukker lige efter monteringen....

Lige et par billeder mere :

Custommade snap off ratnav intergreret i det org nav

LCD skærm i motorrummet der ved show viser bilen opbygningshistorie
IMG_1430.jpg
IMG_1441.jpg
IMG_1438.jpg
IMG_1434.jpg

(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er godt at høre - regnede nu godt med det ville tage den værste varme... Men godt du får det til at virke i hvert fald...
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-
IMG_2730.jpg
IMG_2733.jpg
IMG_2732.jpg

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ny slange / rør til hyd koblingssytem
IMG_1445.jpg

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Denne løsning fik ikke bare koblingspedalen til at virker meget bedre den blev også blødere og mere behagelig at køre med - one happy fiber owner :-)
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
12 v vandpumpe indkøbt ! skulle flytte 35 liter pr min - den eksisterende vandpumpe har vist sig at være i underkanten efter den nye udstødninger monteret....kører ellers godt men har en tendens til at nærme sig de 105° i vandtemperatur -

Nogen derude der erfaring med en sådan elektrisk vandpumpe ? hvor på kølesystemet er det bedst at sætte den ?
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]Denne løsning fik ikke bare koblingspedalen til at virker meget bedre den blev også blødere og mere behagelig at køre med - one happy fiber owner :-)

hej lasse...... fin ide med kobberrøret og bremseslangen.........!!!

jeg tør godt at væde på at hvis du har varmeproblemer skyldes det ikke din vanpumpe så længe den originale er i fin stand..... så stort er dit vansystem da ikke.....
jeg har minimum 15L vand på mit i bimmeren pga køleren ligger i røven.......
jeg har prøvet alt for at få temp. under kogepunktet når vi køre nede på banen...... og jeg mener alt..... kæmpe køler fra en nissan kingcab... den køre uden termostat.... ny vandpumpe, 2xblæser der kan køre konstandt....... ekster vandpumpe der kan sparke røv.....
alt sammen hjalp.... bare ikke så den ikke kogte når et heat var over.....
det endte med at jeg hævede frontklappen 8-10cm oppe ved ruden og lavede et scoop så den varme luften rigtigt kunne blive "hevet" ud af motorrummet under volsom kørsel..... og vupti.... temperturen faldt med mindst 30 grader og ingen problemer med for høj temp siden..... og det er med pedalen i bund og 180HK 6500 rpm i 20 min...faktisk har jeg kørt i 2 timer til træning uden problemer.....
og jeg tør næsten at væde på at hvis jeg piller den ekster pump af, som der kostede spidsen af en jetja.... ville det satdig virke.....
hvis jeg var dig ville jeg lette bagklappen så der kunne passere noget luft og se om det ikke ændre sig bare lidt....
mvh leo-pol.....




ps..... jeg monterede pumpen på retur fra køleren... men det var henblik på at trykke vandet fra køleren og op til den originale pumpe.... da det virkede som om at den originale pumpe trykkede vandet hurtigere videre en vandet kunne løbe tild pga køleren i røven og motoren i front......
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Lasse..


Sygt flot og gennemført bil..!


Mvh.
Skallerup
Vejle.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak gutter :-)

Den elektriske vandpumpe hjalp - olie temp faldt fra 110°c til 92°c
og kølevandet kom ned fra 105°c til nu max 93°c SK
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
LIVET MED DR
IMG_0419.jpg

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det var mig-og Lotte i den blå fiat (du har selv kørt den på fejeblad!!)
Men du ville jo ikke hilse.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Alle dytter, vinker og pifter og råber... det er sku´ ligesom at være rockstjerne.... :-) sorry
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Set på nettet i en diskusionsside :

>> Vildt chokeret så jeg i dag en sort Lamborghini på danske nummerplader
>> helt
>> her ude på lars tynds mark. Hvem i danmark har dog råd til sådan et
>> uhyre?
>> Nummerpladen startede med............

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Joo-Men i sidste weekend var der en af de nyere lamborghinier i Nakskov, den var også sort-Jeg mener at det var noget reklame for en optiker kæde eller lign.
(og det var ikke en replica) Den havde også danske nummerplader. Et par dage før havde en af vores lærlinge set den ved en optiker i Maribo! Så nogen er der da af dem!!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg må virkelig sige at det er et utroligt flot arbejde du har lagt i bilen, opmærksomheden og de fine kommentarer fra folk er fuldt fortjent!

Men jeg kan ikke undgå at tænke på om ikke der er mange der synes den lyder lidt underlig med kun 4 cylindre... tænker her bl.a. på din lille historie med ferrari osv. er der ikke mange der med det samme "lurer tricket" allerede her, eller er det bare motornørder som mig der går op i de detaljer ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.