Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

DARK CHILD: Nu garage projektet

Tags:
No tags yet.

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det blir en helt del nemmere når man kan løfte bilen en 15cm med tryk på en knap....... så er det pludselig ikke kun 3 tankstationer på amager jeg kan komme ind på men snarre dem alle :-)

Selv tak og jo mindre larm tak...hurtigst muligt.....OneTwo Pipe er i snart hjemme fra ferie ????
(permalink) Mr-M Member
Hej Lasse

Når du nu bruger One-Two-Pipe, så vær for guds (og din egen skyld) sikker på at de ikke laver rørene i rustfrit og potterne i alm. plade.

Havde engang sådan noget til min Golf 2 - det rustede MEGET hurtigt.

Men dengang var det i hvert tilfælde standard at potterne var lavet i alm. plade hos One-Two...

Pragtfuldt bundtræk og super dyb lyd - men holdbarheden var meget kort - galvanisk tæring virker sgu!

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
Ja det hele skal sku være rustfrit..... :-)
(permalink) haahr Member
[quote=KC Lasse]Sidste nyt firmaet One Two Pipe har lovet mig at gøre alt for at løse den store udfordring med min udstødning... dvs en rustfri stål udstødning der højs larmer halvt så meget som den gør nu...og endnu vigtigere giver det helt rigtige modtryk...... kanon...chefen dernede skulle lige have noget ferie overstået...så nu sidder jeg blot at vente på han ringer tilbage......

lige det første træf billede øsen har været med til....nogensinde

ang udstødning.. monter et alu rør indv. i røret så får den en bedre lyd.
(permalink) Stuffe Member
Du må lige skrive når de ved mere med udstødningerne. For skal også ha et sæt til min buggy lasse. Mvh Steffen
Så var vi til Copenhagen Classic Autojumble... desværre dukkede der kun 2 biler op i vores lille fiberhjørne... Men pyt der var MASSERE at se på.... aldrig har jeg set så mange Aston Martin på én gang !

Fedt vejr, hyggeligt samvær og fed fed stemning - og så fik undertegnede gud hjælpe mig
IMG_1162.jpg
IMG_1172.jpg
IMG_1192.jpg

(permalink) niels-erik Member
Tillykke Lasse-Du har fortjent din pokal, med al det arbejde der ligger i din bil.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Tak Niels Erik... det eneste problem var at kun få tilskuere heri blandt mange bilentusiaster kunne se min bil var selvbyg.... Alle der har lidt $ kan jo købe en fed bil men hvor mange kan bygge en selv ???

Mange gloede en ekstra gang da jeg i mikrofonen skulle forklare publikum at der var tale om en "ganske almindelig" bobbel som blot var en "smule" modificeret

:-) fedt ik ?
Spændende har fået tid hos One Two Pipe den 3 juli...... gad vide sådan udtødnings tur koster håndbygget ???? :)
Så blev øsen afleveret hos Knud, One Two Pipe idag 1 juli kl 1500.... det bliver spændende og se hvilke løsninger han kommer op med.......og hvad det ender op med at koste :-)

Udfordringen er helt sikkert den store mangel på plads og så at der skal gå et rør imellem højre og venstre udstødningssystem....samtidig skal det hele ligne det org udstødningssystem når man ser bilen bagfra..... Knud har i hvert til fald fået noget at tænke over :-) Men jeg er helt sikker på han er den helt rigtige mand for jobbet + at alt bliver lavet i rustfrit stål...mumf

link : http://www.onetwopipe.dk/content/OneTwoPipeFront.aspx
IMG_1272.jpg
IMG_1271.jpg

(permalink) tiguan Member
Hej Lasse

Den sparker bare røvvvvv.

Men sådan er det jo med alt hvad du rører ved, jeg tænker her især på dine andre bilprojekter og pimp af diverse boliger garager mm.

Har sendt dig en PM

Fra en jyde som ikke er spor misunderlig !!

mvh Bent
Knud informere om at der nu er lagt en plan for udstødningssystemet....Altså en løsning der både ser flot ud og virker ! Sindsygt spændende :-)
Mail fra Knud - One Two Pipe... projektet skrider fremad :-)

Davs LASSE.

Det er anden gang vi prøver,det første med 2 overliggende rør kunne ikke lade sig gøre ,da det gik modsat i udstødningen ,og så ville "flovet" være forkert.

Denne gang har vi lavet et "krys-over" som du se.Vi er færdige neden under.og lavet rør til dæmperne.De bliver lavet i dag.Vi har sat vandskæren til at lave 12 stk. rustfrie flanger i 8mm. ,så det kan skildes af.Når de kommer ,kan vi komme igang med, hvordan vi for lavet fra dæmperne og ud til dine afgangsrør,det skal jo også kunne tages af,( flanger)

Vi må skære tilgangene af på din dækplade hvor afgangsrørene sidder.Og lave det "rigtig",så der kommer lige meget ud af udstødningsrørene. (+ to nye indmad til dem der ikke er noget i )

Jeg har bestmet at jeg vi "ha"rørene til overflade behandling,så de skinner som sølv.

Med venlig hilsen Knud.

ONE TWO PIPE
Råddamsvej 5, Hyllinge
4700 Næstved
(permalink) Anonym Member
Ja, men hvor længe

(permalink) Blob Member
Hvor længe holder dine hjullejer, med de spacere?

Det ændrer jo noget på leje-trykket.

Jakob
Jeg ved det ikke blob men min forrige bil kunne kører 6-8 år uden leje problemer.....
Har fundet navnet til projektet.... den skal hedde

DARK CHILD
Hva siger i til navnet ? :-)
hmmmm motorlyd :-)

http://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI

http://www.youtube.com/watch?v=f_XXu3zX75o
(permalink) BuggyBoy Member
Man kan godt høre det ikk er sammen bil :-) Du bliver nødt til at gi den nogle flere omdr smiler... så må den holde de km mindre ...
Tja man kan rimeligt godt høre forskel... de lyder godt begge men den første er sindsyg :-)
Så blev det mørke barn hentet med fin ny udstødning....lyder er stort set den samme måske en smule dybere dog larmer den slet ikke så meget som før.....faktisk er der ret fedt den kun rigtigt brøler når man giver gas....holder man en jævn hastighed bliver den nu forbavsende stille.........

Man må gi ham Knud og gutterne i One Two Pipe at de kan deres kram... aldrig har jeg set så mange buk på rør - ind og ud imellem ting rundt om olie filter og hen over gearkassen....dette var jo også nødvendigt da der er vandvittigt lidt plads....Da potterne sidder ud for hvor tændrørene sidder har Knud konstrueret et snap off system så man kan fjerne potten uden at røre resten af udstødningsystem....vildt...
Bagtil er det org look bevaret dog er det lykkedes Knud at få røg ud af alle 4 rør selvom pladsen her nærmest var lige 0...prikken over iét er de 4 custom bygget indsats i de 4 store afgangsrør....mumf

Billeder kommer :-)
IMG_1318.jpg

One Two Pipe´s arbejde
IMG_1319.jpg
IMG_1310.jpg
IMG_1308.jpg
IMG_1314.jpg
IMG_1312.jpg

(permalink) cardude Member
smukt! andet kan ikke siges, det er satme godt klaret.
Oven på de sidste dage har jeg måtte konstatere at mit motorrum bliver varmere end nogensinde før... alle de ekstr rør der afgiver en masiv varme.... olie temperaturen ligger ved bykørsel på 100-110°c med oliekøler monteret.....og vandtemperaturen ligge har svæver faretruende imellem 90-100°c

det hele bliver altså 10-15°c varmere end før.... måske en løsning med dette varmebånd viklet omkring rørene vil få temperaturen ned i motorrummet ?

Hva siger i derude.... og har nogen prøvet det der varmebånd ??

Reply »

You must log in to post.