Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

DARK CHILD: Nu garage projektet

Tags:
No tags yet.

(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker Eg der er også kælet for detaljerne :-)
Endnu et gammelt billede fra et interview til et blad...... 5 x hjemmebryg :-)
Så blev det forår ! Ku ikke nærre mig for at tage en lille tur i solskinnet. Havde helt glemt de sidste problem - skod indkørsel med høj fortorvskant for mine sædebolte støde på hver gang - og så den udstødning jeg skal have fixet.....

Men uha hvor skønt at komme ud og tage landevejen med 80-90 km/t rundt i svingene :-)
Se videoen fra den gang Countach var på sit højeste - ER DER I
Så blev de sidste org instrumenter endelig tilsluttet korrekt - havde problemer med olietryksføler + vandtemp føler og oiletemp føler - disse instrumenter kører åbenbart med et special system dvs jeg måtte bestille org følere hjem og modificere dem med små adaptere så de passe på alfa motoren i stedet for den store V-12er.....

Udstødning næste problem........
Så blev batteriproblemet løst ! Det gamle 200 A batteri var kaput da der ikke havde været ladet på det i 6 mdr. Supercar på amager fremskaffede et nyt med samme dimensioner + en velligeholde-lader der kan sidde til altid når bilen står stille - elektronisk sørger den for batteriet altid for lidt strøm og aldrig for meget ! -
Nu mangler der blot at findes en løsning på den "for" larmende udstødning - jeg skal bruge 2 stk ens MC potter 30-40cm lange og ø 7,5-10cm ER DER NOGEN DER HAR NOGET P
marts07-2.jpg
marts07-1.jpg

Så blev det endelig tid til at montere glassene og alurammerne på de forreste blink / pos lys ! De har ligget og ventet siden 1999 da jeg lavede dem og nu kom de altså på ! Bemærk det helt "rigtige" antal linier i glasset samt logoét nede i hjørnet..... præcis som på originalen !
IMG_1005.jpg
IMG_1004.jpg

Ruderammerne på dørene har altid været det i dette projekt mean har skubbet foran sig ! De er stort set umulige at lave - og alt på denne bil er lavet i rustfrit stål så hvid det var muligt ! At lave dem i fiber er klart ikke stift nok da den ligge næsten 45° ned over bilen imod taget - det ville jo også være skønt hvis de kunne rulle op og ned når det bliver rigtig varmt ! Der er brugt utroligt mange mandetimer på disse rammer - som er bolt on rustfrit stål - med inder og yder skinne for gummilæbe og ydre mål. De er to-delte da den øverste rude skal kunne monteres inden rammens montering - ydermere skulle der udregnes en smart metode til montering af trekant ruden når rammen er monteret - løsningen her var at presse trekant rammen på plads og bolte den på - dvs den er lavet med slup.....pyha

Og så kommer vi til rudehejsene - motoren og glideskinne må/skal sidden nede i selve døren - et eller andet bøjeligt led skal så via nogle buede skinne overføre kraften fra slæden rundt om det 45° grimme hjørne og skubbe eller trække ruden de 6-8cm op og ned !
IMG_1007.jpg
IMG_1012.jpg

Næste projekt et system der kan hæve alle sænkede VW-chassis 8-10 cm med tryk på en knap uden at ænder på den eksisterende undervogn....ganske lovligt - så kan man rolig grov sænke :-)
00420049001104825518.jpg

-
(permalink) mathiasen Member
[quote=KC Lasse]Næste projekt et system der kan hæve alle sænkede VW-chassis 8-10 cm med tryk på en knap uden at ænder på den eksisterende undervogn....ganske lovligt - så kan man rolig grov sænke :-)

Fortæl lige mere om det der :D
En luft cylinder monteret sideløbende hver af de 4 støddæmpere på bilen - når man så trykker på en knap får magnetventilen strøm og trykluften fra tryklufttanken hæver ELLER sænker bilen 8-10 cm - Når magnetventilen IKKE får strøm vil bilens affjedring være som normalt da systemet er helt inaktivt uden strøm !

DVS du kan med en lille lufttank, en lille kompressor, en magnetventil og 4 cylindre feks hæve din mega sænkede bil ved tryk på en knap 8-10cm og let køre over feks et vejbump - når så knappen slukkes falder bilen ned igen med det samme og kører / affjedre osv somom intet system var monteret......

Man kunne OGS
luft_system.jpg

Så blev de sidste faste grønt tonede sideruder limet i - skønt vejr at lave den slags i - de små brikker der skulle dække sæde beslagene er også kommet på.... listen over ting der mangler inden man kan sige den er færdig er blevet lidt kortere :-) Skønt man har en bror der kan det der med at fuge prof !
IMG_1020.jpg
IMG_1021.jpg

(permalink) Mr-M Member
[quote=KC Lasse]Nærmest bare lidt kønnere med en vw modificering - hva syntes i ?

Ser slet ikke tosset ud - gad vide hvornår du gør alvor af det?? He he

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
Det er som meget nemt Mr M... når jeg har en færdigbygget garage på 70 kvm eller mere :-)
Så blev der renset fælge og skærmkasser oven på lakeringen....bilen blev vasket og vokset -SOMMERKLAR.....næsten oser en del ?????

Desværre viser det sig at min motor har fået en utæt oliesamling et eller andet sted på cylinder 1...... føj man bliver da også bombet tilbage hele tiden !
IMG_1122.jpg
IMG_1123.jpg
IMG_1125.jpg

(permalink) E Member
SINDSYGT flot arbejde! Er selv perfektionist hvad sådan noget angår. Men har IKKE sammen tålmodighed som dig :-( Synes det er vildt imponerende med din sans for detaljer :-)

Hvad med Miu.....? Hvilket kaross vil du bruge som basis?

E
(permalink) cardude Member
hvordan får du egentligt den donkraft ind under :D jeg mener da at den er lavere en den donkraft er høj.
Miuraen skal påklistres som en form for styling af et eksisternede nova karosse uden skørterne monteret -taget skal ligeledes afmonteres og der skal skæres lidt i for og bagskærmene på Nova karossen ! Men dette projekt ligger mindst 4 -5 år ude i fremtiden !

Cardude for til kan jeg med et "skohorn" lirke donkraften ind imellem frontspoiler og forhjul hvis altså hjulet er drejet ud i ydre stilling - bagtil kan man lige lirke dokraften ind foran motoren og løfte der....... vel og mærke med en donkraft hvor hjulene er drejet af og skålen man løfter med er fjernet !!!!!1
Det viste sig at være en olie-simmerring på den ene ventil på cyl 1 der sad løst pga af et slidt bronce-ventilstyr - de resterende 15 styr havde stort set intet slid ?

Når men heldigvis kender man et par gamle rotter og motorentusiaster som hurtigt kunne hjælpe mig med at skifte styr, stempelringe, pakninger, plejstangslejer, slibe ventil sæder, skifte simmerringe osv. osv.

Nu bliver det spændende at få sat den i igen og startet den op :-)
IMG_1138.jpg
IMG_1137.jpg
IMG_1139.jpg

(permalink) Heide Member
Det er nok sagt mange mange gange,,,, men den er fanme i orden Dyb Respekt herfra
Lidt motor monteringsbilleder
IMG_1140.jpg
IMG_1141.jpg

Sammenligningsbillede med alm sænket gti bil
IMG_1143.jpg
IMG_1142.jpg

Sidste nyt firmaet One Two Pipe har lovet mig at gøre alt for at løse den store udfordring med min udstødning... dvs en rustfri stål udstødning der højs larmer halvt så meget som den gør nu...og endnu vigtigere giver det helt rigtige modtryk...... kanon...chefen dernede skulle lige have noget ferie overstået...så nu sidder jeg blot at vente på han ringer tilbage......

lige det første træf billede øsen har været med til....nogensinde
IMG_1157.jpg

(permalink) niels-erik Member
Det er en rigtig lækker bil du der har fået bygget-Men kors hvor den larmer!
Og mange tak for turen-Den bliver sikkert nemmere at køre når du kan hæve den i byerne, fart bump er vist ikke dens stærke side.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply »

You must log in to post.