Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  95 blyfri kontra 95 med bly addektiv

Tags:
No tags yet.

(permalink) SMAND Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Undskyld min uvidenhed..
Men er der problemer i at hælde blyfri 95 på et bobble motor fra sidst i 70´erne eller skal der blyaddektiv i eller igen er det bare et spørgsmål om hvad man selv synes om?
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er ingen problemer i at køre på blyfri benzin. Du behøver heller ikke additivet.
Du kan også fint nøjes med oktan 92.

Så ja igen - det er som du selv synes.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) SMAND Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok...jeg takker
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Men pas på med ikke at få for mange adjektiver, når du tanker hos de store selskaber!
De kan fremkalde ubehag..

mvh
JAKOB
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hos hvem ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
adjektiver? ;-)

Dem er der jo ved at være mange af, Ultra, V-power osv..
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad med bankefasthed og forbrænings temperatur

mener engang at have hørt at blyfri benzin udvikler større varme - og dermed risiko for ødelagte ventiler

men det kan også være indbildning fra min side
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ikke noget problem med en std motor. Den er oprindeligt designet til at skulle kunne køre på 87 oktan blyholdig. Så 92 blyfri er rigeligt.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

oktantallet er blot en angivelse af, hvor ivrigt brændstoffet er til at selvantænde!

derfor skal de højtkomprimerede motorer have et højere oktantal!

hvis man kører med et for lille oktantal, så kan brændstoffet selvantænde og du får

tændingsbanken!hvilket hurtigt ødelægger motorens dele!

derfor er det som Farmer skriver intet problem for en std. motor og motorer der

køre med så lave Komp. forhold


Reply

You must log in to post.