Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Black Betty (bama-nam)

Tags:

(permalink) spaceman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej NYBOE - ikke så god en mail du har ;), teksten har du fået pr. PM og her er billederne:
17__RaderSplit_01.jpg
17__RaderSplit_02.jpg

-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
lidt opdate. der er blevet lukket huller i kofangerne, og så var venstre fordør var meget rusten og ikke til at redde. så min ven jeg har skåret rude rammen af og sat over på en ny dør. lidt pics
sort_vw_131.jpg

(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Billede002.jpg
Billede008.jpg
Billede013.jpg
Billede010.jpg
Billede019.jpg

(permalink) birke Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den tagsænkning sidder bare lige i øjet, specielt detaljen med den afrundede ruderamme giver lige det sidste......

Har den type rustfri stål du bruger til forbroen den samme brudstyrke som almindeligt
stål ?

Det bliver spændende at følge projektet.
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
syre fast rustfrit stål. (4404/316) det har samme styrke som jernet har, kan bare bedre li at arbejde med rustfrit stål. også har jeg ikke hørt om andre der har gjort det. torrsions stangen er i massiv jern (stål 52) noget af det strækeste og hårdeste jern der kan fås. (den skal være massiv så bilen kan stå på 3 hjul ligsoms SP´s varriant... http://teamangoraracing.dk/ film nr 3.)
(permalink) Slot Member
Skrev for 17 years siden | | | |
NYBOE skrev:
syre fast rustfrit stål. (4404/316) det har samme styrke som jernet har, kan bare bedre li at arbejde med rustfrit stål. også har jeg ikke hørt om andre der har gjort det. torrsions stangen er i massiv jern (stål 52) noget af det strækeste og hårdeste jern der kan fås. (den skal være massiv så bilen kan stå på 3 hjul ligsoms SP´s varriant... http://teamangoraracing.dk/ film nr 3.)


Hej

Jeg er lidt vild med den forbro. (den skal nok holde..) :)

Ang. udskiftning af fjedrene til St. 52, så kan jeg oplyse dig om (hvis du ikke ved det da) at det har nøjatigt samme elasticitetsmodul (210.000 MPa) som "ganske almindelig" St. 37.2, Altså gængs konstruktionsstål som de fleste smede bruger i hverdagen. (elasticitetsmodulet kan oversættes til fjederevne) Forskellen på disse to er ganske enkelt at stål 52 har en lidt højere brudstyrke. Jeg ved ærligt talt ikke om andre med succes har brugt alm. stål i stedet for de bladfjedre som sidder deri standard, men jeg syntes da du bør regne på om det overhovedet kan holde. Du bør ligge en sikkerhed på ca. 1,25 ind i sådan en beregning. Forestil dig belastningerne ved opbremsning, og evt. når forenden rammer jorden igen efter en accelration.. :) ...

Jeg syntes umiddelbart ikke det lyder som en brugbar ide, men ok, jeg har ikke regnet torsionskræfterne ud.. (overvejer dog at give et bud en dag..)

Mvh. Michael
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har ikke lavet de vilde udregninger på selve torsionen. (så det skal du være velkommen til) ;0) men mere på brud styrken, vil ikke ha´ lortet knækker, men ja tar lidt et sats med torsionen og satser på den bliver i sin form og ikke virder sig. (den er jo smallet 6" og der bliver løftet 2 steder på torsionsstangen,og så meget vejer en vw jo ikke i snuden, så den skulle gerne holde sig form). Ellers er det jo bare tilbage til tegnebrætet. Alt fjedringen kommer til at ligge i luftbælgen. så trykket fra opbremsning eller accelration bliver sat/taget i luftbælgen. den kan arbejde (udvide/strække sig) rigtigt meget selvom den er helt fyldt. (er afprøvet)

(og bare rolig bilen kommer ikke tilsyn med denne forbro på... er ikke helt dum) =0)

A Nyboe
(permalink) Slot Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lige lavet en hurtig simulering af torsions "fjederen". Jeg har ikke lige det præsice mål på fjedrene, men jeg har lavet denne her 15x15 mm.

Da jeg ikke kender det præsice hjultryk, har jeg beregnet torsionen til 18.000 Nmm. (18 Newton Meter) Det svarer ca. til at du trykker med 100 kg. på enden af bærearmen, så jeg mener det bør være rigeligt, da der jo er fire af slagsen.

Som det første billede forhåbentligt viser, vil dit St.52 blive belastet med ca. 43 N/mm. i værst belastede område. St.52 har en flydespænding på 355 N/mm. Så du har intet at frygte.

På det nederste billede vises vridningen af stålet, og den er så minimal at den knap nok er værd at nævne. (Den vrider 0,7 mm.) Det sværer ca. til at bilen kan fjedre 8 mm. men stadigvæk ud fra 100 kg. tryk på hver bærearm!.

Så jeg holder kæft med tilbagevirkende kraft. :) - Det skal nok holde..

Mvh. Michael
vw_torsion_eqv_stress.jpg
vw_torsion_deformation.jpg

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) NYBOE Member
Skrev for 17 years siden | | | |
WAU! havde ikke regnet med du ville gå så dybt i det med at lave tegninger! tak skal du ha´! kanont, så kan jeg jo roligt fortsætte! stangen jeg har er i 20x20, så hvis det kan holde i 15x15 så er jeg da på den sikkere side!

Michael, jeg gir en øl når lejligheden byder sig! tak skal du ha´!!!

(permalink) Slot Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det tager 10 minutter at lave sådan en simulering, det er computeren der gør arbejdet så det er ikke så dybdeborende endda.

Men jo... en bette øl kan vi altid drikke.. :)
-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.

Reply

You must log in to post.