Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hvide dæksider...funger det?

Tags:
No tags yet.

(permalink) spaceman Member
Skrev for 17 years siden | | | |
cardude skrev:
spaceman skrev:
Det var så lige mig uden log ind :)

som han sagde, dæk med raised white letters eller med en lille hvid kant i midten.

altså dæk hvor der i forvejen er hvidt på siden. hvide bogstaver eller en hvid streg.

Okay, så er det til at forstå - logik for burhøns :)
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Gustav_t Member
Har forsøgt at ringe til CTV trading for at bestille den ægte vare, men han ringer aldrig tilbage.
Er der ikke et sted i Sverige eller Tyskland hvor man kan købe dækkene af et firma der har åbent i dagtimerne og ikke er en "hole in the wall" butik?

G.
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Freedom Camper Member
Jeg savner også nogle dæk med hvide sider til min bus....

Hvis nogen finder et sted hvor man kan bestille er jeg med på en kollektiv bestilling.

Jeg leder selv med lys og lygte efter et sted i udlandet hvor man kan bestille og skal nok lige sige til hvis jeg finder det.

Jeg er sgu også træt af at give 6000 for et sæt 14" dæk, til den pris kan jeg næsten lige så godt købe nogle fede fælge med almindelige dæk, vi må kunne bestille dem til en lavere pris i udlandet.....sådan er det da med alt muligt andet.

Har alle herinde med "ægte" hvide dæksider bestilt hos cvt-trading? Kan man bestille dækkene hos almindelige dækcenter? Jeg har forgæves kigget efter whitewalls på de store dækfirmaers hjemmesider men kan ikke finde nogen.

Sig endelig til hvis i skulle få nogle gode ideer.

Hilsen Søren Rix
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Gert Member
S_Rix skrev:

Jeg er sgu også træt af at give 6000 for et sæt 14" dæk, til den pris kan jeg næsten lige så godt købe nogle fede fælge med almindelige dæk, vi må kunne bestille dem til en lavere pris i udlandet.....sådan er det da med alt muligt andet.

Hilsen Søren Rix

Hej Søren

Jeg er 100% enig! Jeg vil ABSOLUT heller ikke give 6000 kr for 4 stk. dæk m. hvide sider. Lige præcis der, går min grænse og har derfor bestilt de ukorrekte, total fake hvide dæksider. De kommer på mine i forvejen nye dæk, som kun skal rulle få hundrede km om sommeren. Jeg vil overveje sagen igen, hvis der skulle dukke noget billigere op, men 1500 kr pr dæk UDEN en fælg = NEJ TAK!

6000kr var det billigste "tilbud" CTV-trading kunne tilbyde mig, men så skulle jeg også være hurtig, idet der snart kommer en prisstigning, skrev de. :(

Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
drhook skrev:
S_Rix skrev:

Hilsen Søren Rix

Hej Søren

Jeg er 100% enig! Jeg vil ABSOLUT heller ikke give 6000 kr for 4 stk. dæk m. hvide sider. Lige præcis der, går min grænse og har derfor bestilt de ukorrekte, total fake hvide dæksider. De kommer på mine i forvejen nye dæk, som kun skal rulle få hundrede km om sommeren. Jeg vil overveje sagen igen, hvis der skulle dukke noget billigere op, men 1500 kr pr dæk UDEN en fælg = NEJ TAK!

6000kr var det billigste "tilbud" CTV-trading kunne tilbyde mig, men så skulle jeg også være hurtig, idet der snart kommer en prisstigning, skrev de. :(

ok...jamen jeg glæder mig da til at høre om hvordan det fungerer.....

jeg fandt forresten denne side, hvor de dæk jeg skal bruge koster ca. 3500 plus fragt.....det er bare i staterne, men det må da kunne lade sig gøre.....

http://www.coker.com/store/customer/product.php?productid=17275&cat=&page=1

Sig endelig til hvis i har nogen erfaringer med bestillinger herfra...jeg er klar på en bestilling.....

Hilsen Søren Rix
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Ebbe Member
Prøv at se dem her...

http://www.classicvw.se/

Se under fälgar/hjul - de tynde røde og gule er lidt frække...

Ebbe
(permalink) Anonym Member
Der er meget forskel på de løse hvide dæksider;

Jeg har selv kørt med et sæt "WEGU" og de hverken peb eller sled på dækkene.
Faktisk holdt et sæt dæksider til 2 sæt dæk !
De blev fjernet da de til sidst var så vejrbidte, at den hvide overflade var blevet
grynet og grim.
Derimod kan jeg absolut IKKE anbefale fabrikatet "ATLAS". De piber ikke specielt
meget men de gnaver kraftigt ind i siden på dækket. Vi måtte skære et helt nyt
sæt af på vej til træf da de havde gnavet ind til lærredet et par steder efter
kun ca. 500 Km og vi turde simpelthen ikke køre med dem længere.
De gnaver ind i siden på dækket, altså med den yderste læbe som åbenbart
er fremstillet særdeles stiv i et forsøg på at holde den pænt ind
til dækket...

Der er altså utrolig stor forskel på kvaliteten.

Martin
(permalink) Pelton Member
Undskyld jeg blander mig men,

Kan man ikke bare vulkanisere dem fast til dækket.
Så burde de jo arbejde som var de en Original del af dækket eller hvad????
(permalink) Gert Member
S_Rix skrev:

jeg fandt forresten denne side, hvor de dæk jeg skal bruge koster ca. 3500 plus fragt.....det er bare i staterne, men det må da kunne lade sig gøre.....

Sig endelig til hvis i har nogen erfaringer med bestillinger herfra...jeg er klar på en bestilling.....

Hilsen Søren Rix

Så vidt jeg ved, så skal du betale told/skat/moms (kan ikke huske hvad) af de varer du indfører fra USA. Når du så ligger fragten oveni, tror jeg ikke der er meget sparet...men det kunne da være interessant at vide den nøjagtige pris alt inkl.
drhook skrev:
S_Rix skrev:

Hilsen Søren Rix

Så vidt jeg ved, så skal du betale told/skat/moms (kan ikke huske hvad) af de varer du indfører fra USA. Når du så ligger fragten oveni, tror jeg ikke der er meget sparet...men det kunne da være interessant at vide den nøjagtige pris alt inkl.

ok....usa er måske lidt besværligt.....

jeg faldt over denne side i england....

http://www.northhantstyres.com/index.html

men når jeg vælger "vintage tires" er det sgu nogle mærkelige størrelser...??!! på min bus var der monteret 185/70/14.....hvad svarer den størrelse til i de angivelser de har på deres hjemmeside...??

Er det fordi der er tale om diagonaldæk istedet for radialdæk?? og er det lovligt at køre med diagonaldæk??

jeg er lidt i tvivl om forskellen på disse typer dæk dvs. ikke mønsteret men om det ændrer køreregenskaberne.....

Hvis der bestilles fra UK undgår vi da told og skat da det er inden for EU, fragten kan jeg lige se hvad det skal koste, da min kæreste er speditør hos DHL :-)

Håber lige jeg kan få svar på ovenstående, så jeg snart kan bestemme mig for hvad jeg skal gøre....

Hilsen Søren Rix

T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) thogaa Member
Det pynter jo på enhver klassiker:

40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Bornholmer Member
søren - dem du skal bruge kan også købes i england for en fair pris her :

http://www.vw-online.co.uk/acatalog/Karmann_Konnection_Wheels___Tyres_46.html

178£ for 4 stk
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bornholmer skrev:
søren - dem du skal bruge kan også købes i england for en fair pris her :

http://www.vw-online.co.uk/acatalog/Karmann_Konnection_Wheels___Tyres_46.html

178£ for 4 stk

YES SIR!!

lige præcis...det er sgu da et fedt dæk og til en pris der er til at forstå.....

ufatteligt det skal være så svært at finde......

jeg bestiller snart 4 stk.....så hvis der er nogen herinde som vil dele fragten er jeg klar på det.....

Tak for tippet ib !!

Hilsen Søren
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Gert Member
S_Rix skrev:

YES SIR!!

lige præcis...det er sgu da et fedt dæk og til en pris der er til at forstå.....

ufatteligt det skal være så svært at finde......

jeg bestiller snart 4 stk.....så hvis der er nogen herinde som vil dele fragten er jeg klar på det.....

Tak for tippet ib !!

Hilsen Søren

Hvad skulle vi gøre uden internettet? :) Desværre passer den dækstørrelse ikke på min bobbel. Jeg skull egerne bruge 145*15(evt. 155*15) De viste dæk er 195*4.

(permalink) cardude Member
er der nogen der er friske på dæk fra coker tire company, så giv lige lyd, jo flere vi bestiller jo billigere, jeg kan ca skaffe dæk fra coker til 1,35 gange prisen plus ca. 200,- kr stk til fragt afhængig af størrelsen, med forbehold for at det kan ændre sig også til det billigere, jeg gør det uden fortjeneste, da jeg selv gerne vil have nogle dæk derfra, nogle

165R15 B.F.Goodrich SILVERTOWN RADIAL 2 1/4 INCH WHITEWALL TIRE

og jo flere vi er jo bedre og billigere for mig også, dog er det afhentet på min addresse på sjælland i vedbæk.

giv lyd hvis i skal have noget med, jeg bestiller nok om en uges tid, og det tager nok ca 1½ til 2 måneder.

min email erik"A"thoerup.dk er tilgængelig bare skift "A" ud med @

http://store.coker.com/

og hvis der er nogen der har en usa side der er billigere så sig endelig til så bliver jeg glad.

Reply

You must log in to post.