Så blev motoren i buggyen endelig taget ud og adskillelsen er delvist foretaget.
Data om motoren.
T1 - 1914ccm der er lavet på en std., men afbalanceret krumtap (afb. med 200mm kobling og lettet svinghjul).
Engle W-110, 284 graders knast.
043 topstykker der er bestykket med 40/35.5 ventiler og portede med manifoldene. Ventilerne har enkelte men hårdere fjedre. CR er 8:1.
Der er monteret 2 stk Weber 44 IDF der er dyset ind hos Laulunds Auto.
Jeg har lidt svært ved at måle mine venturier da jeg ikke ved hvor det er jeg skal gøre det henne. Men jeg har målt de små rør inde i karburatorerne. Når jeg måler indv. dia. er de 12.5 mm og 14mm udvendigt.
Jeg går ud fra det er 36 venturier der er monteret fra fabrikken?!
Motoren kører med std 1.1:1 vippetøj.
Effektmåling hos Laulunds Auto gav 102 hk og 165 Nm.
----------------------------------------------------
Nu er det sådan at mere vil have mere... Så jeg har være lidt ude og shoppe lidt...
Jeg har købt 1.25:1 vippetøj på boltede aksler
justerbare chromoly stødstænger
Min plan er så at jeg vil ændre vendehøjden til 1mm
CR skal tilpasses så den bliver 9.5:1
1.25 vippetøj skal monteres og justeres ind med de nye stødstænger
Overvejer at købe 32mm venturier men ved ikke om det vil have nogen positiv effekt i forhold til de 36 der er monteret nu?
Hvad kan jeg forvente af ændring af motorens effekt med de valgte mekaniske ændringer?
Bør jeg montere 32 mm venturier?
Hvordan måler jeg venturien?
... Bare skriv løs hvis i har kommentarer til min motorsammensætning.
Jeg vil foretrække hvis det KUN er dem der ved noget om det der kommenterer indlægget. På forhånd tak.
PS. Skulle der være noget jeg har glemt at oplyst om kan i bare skrive det så svarer jeg hurtigst muligt.
Jacob
Data om motoren.
T1 - 1914ccm der er lavet på en std., men afbalanceret krumtap (afb. med 200mm kobling og lettet svinghjul).
Engle W-110, 284 graders knast.
043 topstykker der er bestykket med 40/35.5 ventiler og portede med manifoldene. Ventilerne har enkelte men hårdere fjedre. CR er 8:1.
Der er monteret 2 stk Weber 44 IDF der er dyset ind hos Laulunds Auto.
Jeg har lidt svært ved at måle mine venturier da jeg ikke ved hvor det er jeg skal gøre det henne. Men jeg har målt de små rør inde i karburatorerne. Når jeg måler indv. dia. er de 12.5 mm og 14mm udvendigt.
Jeg går ud fra det er 36 venturier der er monteret fra fabrikken?!
Motoren kører med std 1.1:1 vippetøj.
Effektmåling hos Laulunds Auto gav 102 hk og 165 Nm.
----------------------------------------------------
Nu er det sådan at mere vil have mere... Så jeg har være lidt ude og shoppe lidt...
Jeg har købt 1.25:1 vippetøj på boltede aksler
justerbare chromoly stødstænger
Min plan er så at jeg vil ændre vendehøjden til 1mm
CR skal tilpasses så den bliver 9.5:1
1.25 vippetøj skal monteres og justeres ind med de nye stødstænger
Overvejer at købe 32mm venturier men ved ikke om det vil have nogen positiv effekt i forhold til de 36 der er monteret nu?
Hvad kan jeg forvente af ændring af motorens effekt med de valgte mekaniske ændringer?
Bør jeg montere 32 mm venturier?
Hvordan måler jeg venturien?
... Bare skriv løs hvis i har kommentarer til min motorsammensætning.
Jeg vil foretrække hvis det KUN er dem der ved noget om det der kommenterer indlægget. På forhånd tak.
PS. Skulle der være noget jeg har glemt at oplyst om kan i bare skrive det så svarer jeg hurtigst muligt.
Jacob