Jeg har gået og roddet med et projekt i de sidste par år, og mener nu at jeg er så langt at jeg vil vise jer det!
Det skal nævnes at jeg tilbage i ca 1992 også total renoverede en alm.1303
Jeg har kørt mc, men fik en ide om at det kunne være fedt at få luft under vingerne med 4 hjul også,Så derfor vw cab.
Jeg købte en 1303 fra 11/72, som skulle have hele turen.Den blev adskilt,og det viste sig at det var en stor tur.
Jeg fandt en tysker som havde en masse pladedele til salg på bugnet, og kørte afsted med trailer en vinterdag i 2004 hvor de havde meldt snestorm i dk, men jeg havde jo en aftale 700km nede i tyskland, så afsted (man er vel entusiast)og vi undgik heldigvis sneen.
Så igang med at få sandblæst mm. herefter blev bilen svejst op over en længere periode.
Jeg arbejder i pladeafdelingen på et peugeot værksted, så jeg havde fine betingelser mht værktøj.Jeg skulle også have nyt rammehovede i, og jeg kendte på daværende tidspunkt ingen som havde et rammelære, så jeg lavede selv opspændinger til vores oprettebænk, så det gik fint.
inden bilen skulle til maler lavede jeg alt Calesche arbejdet,fik malet stativet og monterede nyt tagstof thermodyne og en kanvas calesche,så var alt klart til montering når bilen kom fra maler engang.
En dåbsattest kom fra vw museet med farvekode mm.
Så blev bilen malet i den originale farve igen.hos Vestkystens autolak i Ringkøbing.
Jeg har samlet det meste på bilen nu,og er netop blevet færdig med motor og gearkasse.Så er jeg forøvrigt også stoppet med at tælle på hvad projektet har kostet.
Bilen skal på vejen til foråret.
Jeg har også fået en ide om at jeg, engang med tiden ,skal prøve at se vejen fra indersiden af en todelt frontrude!(har købt en 66 pick up)
Jeg har efterhånden mødt en del herlige vw gutter,men håber at komme til at møde mange flere.
Mvh Per B.
Det skal nævnes at jeg tilbage i ca 1992 også total renoverede en alm.1303
Jeg har kørt mc, men fik en ide om at det kunne være fedt at få luft under vingerne med 4 hjul også,Så derfor vw cab.
Jeg købte en 1303 fra 11/72, som skulle have hele turen.Den blev adskilt,og det viste sig at det var en stor tur.
Jeg fandt en tysker som havde en masse pladedele til salg på bugnet, og kørte afsted med trailer en vinterdag i 2004 hvor de havde meldt snestorm i dk, men jeg havde jo en aftale 700km nede i tyskland, så afsted (man er vel entusiast)og vi undgik heldigvis sneen.
Så igang med at få sandblæst mm. herefter blev bilen svejst op over en længere periode.
Jeg arbejder i pladeafdelingen på et peugeot værksted, så jeg havde fine betingelser mht værktøj.Jeg skulle også have nyt rammehovede i, og jeg kendte på daværende tidspunkt ingen som havde et rammelære, så jeg lavede selv opspændinger til vores oprettebænk, så det gik fint.
inden bilen skulle til maler lavede jeg alt Calesche arbejdet,fik malet stativet og monterede nyt tagstof thermodyne og en kanvas calesche,så var alt klart til montering når bilen kom fra maler engang.
En dåbsattest kom fra vw museet med farvekode mm.
Så blev bilen malet i den originale farve igen.hos Vestkystens autolak i Ringkøbing.
Jeg har samlet det meste på bilen nu,og er netop blevet færdig med motor og gearkasse.Så er jeg forøvrigt også stoppet med at tælle på hvad projektet har kostet.
Bilen skal på vejen til foråret.
Jeg har også fået en ide om at jeg, engang med tiden ,skal prøve at se vejen fra indersiden af en todelt frontrude!(har købt en 66 pick up)
Jeg har efterhånden mødt en del herlige vw gutter,men håber at komme til at møde mange flere.
Mvh Per B.