Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forstærkning af bobbel?

Tags:
No tags yet.

(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej venner!

Jeg er lige på nibbet til at investere i en ny motor til min lille Sophie!
Den skulle efter sigende have omkring de 130hK.. (den ser satme raskende voldsom ud ihvertfald) Den skulle være boret op til ca. en 2,0 og er med smedede stempler og afbalanceret krumtap og svinghjul, og så sidder der selvfølgelig 2 store karburatorere på den! Kan jeg bare jogge den bag i sophie og så satse på at det virker? Jeg ved godt at jeg ikke skal trække spind o.s.v med den! Den skal sidde i en 1302s med skivebremser foran!

Godt Nytår

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næ for 130HK behøver man ikke gøre noget.

Dette svar forudsætter at bilen er 110% i orden. Men det vil jo være uoverskueligt at skulle nævne alt det der evt. skal til for at få en 1302 op på dupperne igen efter 35 år.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
wcmekanikeren skrev:
Hej venner!

Jeg er lige på nibbet til at investere i en ny motor til min lille Sophie!
Den skulle efter sigende have omkring de 130hK.. (den ser satme raskende voldsom ud ihvertfald) Den skulle være boret op til ca. en 2,0 og er med smedede stempler og afbalanceret krumtap og svinghjul, og så sidder der selvfølgelig 2 store karburatorere på den! Kan jeg bare jogge den bag i sophie og så satse på at det virker? Jeg ved godt at jeg ikke skal trække spind o.s.v med den! Den skal sidde i en 1302s med skivebremser foran!

Godt Nytår

Jens


bare der ikke er tale om en flad pandekage motor (t4 motor), som ikke rigtigt passer i, dvs. den skal ligne den motor du har i nu sådan mht blæserhuset. hvis det er en t4 motor konverteret til opretstående køling skal koblingen helst ikke være 228 mm den kræver en god gang slibning i koblingshuset.
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kammerater!

Det lyder super! Hun er nogenlunde frisk og frejdig, hun har stort set helt ny undervogn(bremser,styrtøj o.s.v)
Ud fra mit synsfelt ligner det den motor jeg har i nu, på nær de store karburatore selvfølgelig, hørte noget om engang at man skulle forstærke gearkasse ophængende, eller sætte en bøjle på så den ikke kunne vride sig eller noget i den stil?

MVH

Jens
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja man sætter en bøjle under bagenden af motoren.
Kan købes eller bygges selv ud af den originale fra type4
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) wcmekanikeren Member
Skrev for 17 years siden | | | |
¨Heysan....

Er det for den ikke vrider sig? nogen der evt. lige har et billed af sådan en?
-------------------------------------------
http://www.copenhagenwings.dk fang mig på 20-240-905
(permalink) Biffo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En kraftigere bøjle omkring gearkassen + tourque bars fra tårnene til bøjlen...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg ville dog sige at hvis du ikke vil køre ræs, og lave hjulspin, så er de forstærkninger overflødige-Men du bør nok skifte dine motor/gearkasse ophæng.
Hvis de er møre og evt gået fra hinanden, er det ikke sikkert at du hat opdaget det med en standard motor i bilen. Men med 130 hk, opdager du det første gang du vil lave en rask overhaling, Og motoren vrider så meget at du kan knække trækaksler!
(Det har jeg prøvet)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) duck Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad med gene berg udgaven hvor gearkassen bliver spændt fast nedefra i en gummiophængt bøjle, samt torque bars?

er det ok?

kan i øvrigt fortælle at jeg med min 60 hk wbx i rallyboblen oplevede at bagenden hoppede ved hjulspind EFTER jeg fik monteret gearkasse beslaget, men der havde jeg også alm. gearkassegummiophæng og ingen torque bars.

Men det skulle de torque bars jo netop forindre. (har ikke kørt med bilen efter torque bars blev monteret)
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rolig nu. Før vi lærte alle de amerikanske udtryk kørte vi med med tunede folkevogne ,til gadebrug, 2L type4 med knast og dobbelte webere.
På min 2,6L kørte jeg med originale ophæng og den nævnte bøjle fra type4.
Men alting kan jo voldtages så det ødelægges. Jeg brugte jo kun min til at køre til træf.
Det er vigtigt at understøtte motoren bagest. Men de bøjler der er vist på billedet har jeg prøvet. Dur´ik. Alt for meget støj og hjælper ikke ordentligt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg hopper lige med på den tråd her (håber det er iorden?)

Jeg har planer om at min 1303 skal laves til ræs som f.eks trackdays (altså en hård belastning for bilen). Havde planer om en T4-motor med 150-180 hk. Hvad skal der til af forstærkning for at bagenden ikke hopper rundt med de krafter?
Og skal eventuelle forstærkninger laves før karossen blir monteret? Den skal alligevel af når bunden skal renoveres.
(permalink) kps Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej jeg vil da også med på denne tråd,

Da jeg for et par år tilbage startede med og køre ræs havde Jeg også problemer med hopperi,jeg kørte på det tidspunkt med 2275 t1 med ca 150hk og den blev voldtaget HVERGANG,nå, jeg tog så springet og monterede både torque bar og det omtalte gb beslag under gearkassen og vupti problemet var løst,mit næste problem var så at få bid, men et par sliks fra Farmer tuning og så var der bonus,dette er bare min erfaring håber i kan bruge det til noget.

vh k
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hejsa.
Kenneth har ret, - til halvhård kørsel er det løsningen.
Hvis man har en stærk motor til gadebrug, er Franks løsning bedre, fordi man kan anvende de originale ophæng, samt de to ekstra man så får ude bagtil. > mindre vibrationer og støj inde i vognen. MEN, der kan være visse problemer med at få plads til den bageste bøjle. Med nogen udstødninger er det lige før det blir kunst. Derfor vælger mange den "nemme" løsning, hvor de kan købe sig til et færdigt produkt. (incls undertegnede)
Berg bøjlen hjælper mest til at aflaste det forreste ophæng ved heftige starter, men der er osse lidt side gevinst i mindre vrid sidelæns.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.