Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Perfekt 1600 motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej og godt nytår til alle

Har netop købt div nye stumper til renovering af min 1300. Har som følger:
Nyt 1600 Mahle cyl. sæt. nye mexico toppe. lejer og pakninger til motor. Jeg får afvejet krumtap, svinghjul og kobling. Der blir mont. 36mm weber fra alfa 33 1.5. Regner med hjemmelavet rustfri udst. Hvad er ellers jeres råd til en fornuftig motor? Tænker bla. på hvilken tænding jeg skal vælge. Skal jeg vælge en anden knast end den originale? Hvad med kompression - nogen der ved hvad dette sæt kører med? kan jeg evt. fræse materiale af toppen på mine cyl?
807618.jpg

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du skal nok skifte din fordeler til noget uden vacum regulering, fks en oo9 , men ellers find noget ligende-Jeg ville (når blokken aligevel er åbnet)skifte knast + løftere-En 284 knast tror jeg ville være et godt valg-Mener at den hedder w-110.
Kompresionen skal nok ikke over 9-1.
Den motor ser ellers rigtigt godt !
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Niels.

Ang. kompression, Ved du hvad den ligger på med de stumper jeg har købt?
Ang. knasten, hvor køber jeg denne billigst(og bedst)?

Lars
(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Niels.

Ang. kompression, Ved du hvad den ligger på med de stumper jeg har købt?
Ang. knasten, hvor køber jeg denne billigst(og bedst)?

Lars
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Prøv at bruge søgefunktionen. Der er skrevet masser af indlæg om 1600 motorer.
Du skal først gøre dig klart hvad du vil bruge motoren til.
det er jo ikke ligemeget om den skal bruges som hverdags-motor eller til ræs eller noget helt 3.
Oliepumpe? det er en god ide´med en ny oliepumpe med udvendigt oliefilter.


John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg ved ikke hvad din kompresion er nu-Det afhænger af din vendehøjde og forbrændingskammere-Den skal du måle/regne dig frem til.
Knasten kan købes hos sponsorerne her på siden , eller hos farmer.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
farmand skrev:
Hej og godt nytår til alle

Har netop købt div nye stumper til renovering af min 1300. Har som følger:
Nyt 1600 Mahle cyl. sæt. nye mexico toppe. lejer og pakninger til motor. Jeg får afvejet krumtap, svinghjul og kobling. Der blir mont. 36mm weber fra alfa 33 1.5. Regner med hjemmelavet rustfri udst. Hvad er ellers jeres råd til en fornuftig motor? Tænker bla. på hvilken tænding jeg skal vælge. Skal jeg vælge en anden knast end den originale? Hvad med kompression - nogen der ved hvad dette sæt kører med? kan jeg evt. fræse materiale af toppen på mine cyl?
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej Farmer

Har netop tjekket toppene og de er desværre 33-30. Vil jeg så ikke kunne bruge mine 36mm webere? og hvad med den Web 218 knast, var det også kun hvis de havde været 35-32?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Joo, det kan du godt. Det gir bare ikke rigtig noget. Men det er det samme "fænomen" jeg ser S
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Er ny vw-fan. Havde jeg vidst at topstykket kunne fås med de større ventiler havde jeg selvfølgelig købt dem. Jeg henvendte mig til K&B Service for at finde ud af hvor store cyl. jeg kunne mont. på min 1300 blok. Han sagdt så at det var 1600, så det købte jeg(incl. toppe da de var med som et sæt) men hvis jeg har forstået det rigtigt kan jeg bare fræse blokken op og mont. større end 1600? Takker for info. vender nok tilbage efter knast og og de 043 toppe hvis jeg får solgt de andre.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Bare et godt råd:
Har du tjekket din motorblok for slid?
Det dur ikke noget at bygge en stor dyr motor på en slidt blok.
Her kan du læse lidt om hvordan du ser om den er okay:

http://www.aircooledtech.com/vw_case/

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) farmand Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej

Har snakket med K&B ang. mine toppe. De egner sig bedst til en std. 1600 motor og det var egentlig også min mening fra starten. Ang. størst mulig cylinder mont. på en 1300 blok er misforståelsen på min side. Iøvrigt god service og hurtig levering ved KB

Har ikke adskilt motor endnu, men har to så mon ikk den ene dur.

Lars

Reply

You must log in to post.