Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Moment.. ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvordan får/laver jeg nemmest og " billigst " en MEGET momentstærk 1600 motor ? ( skal trække en 500 kg. campingvogn. )

Eller skal jeg op i ccm ?

Hilsen Skallerup
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ccm er altid godt - især når du skriver "meget" med stort - men billigt bliver det aldrig rigtig..


som vwanders skriver - :

her er der tre muligheder , du kan kun vælge to - og den du UDELUKKER bliver din motors svaghed..

BILLIG
HURTIG
P
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwvette skrev:
Hvordan får/laver jeg nemmest og " billigst " en MEGET momentstærk 1600 motor ? ( skal trække en 500 kg. campingvogn. )

Eller skal jeg op i ccm ?

Hilsen Skallerup

2 dobbelt 36 mm Dellorto med 30 mm venturier. Eller to Kadrons. 1,25 vippearme på indsug. 1 3/8" header med en god potte. Kompression 8 -1 3 angle sædejob. Hvis du er klar på en bedre knast, så brug CB 2280éren. og så 8,3-1.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.

takker.. :) god vending Bornholmer.. !


Farmer.. hvad ville såden at setup koste.. anslået.

Mvh.
Skallerup.

-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg valgte en anden løsning. Behold alle delene i din motor,men skift cylinderne og stemplerne til 1914cc.
Derudover skal dine toppe fræses op til 1914, og dysen skal skiftes i karburatoren.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ok Niels...

Det lød måske mindre besværligt.. :)

er det standard karbs du bruger.. 1600. ?

hvad gav du for det setup ialt..

Venlig hilsen
Skallerup
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm. Jaeh. Nu syns jeg ærlig talt der må være en af jer "
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja og blokken skal jo også lige adskilles og bores til 1914. Og det tager da mindst nye lejer mv. med sig.
Mit gæt vil være at det også tager en ny blok med sig. Den 95-99% sikkert ødelagt omkring hovedlejerne og så vil effektforøgelsen forsvinde op i varme, støj og frustrationer.
Men vores forældre og bedsteforældre har da kørt med campingvogne bag efter deres folkevogne.
Bilerne er bare blevet så gamle nu at motorerne er totalt opbrugte og man må se i øjnene at der skal nye ting til hvis de skal køre ligeså godt som man husker dem.
Det koster, men det er stadig billigt i forhold til at skulle bygge en moderne motor op fra grunden.
Men en 1776cc med ny blok og Kadrons med et par 40/35 topstykker og std. knast kan flytte campingvognen.
Hold øje med olietemperaturen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I vores bus ligger der en 1914 motor.
Der er "vist" standdard kab på den.
Ib kan du må hjælpe med lidt info om den?
Den går godt, hk????? selv meget interserret i at få det at vide.
Bor 10 km fra Laulund og hvis vi i MIB laver rulletræf i forårret der ude så kommer den på rullen der ude.
Men den både trækker og går godt.
Men hvorfor er hk så vigtige for folk? folk vil race med 130 km/t, vi har det selv udmærket med en hastighed på 70-80 behøves ikke gå stærkere end folk kan kigge og vinke til en jo.
mvh jesper
-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man skal jo også køre sådan at man ikke er til fare og ulempe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Man skal jo også køre sådan at man ikke er til fare og ulempe.

H
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
NU L
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej
skal nok køre min 1914 igen til foråret
fik den testet da Christian gik på teknisk skole men kan ikke huske præcist hvad den gav
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwvette skrev:
1. NU L
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg aner ikke hvad min 1914 vintermotor laver-Den trækker rigtigt godt fra bunden-men den kan ikke få bilen over 130-140 kmt, så har motoren tabt pusten.
Men i forhold til den 1600 som jeg havde tidligere , er der stor forskel.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 17 years siden | | | |
en standard enkeltportet 1600motor kan trække næsten hvad som helst
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Skallerup S. Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Morten.

Ok..

Jeg hørte en drabelig historie fra en kollega en dag, der havde problemer med hans 1600 VW og en campingvogn.. Men der er jo som sagt forskel på motorer..

:)

Venlig hilsen
Skallerup.
-------------------------------------------
Keep your dream alive.!!
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en gammel 1600 standard busmotor i min tyrkise 600 kilos Type 1 fra september 1961.
Den har meget moment! Starter fint i tredie gear, næsten som en gammel Volvo...

Med 500 kilo mere på krogen ville den jo bare skulle trække, hvad den egentlig var bygget til (en bus vejer over 1100 kg).
Så det kan jeg ikke se problemer i :-)

Selvfølgelig er det nok noget andet med "peppet" motor. Det kan jeg ikke udtale mig om.

mvh
JAKOB
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
JK skrev:
Jeg har en gammel 1600 standard busmotor i min tyrkise 600 kilos Type 1 fra september 1961.
Den har meget moment! Starter fint i tredie gear, næsten som en gammel Volvo...

Med 500 kilo mere på krogen ville den jo bare skulle trække, hvad den egentlig var bygget til (en bus vejer over 1100 kg).
Så det kan jeg ikke se problemer i :-)

Selvfølgelig er det nok noget andet med "peppet" motor. Det kan jeg ikke udtale mig om.

mvh
JAKOB

Det har du noget ret i JK. MEN, bussen er noget lavere gearet. Det gir jo mere overarm. Men en trimmet 1600 gør en STOR forskel.
- for mange år sifden havde min far en Baywindow campingbus, hvor der ofte blev trukket en trailer bagefter. Da han købte den sad der en helt ny 1600 motor i, med 25000 km på bagen. - Han havde "ikke travlt" så det tog den tid det nu tar at køre med 50 hk og en totalvægt på 2700 kg. - Nå 20000 km senere opgav den lille 1600 ævred. Derefter lavede jeg den allerførste std + motor. 1600 cc. let bearbejdede toppe std CR. (det var jo en bus) anden knast og en 1 3/8 header m. sgl. quiet. Det hjalp ret så gevaldigt på kalorius. Min far sagde, at en tur herfra og til
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HER : http://morepower.dk/faq.htm#av%20min%20arm er så hvad en std 1600 kan trimmes til med to 36 mm Dells. (Den kan endda forfines yderligere mht effekt, hvis man har tiden og lidt slanter. Momentet er der ikke så meget mere at gøre ved uden at hæve omdr.
Lad os så se hvad jeres std karburerede 1914ere kan. - Put your money where your mouth is, som man siger.
Kom frisk.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TLS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej nu når denne tråd om 1600 motor køre, har jeg et spørgsmål
om dyser som jeg håber der er en der ved noget om. Det er disse
4 dyser i en Solex 31pict 3. Hvilken størrelse vil en 1300 motor
som er bygget om til en standart 1600 med enkeltportet med
den lille standart manifold 30mm indvendig , det er ikke for
at få fart, det er i bunden det gerne må give noget.
Hvad dyser skal man bruge for at den kommer til at trække godt
og kan følge med.
MVH TLS.
Dyser1.jpg

-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) roadster67 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwaders......... FEDT SAGT
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
TLS skrev:
Hej nu når denne tråd om 1600 motor køre, har jeg et spørgsmål
om dyser som jeg håber der er en der ved noget om. Det er disse
4 dyser i en Solex 31pict 3. Hvilken størrelse vil en 1300 motor
som er bygget om til en standart 1600 med enkeltportet med
den lille standart manifold 30mm indvendig , det er ikke for
at få fart, det er i bunden det gerne må give noget.
Hvad dyser skal man bruge for at den kommer til at trække godt
og kan følge med.
MVH TLS.


55-57 tomgang 50-52 mellemdyse, 127-130 hoved dyse. Lad luft dysen forblive std. Husk så osse at bruge den fordeler som hører til den karburator, altså en fra en 1303/ 1300cc. Og kom så over til mig og få den ordentligt trimmet på felt engang til foråret. Så skal du bare se løjer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
can someone tell me how to make contact with this manufacturer and get english response ie: pricing etc and specifics. I'm in U.S.

Erhhmm, What & who ?
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.