Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2econdskin's safari (solgt)

Tags:

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
til salg
se tråd :
http://vwnettet.dk/forum/topic/325588


"""nye billeder på sidste side"""
safari.jpg
hjul_safari.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er vist bare en jagtvogns fælg hvor ringen er flyttet ud , hvis de altså er 14 tommer...

er det 13 tommer kan de være fra en opel - men det ser de ikke ud til på billedet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay , mener det er 15 tommer, men kan godt være jeg tager fejl ... hvad mener du med at ringene er taget ud ? :-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
at selve fælgringen er enten flyttet eller skiftet ud , dvs at man skiller fælgen ad og sætter den sammen igen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene_Jakobsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Centeret af fælgen er fra en 15". Det er så sat ind i en 14" ring! Det er derfor at centeret sidder så langt inde. Centeret er nemlig for stort til at komme længere ind!

René
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay , vidste godt at man kunne skille en fælg ad men vidste ikke at man kunne kombinere 2 forskellige størrelser :-) ...
men betyder det så at jeg ikke kan sætte andre fælge på uden at de skal modificeres først eller ? ...
eller er den bedste løsning at lukke det med hjulkapsel
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
2econdskin skrev:
okay , vidste godt at man kunne skille en fælg ad men vidste ikke at man kunne kombinere 2 forskellige størrelser :-) ...
men betyder det så at jeg ikke kan sætte andre fælge på uden at de skal modificeres først eller ? ...
eller er den bedste løsning at lukke det med hjulkapsel


ovenstående kunne jeg stadig godt tænke mig svar på hvis nogen har en ide ?

derud over snakkede jeg med en ældre herre på et gammelt auto værksted i dag ( i min arbejdstid kører jeg lastbil) , han havde en masse gamle bobbler til at stå omme bagved så jeg tænkte jeg lige ville prøve lykken og høre ham ad om en 12volt visker motor og lidt andet. Han viste sig så at have rodet med vw siden 1962 og virkede bestemt ikke tabt bag en vogn , så vi snakkede lidt frem og tilbage og han spurgte lidt ind til mit 12volt konverterings projekt. Jeg er jo lidt en noob hvad angår motorer , men fortalte hvad jeg havde lavet indtil videre ...
MEN nu kommer det spændende hehe , han sagde at det kunne være svært at finde en starter der passede over på mit svinghjul og jeg evt. kunne risikere at hele motoren skulle afmonteres for at skifte dette altså svinghjulet .For at få en starter der kan passe, er det korrekt at dette kunne være tilfældet?
Syntes jeg ikke jeg har læst nogen andre steder eller hørt nogen nævne det på sitet , var godt klar over at der er forskellige startere og derfor så også forskellige svinghjul aka. forskellige motorer og årgange, men vidste ikke at der kunne være risiko for at jeg ikke kan finde en starter der passer ? (ja så kan man jo sige man skal tænke sig om inden man begynder at skille sin bil ad , men man lærer jo af sine fejl)...



(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg fik lavet min motor til 12 volt sidste år. Problemet var også at der er forskellige antal tænder på 6 og 12 volts startere.. Men efter at have snakket med flere nørder som anbefalede at bare beholde 6 volts startere. Så det gjorde jeg og det kører fint.. & Volt startet kan godt klare 12 volt i en periode (0-1,2,3,4 år).. Plus at motoren starter med det sameme pga af de mange omdrejninger fra 6 volts starteren
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dog kunne jeg ikke få skiftet dynamoen uden at pille motoren ud alligevel.. Dog beholdte jeg stadigvæk 6 volts starteren
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan vel sætte alle andre fælge der passer til 205x5 boltmønsteret på.

6 volts starteren fungerer fint på 12v. den snurrer bare hurtigere rundt men bliver varm hvis du kører alt for længe med starteren (hvis bilen f.eks ikke vil starte)
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
efter at have gransket min motor lidt yderligere og kommet lidt nærmere på min konvert. har jeg studset lidt over 2 relæer på min motor .. kan det passer der sidder 2 laderelæ på min motor eller er der nogen der har en ide om hvad det evt. der sad ude på siden af blæsehuset til højre på billedet ? ...
motor2.jpg

(permalink) mathiasen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det der sidder på dynamoen er dit laderelæ. Det andet ligner et hjælpe-relæ til et eller andet. Det bedste svar får du ved at undersøge hvor ledningerne går hen.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okay, det prøver jeg lige ...
tak :-)
(permalink) The_Buggy_Mann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ifølge min hukommelse går der 5-6 ledninger til og fra laderelæet.. Derfor må de 2 relæer på din motor på en eller anden måde hænge sammen da der kun kommer 2 ledninger fra det som der ligner det orginale laderelæ oven på dynamoen..
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hey dude det kan du have ret i , jeg prøver lige at kigge hvor de forskellige ledninger går hen , tager evt. nogen billeder også ...
jeg siger mange tak for hjælpen so far ...
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
The_Buggy_Mann skrev:
Ifølge min hukommelse går der 5-6 ledninger til og fra laderelæet.. Derfor må de 2 relæer på din motor på en eller anden måde hænge sammen da der kun kommer 2 ledninger fra det som der ligner det orginale laderelæ oven på dynamoen..



ja tror faktisk du har ret , var ude og kigge lidt på det i dag . ledninger fra de to relæer hører sammen så de må altså supplere hinanden på en eller anden måde , jeg har bare aldrig set det lavet sådan før. er der nogen der ved om der er en grund til at det er samlet sådan eller skal jeg bare gå videre og samle det hele i mit ny indkøbte laderelæ ... jeg tog lige et par billeder, hvis det kan hjælpe ldt på det hele.
DSC00095.jpg
DSC00096.jpg
DSC00100.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja nu har jeg så fået fat i en af disse drop-offs ( 12-6v konvertere), mange tak til dennis ved samme lejlighed. Nu er jeg bare lidt i tvivl om monteringen , der følger en vejledning med, men der er lige et par ting jeg ikke forstår.
er det korrekt antaget at modstanden skal monteres med stel forbindelse til ( kroppen) altså bare via karrossen ?
skal modstanden monteres før eller efter kontakten sådan at den hele tiden har forbindelse til til + eller sådan den kun bliver aktiveret når jeg slår vindusviskeren til . Umiddelbart vil jeg da tro den skal monteres efter , men der står i vejledningen og nu citere jeg " do not use this unit for shut off" hvordan skal det tolkes ?
er der nogen der han noget input om dette evt. selv monteret en magen til ( se billede)...?
DSC00029.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg går ikke udfra at kontakten til vinduesviskeren tager skade af de 12 v. ?
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ingen der har en mening om dette ?
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bump
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det gør den ikke.....din 6v visker motor kan også godt køre 12v....det går bare svinehurtigt hæ hæ
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
heysa, føj det er koldt og klamt i dk ( har lige været i sydeuropa på langtur he he)

anyway nye problemer og tanker, jeg tænkte på om det ville være muligt at eftermontere en original tankmåler, min safari er født uden , men har både speedometer og selve tankmåleren til at ligge fra en gammel vw jeg strippede ved en ophugger for et par år siden...
er der nogen der har erfaring med dette og måske et diagram eller en forklaring på hvad der skal have hvad på henholdsvis tankmåler i speedometeret og selve flyderen !

regards ...
(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her er måske noget du kan bruge
Document.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det var da virkeligt noget jeg kunne bruge mange tak, men er stadig lidt i tvivl om hvor + skal monteres, skal der både + op til speedometeret og + på flyderen.
eller er det en serie forbinding med kun en + pol på enten speedometeret eller flyderen ?

har prøvet at lege lidt jørgen clevin, kan være det kan hjælpe lidt på det om ikke andet så vise mine ringe grafiske evner med "paint" :-)

mht. til montering af tankmåler er det bare at tage tyren ved hornene og lave et hul , bore gevind også skrue svømmeren fast eller ? ...

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dette er godt nok lidt tank-målernørdet (men på den fede måde)

http://www.nls.net/mp/volks/htm/fuel_ga.htm

Måske du kan bruge det

/AndersHH

Reply »

You must log in to post.