så blev der lavet lidt igen , har fået bygget min kaleche om så den kun fylder halvdelen af bilen nu , fået monteret et par højtalere uden at ødelægge glasfiberen og fået sat et elektrisk sprinkler system i da det gamle ikke virkede. Købte et sprinkler system ved bil tema og bevares man får da hvad man betaler for , men må nok indrømme da jeg fik det monteret og alle ledninger var på plads og jeg skulle prøvekøre dyret var den pisse utæt. Så den blev flået af i arrigskab og jeg købte et ved en hugger istedet og det fungerer upåklageligt !
mht. til kalechen var jeg sqs lidt på bar bund , da jeg ikke rigtigt kunne finde noget om hvordan man gør sådan noget nogen steder syntes jeg. Så jeg var lidt nervøs da jeg begyndte at klippe i dugen,men "hvo intet vover intet vinder".
Jeg måtte dog hurtigt sande at min ide om at undgå at klippe op langs sidderne på kalechen og derved gøre den mere ustabil der , ikke kunne lade sig gøre. Så jeg gjorde det jeg foldede kalechen sådan som den skulle sidde og holdt den fast med et par skruetvinger, derefter tegnede jeg langs kanterne med en tusch, så jeg vidste hvor kalechen skulle gå til. For til sidst at klippe de over skydende stykker af, der resulterede i at jeg endte ud med to sidder der overlappede hinanden i henholdsvis højre og venstre side, derved fik jeg godt og vel 5cm at lime på.
Indersiden af den inderste flap i hver side fik et par stykker gaffatape , for så kunne jeg spænde bagstykket af kalechen ud til hver side og klistre den fast lige der hvor den skulle være uden problemer.
Så kommer vi til limningen af selve kalechen, jeg limede en side af gangen , hvor jeg først spændte de 2 flapper op på en brædde så jeg havde styr på dem for så at rengøre for snavs og fedt. Så blev der puttet lim på begge sidder (limen hedder "pattex repair exstreme" og er beregnet til blandt andet gummibåde og sejlduge), jeg klemte de to emner godt sammen og klistrede et stykke gaffa tape ovenpå og til sidste blev der lagt en en brædde ovenpå og spændt sammen med 3 skruetvinger , så det hele lå i spænd. Selvf. samme procedure i modsatte side.
nu ved jeg godt at det bedste ville være at få lavet en helt ny ved en prof. men syntes nu det kunne være sjovt at prøve selv og evt. se om man kunne lave noget der så rimeligt ud der samtidig kunne holde , men det vil tiden jo vise !
anyway...
I dag blev kalechen så monteret igen og den passer rigtig godt , er selv meget tilfreds faktisk, limen lader tiil at holde rigtig godt og kalechen er stadig fleksibel. Jeg mangler dog stadig en måde at få den gjort fast til min rustfri plade bagtil som dækker over ladet og motoren, men det kommer i weekenden. der skal jeg også have skiftet tank og monteret en tankmåler.