Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2econdskin's safari (solgt)

Tags:

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det var lige sådan noget jeg søgte , rigtig mange tak siger jeg ihvertfald ...
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chokomann skrev:
Her er måske noget du kan bruge


der skulle vel ikke være en der lagde inde med en bedre kopi/scanning af dette skema eller et magen til bare tegnet ind. jeg kan ikke rigtig læse det med små , er ellers meget glad for hjælpen chokomann , tænkte bare om der måske var en mere "printe-venlig" version et eller andet sted ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mener der ligger et link på sitet , prøv og søg på ledningsnet og lign.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så kom jeg lidt videre med projektet , vi fik afprøvet den nye 1600as motor i weekenden og efter nogen start vanskligheder fik vi gang i dyret. den lyder virkelig godt, så ser fortrøstningsfyldt på det hele nu. Glæder mig til at få den smidt i bilen næste weekend.
men der kom selvf. lige et nyt spørgsmål på banen , har prøvet at søge lidt men er igen nok hæmmet af min manglende viden om motorer, bagpå selve studsen til min karburator sidder et rør svejset fast og der lukker den "falsk" luft ind dvs. jeg aner jo ikke om den skal det faktisk, men ligeså snart jeg lukker for hullet kører motoren bare super og når jeg slipper kører den af h. til ... hvad F***** er det rør til , skal det forbindes med luftfilteret eller ?
tog lige et billede så håber det kan hjælpe lidt i opklaringen, man kan jo sige at jeg bare kan lukke for den studs også er den skid slået men eftersom jeg gerne vil vide alt hvad jeg kan om min motor så er jeg jo frygteligt nysgerrig hehe...
best regards!
DSC00047.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mener det er fordi din motor kommer fra en bus og har været studsen til vakumslangen til vidt nok bremseforstærker men er ikke sikker.
Du har en studs mere næsten lige ved siden af ikke? Det er fra den der skal gå en slange til luftfilteret. Den anden skal du bare lukke.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er korrekt john. det er en 1600 bus motor. den studs lukker du bare af med en stump slange og en bolt

Lennart
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Jeg mener det er fordi din motor kommer fra en bus og har været studsen til vakumslangen til vidt nok bremseforstærker men er ikke sikker.
Du har en studs mere næsten lige ved siden af ikke? Det er fra den der skal gå en slange til luftfilteret. Den anden skal du bare lukke.

John

hmm skal faktisk være dig et svar skyldig der , men motoren skulle være fra en cabriolet ? ... eller det fik jeg ihvertfald at vide da jeg købte den i sin tid men derfor kan den jo selvf. godt komme fra en bus også :-) ...
den lyder dælme godt ihvertfald, når man lige holder en finger for den studs selvf. hehe
men prøver det med at lukke den studs så , ville bare lige høre ad herinde ville jo ikke risikere der skete et eller andet helt galt
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har afmonteret mit anhængertræk på min safari , tænkte på om nogen evt. vidste om den passede på anden bobbel. med henblik på salg ?...
trækket har været med til syn og er godkendt , men ved ikke om det er slags standard træk eller om det er "custom" made til en vw safari ...
nogen der tør kloge i det ?
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
men projektet løber da stille og roligt fremad , har fået monteret min nye udstødning denne weekend og fået pillet den gamle motor ud , så står nogen og mangler en ganske glimrende 1200 motor med et 6volt anlæg så bare sig til :-) ...
stejler dog lige lidt på koblingen og udrykkerlejet lige nu , prøver på at få det gennemskuet i denne uge med lidt hjælp herinde fra !
DSC00054.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Indsugningsrøret med studsen kan være fra en vogn med automatgear, altså
også fra en kabriolet.

Martin
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja så er der sket lidt igen, jeg fik fat i en adapter til mit udtrykker leje på min gamle gearkasse så det kunne blive kompatibel med min 1600 as motor. inden fik vi skiftet det gamle benzin rør med et nyt, da det knækkede i afmnterings fasen hehe, det gik nu ret smertefrit i modsætning til hvad vi havde forventet. Næste problem blev at slibe selve "huset" i gearkassen til sådan at svinghjulet kunne være der, selvom jeg syntes vi havde gjort et godt forabejde, blev det sq godt nok en hård fødsel. Tror vi havde motoren af og på 5 gange , spist en trøste pizza og forbandet alt hvad der hed vw af helved til inden det hele lykkedes og gik op i en højere enhed. Selvom min dygtige mekanikker havde en skabelon fra dengang han sattte størrere motor i hans bobbel , passede den alligevel ikke helt. Så vi endte med at putte lidt grund maling på selve startkransen , så vi kunne se hvor den gik imod og slibe der også , det endte da heldigvis med at den måtte give sig og glide på plads... så monterede vi de sidste ledninger plus et nyt start-relæ også startede "dyret" sq første gang og jeg kan godt hilse at sige at den følelse da jeg rullede ud på min jomfu tur med dennye motor var skøn, det føltes virkeligt godt ... det var da langtfra nogen raket , men meget bedre end før og jeg syntes den trak rigtigt godt i forhold til mine andre bobler . Dejlig var det ihvertfald !
så i næste weekend skal vi "bare" have skiftet relæer, sikringer, pærer, speedometer og monteret den modstand til vindusviskerne også kan jeg køre den til maler...
så mon ikke den bliver klar til sommmer

har lidt billeder, men min tlf gik selvfølgelig tør for strøm , så nåede ikke at tage nogen billeder efter motoren var lagt i , men det kommer !...
DSC00068.jpg
DSC00069.jpg
DSC00070.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hjææææææææææææææææææææælp jeg er fanget i lednings helvede ! ...
det er satme noget af en opgave vi har rodet os ud i her , men var måske også lidt letsindigt at tro det gamle lednings net bare ville makke ret uden problemer. Så da vi fik kigget ind til de gamle relæer og ledninger kunne vi godt se det måske ville blive lidt en sur opgave at få det hele til at gå op i en højere enhed igen. men mange timer senere , med udskiftining af ledninger, afprøvning af div. relæer og kontakter. Blod sved og raseri anfald ... fik vi det hele til at spille , nu virker alt som det skal med 12 volt, jeg aner ikke hvad jeg skulle have gjort uden hjælp til dette, så havde jeg sq været bambi på glat is.

men men men man skal jo aldrig tro at sådan noget bare vil give sig uden at drille , jeg må virkelig sige at hun er en stædig dame. For da lednings nettet virkede og vi fik alt samlet, ville bilen ikke gå i tomgang lige pludselig !
det er satme typisk, dagen inden kørte den bare perfekt kunne både tage fuld gas og gå i tomgang, nu vil den ikke tage fuld gas eller gå i tomgang. Vi har skiftet tændrør,tændkabler, kondensator,tændspole, renset karborator... nu er gode dyr sq rådne må jeg nok sige, selvom jeg mistænker skidt i karboratoren for at være årsagen , vil jeg gerne høre om andre har en lille ide om hvad det kunne være ?

er sq noget frustreret lige pt. :-(
attach.jpg

(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det ser kanon ud, glæder mig til at se mere !

Martin
(permalink) bang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad er det for en mand med måne der står og skruer i din bil sune?... he he
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bang skrev:
hvad er det for en mand med måne der står og skruer i din bil sune?... he he


hehe det er da "der ûber mekanicher-stûrmbann fûherer" !
jeg havde ellers lovet ham at holde hans identitet hemmelig , da han jo er en meget privat person der nødigt mænger sig med offentligheden :-D
men jeg tror lars er ved være træt af vw safari helvedet , den bil er satme også en stædig dame lige pt.
MEN den skal sq være klar til rotte-ræs til sommmer om jeg så skal overskride mit budget med 50.000kr 4 gange , så skal den slæde ud og køre til sommmer OG DEN SKAL KUNNE K
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja har lige snakket med ham om det.. men der kommer også et tidspunkt hvor han bliver så stædig at det nok skal lykkedes.
jeg er jo også ved at skrue i den buggy nu.. har købt dele til en 2780 ccm motor med det hele så det bliver vist en helvedes maskine..
(permalink) bang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mig
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
ja har lige snakket med ham om det.. men der kommer også et tidspunkt hvor han bliver så stædig at det nok skal lykkedes.
jeg er jo også ved at skrue i den buggy nu.. har købt dele til en 2780 ccm motor med det hele så det bliver vist en helvedes maskine..



hold da k*** den buggy bliver da rykket fra hinanden hehe... Hvor står du henne med det ? , er det ude på gården eller .
ja han er sq en stædig fanden og det er da mit held for jeg er fuldstændig blank når det kommer til sådan noget med strøm og motorer, så jeg har sq være yderst heldig at han gad/turde og røre ved den gamle bil. Vi fik sq noget af et chock da vi fik kigget på det ledningsnet. Det var bare smidt ind med en skovl og man kunne ikke regne med at en gul ledning var gul hele vejen ELLER bruge det diagram fra bogen til noget , så lars tog bare det hele fra bunden og hev alle leninger af, så tog vi det sq skridt for skridt på dummy stadiet! nu virker det da heldigvis , så er det bare den åndsvage motor der lige pludselig gør knuder for indtil i fredags har den kørt som en drøm. Sådan noget ged ! ... men vi skal nok få det til at køre næste gang, ellers flipper jeg mere ud end lars gør hehe
(permalink) bang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja har fået lavet en fint værksted ude ved mig selv, så der bliver nok hurtigt fyldt op med mit skrammel. ja nu må vi se hvad den kan når den kommer på vejen..

ja mon ikke i får den ud og køre.. ellers må du købe hans type 4 motor og smide i den safari.. så bliver den nu også sjov at køre i
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
bang skrev:
ja har fået lavet en fint værksted ude ved mig selv, så der bliver nok hurtigt fyldt op med mit skrammel. ja nu må vi se hvad den kan når den kommer på vejen..

ja mon ikke i får den ud og køre.. ellers må du købe hans type 4 motor og smide i den safari.. så bliver den nu også sjov at køre i


det lyder sq godt peter , det er også konge at have sit eget sted til at skrue og rode på , jeg ville næsten give min højre testikel for sådan et sted ! , men det har sq lange udsigter endnu desværre ...

den bliver da helt sikkert temmelig arrig din maskine , med sådan et motorværk inde i det hellige kan det da næsten kun blive en buggy from hell !

hehe ja det kan det da ende med , men tror sq lars er så sur og stædig nu at den 1600 motor skal komme til at køre ordentligt ! så mon ikke den kommer ud og køre i løbet af påsken , jeg krydser alt hvad der kan krydses ihvertfald ...
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chokomann skrev:
Det ser kanon ud, glæder mig til at se mere !

Martin


det gør jeg sq også martin :-) ... de 2 prøveture jeg har haft har været yderst vanedannende !

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HURRA og hallo , nu kører svinet sq som en symaskine ! ... det er den bedste følelse jeg har haft i år endnu , det skal sq nok blive godt. Endnu et sæt nye platiner og den kørte som en drøm ,aner ikke hvad de andre fejlede , men det er også ligemeget for nu kører safarien sq, så er den klar til en omgang maling også skal den ellers ud og ræse den danske sommer i møde ! ... fuck hvor er det bare fedt !
aner ikke hvad jeg skulle have gjort uden hjælp , kan sq ikke takke lars nok for at han gad og bruge så meget tid på den her gamle bil. Det er satme godt vi stadig kan hjælpe hinanden her i DK.

god påske til alle herfra ...
noname1804289383a.jpg
noname846930886b.jpg
noname1681692777c.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så blev der lavet lidt igen , har fået bygget min kaleche om så den kun fylder halvdelen af bilen nu , fået monteret et par højtalere uden at ødelægge glasfiberen og fået sat et elektrisk sprinkler system i da det gamle ikke virkede. Købte et sprinkler system ved bil tema og bevares man får da hvad man betaler for , men må nok indrømme da jeg fik det monteret og alle ledninger var på plads og jeg skulle prøvekøre dyret var den pisse utæt. Så den blev flået af i arrigskab og jeg købte et ved en hugger istedet og det fungerer upåklageligt !

mht. til kalechen var jeg sqs lidt på bar bund , da jeg ikke rigtigt kunne finde noget om hvordan man gør sådan noget nogen steder syntes jeg. Så jeg var lidt nervøs da jeg begyndte at klippe i dugen,men "hvo intet vover intet vinder".

Jeg måtte dog hurtigt sande at min ide om at undgå at klippe op langs sidderne på kalechen og derved gøre den mere ustabil der , ikke kunne lade sig gøre. Så jeg gjorde det jeg foldede kalechen sådan som den skulle sidde og holdt den fast med et par skruetvinger, derefter tegnede jeg langs kanterne med en tusch, så jeg vidste hvor kalechen skulle gå til. For til sidst at klippe de over skydende stykker af, der resulterede i at jeg endte ud med to sidder der overlappede hinanden i henholdsvis højre og venstre side, derved fik jeg godt og vel 5cm at lime på.

Indersiden af den inderste flap i hver side fik et par stykker gaffatape , for så kunne jeg spænde bagstykket af kalechen ud til hver side og klistre den fast lige der hvor den skulle være uden problemer.
Så kommer vi til limningen af selve kalechen, jeg limede en side af gangen , hvor jeg først spændte de 2 flapper op på en brædde så jeg havde styr på dem for så at rengøre for snavs og fedt. Så blev der puttet lim på begge sidder (limen hedder "pattex repair exstreme" og er beregnet til blandt andet gummibåde og sejlduge), jeg klemte de to emner godt sammen og klistrede et stykke gaffa tape ovenpå og til sidste blev der lagt en en brædde ovenpå og spændt sammen med 3 skruetvinger , så det hele lå i spænd. Selvf. samme procedure i modsatte side.

nu ved jeg godt at det bedste ville være at få lavet en helt ny ved en prof. men syntes nu det kunne være sjovt at prøve selv og evt. se om man kunne lave noget der så rimeligt ud der samtidig kunne holde , men det vil tiden jo vise !

anyway...
I dag blev kalechen så monteret igen og den passer rigtig godt , er selv meget tilfreds faktisk, limen lader tiil at holde rigtig godt og kalechen er stadig fleksibel. Jeg mangler dog stadig en måde at få den gjort fast til min rustfri plade bagtil som dækker over ladet og motoren, men det kommer i weekenden. der skal jeg også have skiftet tank og monteret en tankmåler.

tilpasset.jpg
klippet.jpg
foldet_over.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja så er der sket lidt igen, i løbet af påsken fik jeg monteret kalechen færdig. Det blev desværre ikke så pænt som jeg havde håbet på , syntes den blev lidt skæv bagtil, men den funktionerer og holde tæt samtidig med at mit problem fra før med at kabinen blev fyldt med kulilte fra udstødningen er ovre. Så alt i alt er jeg selv meget tilfreds med min lyn karriere som kaleche mager hehe. Bagtil gjorde jeg kalechen fast med nogen ret stærke knapper beregnet til kite-surfing og i siderne hvor den er mest belastet købte jeg nogen låse til sejldug, men de er ret dyre ca. 40kr pr. sæt , der er dog ingen tvivl om at de holder max.

Derefter gik jeg igang med afmontere benzin tanken, troede faktisk det ville være sværere og i allerværste tilfælde at hele glasfiber skallen skulle løftes af. Dette var heldigvis ikke nødvendigt da mna kunne afmontere hele den ramme som tanken var monteret på og derefter trække den frem og ned. Så gik det sq lige, den nye tank jeg havde købt var selvf. ikke tæt sådan er det jo altid , men fik det dog til at gå op i en højere enhed ved at at skære selve monterings hullet ud af den "nye" og svejse den i den gamle , så kunne mine smede evner da komme lidt til orde igen. Så blev tanken skyllet og rengjort for div slagger,rust og belægninger og malet med grunder og en gang undervognsbehandling. så mon ikke den holder nogen år igen ! selve tank måleren er mekanisk og det er lidt med vilje da jeg gerne ville bibeholde det orginale speedometer, så derfor blev det sådan en af slagsen og den lader også til at fungere fint.

i denne uge skal jeg have købt elektronisk tændning til bil så jeg kan slippe for de åndsvage platiner, tænker på at købe compufire men ved det ikke endnu , er der mon nogen der har en mening om det ? og om jeg skal skifte min strømfordeler også ?

næste weekend skal jeg forhåbentlig have malet bilen hvis alt går vel og monteret sikkerhedsseler ( ved godt det måske er synd , men syntes simpelthen bilen er for farlig at køre i uden ! )

der kommer nogen billeder i morgen

sune
tank.jpg
div.knapper.jpg
kaleche.jpg
bund.jpg
DSC00039.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så kom der lidt flere billeder og hvis der var nogen der havde en ide om det ignitor modul kan køre en amlindelig blå bosch spole , ville jeg være meget glad...

derudover kunne det være fedt med lidt input om hvordan man kunne gøre de sikkerhedsseler fast i bunden ?


Reply »

You must log in to post.