Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  2econdskin's safari (solgt)

Tags:

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
2econdskin skrev:
så kom der lidt flere billeder og hvis der var nogen der havde en ide om det ignitor modul kan køre en amlindelig blå bosch spole , ville jeg være meget glad...

derudover kunne det være fedt med lidt input om hvordan man kunne gøre de sikkerhedsseler fast i bunden ?



Hej Sune,

Så er jeg kommet retur fra USA, du går jo amok !
Det er dejligt at se der er nogle, der kan se idéen med en SAFARI ;-)

Mine seler er sat fast i bunden med 10mm + nogle brede skriver.
Var der ikke seler i før ? - Hvor gammel er den ?

God arbejde ! Martin
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hey martin , for søren da det var rart med lidt respons jeg troede efterhånden jeg skrev med mig selv herinde eller at jeg var så talentløs alle havde sat mig på "whatever" listen !
ja det sq fremad i bedste stil , har virkeligt haft mine problemer med denne bil , men det har jo også været med til at holde mig fast på projektet. Jeg skal hente bilen ved maler i dag , så lægger nogen billeder ind i aften af bilen og skriver lidt om de sidste par uger.
skidegodt og få lidt input om de seler , har sq været på bar bund i den sag, så må jeg jo bare se at få dem monteret i næste weekend hehe. ved ikke om nogen af dem blev lavet med seler , men min har ihvertfald aldrig haft seler monteret. Den er også blevet synet uden , så det er mere fordi jeg ikke rigtig tør og have andre med i bilen hvis de ikke er der , der er jo åben helt ned til midt på skinnebenet når man sidder i den.

bilen er fra 61 på papirerne
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så kom der maling på dyret , pyntede rigtig meget på den. men satne om ikke den nægtede at starte da jeg skulle hente den , den var fuldstændig død !
så stod jeg sq der og var rigtigt træt af det , ´så måtte man jo bare gå igang med en omgang fejl findning. Heldigvis var det ret nemt da bilen var komplet død, altså ingen strøm på batteriet eller en hoved + eller - der var gået til, det viste så at være bilen hovedstel der havde en løs forbindelse, den havde jeg nemlig haft taget af i forbindelse med maler projektet. så en midlertidig stel blev lavet også må jeg ud og købe et ordentligt kabel i morgen og montere en god stelforbindelse mellem batteri og gearkassen.
mht. til maler projektet mangler jeg stadig kofangere og glasfiber bøjlen over styrtbøjlen, men det er ikke så slemt.
malet.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så er der købt 2 stk sportssæder , så nu nærmer jeg mig sq "the grand finale" hehe...
(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
2econdskin skrev:
hey martin , for søren da det var rart med lidt respons jeg troede efterhånden jeg skrev med mig selv herinde eller at jeg var så talentløs alle havde sat mig på "whatever" listen !
ja det sq fremad i bedste stil , har virkeligt haft mine problemer med denne bil , men det har jo også været med til at holde mig fast på projektet. Jeg skal hente bilen ved maler i dag , så lægger nogen billeder ind i aften af bilen og skriver lidt om de sidste par uger.
skidegodt og få lidt input om de seler , har sq været på bar bund i den sag, så må jeg jo bare se at få dem monteret i næste weekend hehe. ved ikke om nogen af dem blev lavet med seler , men min har ihvertfald aldrig haft seler monteret. Den er også blevet synet uden , så det er mere fordi jeg ikke rigtig tør og have andre med i bilen hvis de ikke er der , der er jo åben helt ned til midt på skinnebenet når man sidder i den.

bilen er fra 61 på papirerne


Så behøver den ikke seler ;-) - men de kan være dejlige !

(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej igen,

Fin sort farve, Du bliver en badfucker når du kommer i det sorte lyn !
Jeg har fået lavet nogle SAFARII mærker, jeg ved ikke hvad jeg skal give endnu, men det er måske noget for dig ? Jeg syntes det passer på min !

Martin
DSC02186.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chokomann skrev:
Hej igen,

Fin sort farve, Du bliver en badfucker når du kommer i det sorte lyn !
Jeg har fået lavet nogle SAFARII mærker, jeg ved ikke hvad jeg skal give endnu, men det er måske noget for dig ? Jeg syntes det passer på min !

Martin


for søren da mester, så er der plader på dyret , den er satme godt nok fed den grønne farve der. Virkeligt flot arbejde må man sige. Ikke noget som en velholdt safari ;-)

hehe den bliver sq über-bad , det bliver faktisk verdens ondeste safari golf-bil-look-a-like det er jeg sikker på !
mht. safari mærker så har jeg faktisk fået lavet nogen, syntes næsten det ville være synd at droppe dem . Jeg har bare ikke fået dem sat på endnu , da det bliver det sidste jeg gør inden jeg kører min første "rigtige" tur i den :-)

selerne skal i , men nu bliver det ikke rulle seler, køber nok et par hofte-seler istedet, da jeg ikke lige har 2 kg til h-seler. så det må blibe næste år , der skal ledningsnettet også skiftes, meeeen den tid den hovedpine. nu er det sommer og vi skal ud og give den gas det bliver bare så fedt . glæder mig helt vildt !!!
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så er der sket lidt igen , bilen er nu malet færdig. Resultatet blev okay, ikke skidegodt desværre , men okay. Så jeg er trods alt ret tilfreds, derudover har jeg skiftet benzinpumpen med en ny fra K og B service , den gamle smed lidt benzin og fået monteret mine moondiscs, så den er faktisk klar til at komme på plader på fredag.
Glæder mig helt vildt til at komme ud og køre lovligt på vejene , istedet for de små joyrides rundt på sniger ruterne hehe.

så mangler faktisk bare at montere en radio, et par projektører og mine race-sæder.
Så er den klar til sommer :-)

DSC00076.jpg
DSC00075.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er virkelig hooked på den "hummer-look-a-like" safari der blev posted for en mdr. siden, kunne bestemt godt være det jeg gjorde til næste år hvis lednings nettet skal udskiftes alligevel :-)
safari-net.jpg

(permalink) Chokomann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvornår er den blevet synet ?

Martin
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den er synet i september sidste år, så der går lige nogen år før den skal synes igen :-) ...
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
2econdskin skrev:
Hvis der var nogen der havde en ide om det ignitor modul kan køre en amlindelig blå bosch spole , ville jeg være meget glad...


Hej

Jeg kører med ignitormodul på min Chesil Speedster - der er en sort VW/Audi Bosch tændspole på. Men det er nok mere fordi en blå vist er svær at skaffe...

Mon ikke Farmer har styr på det?

Mvh
Mr-M

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej igen

Fandt lige noget mere i en Compufire/Ignitor tråd:

Farmer skrev:
Jeg har første gang tilgode at opleve et Compufire system dør for mig. det er derimod sket nogfle gange med Ignitor.
Jeg vil godt vædde en citronmåne på at det er din "blå" Bosch der laver balladen. Der er sansynligvis alt for lidt modstand på sekundærsiden. Der skal være MIN. 1,6 Ohm. Feks. 1,4 og dimsen dør.
Det er et generelt problem på de F***ing (for nu at bruge et ord i kender) made in Taiwan 200 kr´s tændspoler. Og altså egentligt ikke compufireéns problem.
T


Så det skal åbenbart ikke være en ny blå Taiwan-type...

Mvh
Mr-M
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Mr-M]Hej igen

Fandt lige noget mere i en Compufire/Ignitor tråd:

Farmer skrev:
Jeg har første gang tilgode at opleve et Compufire system dør for mig. det er derimod sket nogfle gange med Ignitor.
Jeg vil godt vædde en citronmåne på at det er din "blå" Bosch der laver balladen. Der er sansynligvis alt for lidt modstand på sekundærsiden. Der skal være MIN. 1,6 Ohm. Feks. 1,4 og dimsen dør.
Det er et generelt problem på de F***ing (for nu at bruge et ord i kender) made in Taiwan 200 kr´s tændspoler. Og altså egentligt ikke compufireéns problem.
T


Så det skal åbenbart ikke være en ny blå Taiwan-type...

Mvh
Mr-M

hehe nej det kunne det godt tyde på , tror nu heller ikke min spole er en original bosch må jeg nok indrømme, men den skal ihvertfald ud når jeg skal monterer ignitior-modul nu når jeg har læst den tråd . Var faktisk ikke klar over at spoler havde så meget at sige på de ignitor moduler.
Ved ikke om det er petronix farmer sælger , men det er ham jeg går og venter på får nogen hjem igen . Kunne være jeg lige skulle kontakte ham om hvilken spole jeg skal skifte til ved den lejlighed, ville satme være træt af det hvis det brændte af mellem hænderne på mig :-)

hvad siger du farmer ?

men mange tak for et par input Mr-M , det er sq altid rart lige at få nogen ideer og kommentarer med på vejen

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så kom der sq plader på ... ohhhhhh happy day :)
(permalink) Pesen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tillykke med det sune drengen....nice, så er det bare ud i den danske sommer !!!


-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 17 years siden | | | |
lige lidt flere billeder , nu er der kommet plader på. Super fedt at få den luftet og folk kigger helt vildt hehe om det så er for de syntes den er fed eller grim er mig ligemeget :D ...
jeg har fået monteret højtalere i bag,jeg var sq lidt i syv sind om hvor de skulle sidde, vil helst ikke ødelægge glasfiber karossen med huller, så havde lidt mit hyr med at regne det ud. Endte med at lave et nyt bagsæde, hvor jeg monterede de gamle stropper og lavede hul til højtalere, derved undgik jeg at ødelægge det originale bagsæde som jeg har gemt afvejen oppe på mit lille lager. Skulle bilen nu komme salg engang er det rart at have det originale til at stå ,det betyder jo meget for nogen :)
jeg har også monteret en lille billig radio med usb indgang så jeg slipper for de åndsvage cd'er i hele bilen, den er bare gemt af vejen oppe under instrumentbrættet igen for at undgå at lave flere huller i glasfiberen. Tankmåleren er dog en undtagelse men den er jeg nu også meget glad for, så mon ikke det går. Der er også kommet et par sikkerhedsseler i, de er monteret med nye beslag i bunden der sidder fast på selve rammen også sidder "rullerne" oppe på styrtbøjlen, så de er heller ikke så skæmmende. Er nu glad for at de er der, jeg er ret sikker på at det vil mindske risikoen for at blive stoppet , selvom de faktisk ikke behøver at være der. Blien er ihvertfald født uden.
Anyway de giver også mig en personlig tryghed !
så nu mangler jeg bare et par projektører i for og få monteret elektronisk tændning, så er det vidst det indtil videre, man kan jo altid komme på mere . Så mon ikke der skal nogen fede fælge på senere ;)
DSC00110.jpg
DSC00108.jpg
DSC00109.jpg
DSC00111.jpg
DSC00112.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tja ved ikke om det har nogens interesse, men jeg har taget nogen billeder af alle de originale godkendelser og ledningsdiagrammer til min safari. Hvis nu nogen stod manglede det , er faktisk ikke klar over om ledningsdiagrammerne er lavet fra fabrikken, men uden at vide en pind om det kunne jeg godt forestille mig det da de er fotokopier af en original ...
DSC00114.jpg
DSC00113.jpg
DSC00115.jpg
DSC00116.jpg
DSC00117.jpg
DSC00118.jpg
DSC00119.jpg
DSC00120.jpg
DSC00121.jpg
DSC00122.jpg
DSC00123.jpg
DSC00124.jpg

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sådan af ren nysgerrighed , er der så nogen der kunne give en lille vurdering af hvad sådan en bil som min egentligt er værd ?
Jeg har ikke rigtig nogen intentioner om at sælge den (dvs. det kommer an på hvad jeg kaster min kærlighed på hehe) , men syntes det kunne være lidt sjovt at vide bare sådan lidt ca.
jeg gav 26000 for bilen nysynet, jeg har reservedels regninger til at lge for ca. 8000, motoren kostede 3200, hjælp ved montering af motor og el gav jeg 2600, maling 4000, derudover et antal personlige arbejdstimer jeg slet ikke gider at tællle ( men ved også godt de ikke rigtig er noget værd sådan pengemæssigt) og div. brugte reservedele jeg har byttet og købt mig til.
men hvad med dens mærke safari og dens historie, jeg har jo alle papirer og at dømme efter henvendelser er der ikke ret mange der har det, betyder det noget ?
den stand vil jeg også selv sige er rigtig god, ingen rust , minimale skrammer i fiberen.


mvh. sune
(permalink) Chokomann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
2econdskin skrev:
sådan af ren nysgerrighed , er der så nogen der kunne give en lille vurdering af hvad sådan en bil som min egentligt er værd ?
Jeg har ikke rigtig nogen intentioner om at sælge den (dvs. det kommer an på hvad jeg kaster min kærlighed på hehe) , men syntes det kunne være lidt sjovt at vide bare sådan lidt ca.
jeg gav 26000 for bilen nysynet, jeg har reservedels regninger til at lge for ca. 8000, motoren kostede 3200, hjælp ved montering af motor og el gav jeg 2600, maling 4000, derudover et antal personlige arbejdstimer jeg slet ikke gider at tællle ( men ved også godt de ikke rigtig er noget værd sådan pengemæssigt) og div. brugte reservedele jeg har byttet og købt mig til.
men hvad med dens mærke safari og dens historie, jeg har jo alle papirer og at dømme efter henvendelser er der ikke ret mange der har det, betyder det noget ?
den stand vil jeg også selv sige er rigtig god, ingen rust , minimale skrammer i fiberen.


mvh. sune


Hej Sune,

Hvis du finder den der lige mangler en, så er den meget værd.
Men den bliver jo nok mere værd med tiden.
Ellers er der jo ikke en skid der ved hvad du går og laver.
Men jeg syndes at det er en Cool slæde, som har noget historik

Jeg har fået en del henvendelser på mit projekt,
og også nogle der har spurgt og den evt. er til salg.

Men jeg samler alle de info/ dokumenter på Safari´en som muligt.
Så vis du kan, vil det være kanon hvis du kan scanne de ting ind du har.
Du kan evt. maile det til martin.also@msn.dk

Vi ses !

Martin
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Chokomann skrev:
2econdskin skrev:
sådan af ren nysgerrighed , er der så nogen der kunne give en lille vurdering af hvad sådan en bil som min egentligt er værd ?
Jeg har ikke rigtig nogen intentioner om at sælge den (dvs. det kommer an på hvad jeg kaster min kærlighed på hehe) , men syntes det kunne være lidt sjovt at vide bare sådan lidt ca.
jeg gav 26000 for bilen nysynet, jeg har reservedels regninger til at lge for ca. 8000, motoren kostede 3200, hjælp ved montering af motor og el gav jeg 2600, maling 4000, derudover et antal personlige arbejdstimer jeg slet ikke gider at tællle ( men ved også godt de ikke rigtig er noget værd sådan pengemæssigt) og div. brugte reservedele jeg har byttet og købt mig til.
men hvad med dens mærke safari og dens historie, jeg har jo alle papirer og at dømme efter henvendelser er der ikke ret mange der har det, betyder det noget ?
den stand vil jeg også selv sige er rigtig god, ingen rust , minimale skrammer i fiberen.


mvh. sune


Hej Sune,

Hvis du finder den der lige mangler en, så er den meget værd.
Men den bliver jo nok mere værd med tiden.
Ellers er der jo ikke en skid der ved hvad du går og laver.
Men jeg syndes at det er en Cool slæde, som har noget historik

Jeg har fået en del henvendelser på mit projekt,
og også nogle der har spurgt og den evt. er til salg.

Men jeg samler alle de info/ dokumenter på Safari´en som muligt.
Så vis du kan, vil det være kanon hvis du kan scanne de ting ind du har.
Du kan evt. maile det til martin.also@msn.dk

Vi ses !

Martin


hej martin
ja men det har du helt ret i , jeg syntes jo også det er utroligt svært at vurderer lige netop fordi der næsten ingen er på plader. Derved er det meget svært at finde et prisleje som de ligger i, det er også derfor jeg spurgte. Vil jo gerne hvae lidt at sige når jeg har diskuteret med buggy folk om hvorvidt deres biler er mere eller mindre værd. Jeg syntes buggyen har et fedt design , men jeg syntes bare en safari en rigtig fed historie og et ret unikt ydre. Jeg har ikke mødt en endnu der ikke har sagt "det er da en af de der militær biler eller ment det var én jagtvogn", ikke en har endnu sagt "det er da en safari" . Det er sq da lidt sjovt at have sådan et stykke danmarks historie mellem hænderne , mange mennesker er slet ikke klar over de er blevet produceret på et tidspunkt. Det er da noget af det sjove ved den her bil , lige bortset fra når man skal fortælle om dens oprindelse for 6 gang på en dag selvf. hehe
jeg har tilgengæld nærmest ikke hørt noget herinde andet end fra dig, så man må jo tro at der ikke rigtig er ret mange der ejer en de er ved at renoverer eller også er interessen bare ikke så stor for den her bil. De par bud jeg har fået har været helt til grin de lå mellem 6 og 15000, jeg tror ikke helt de havde forstået at det her jo er en åben bil der er betalt afgift af og som samtidig næsten kun bestod af fiber, jeg vil da næsten kalde det en beach buggy i jeep udgave. De blev ihvertfald meget fornærmede da jeg sagde at jeg syntes deres bud var en joke, men sådan er der jo så meget. De mente ihvertfald at den jo ikke kunne koste noget når det ikke var en rigtigt buggy, whatever ...
jeg har også fået et par henvendelser vedr. mine papirer og selvf. vil jeg da gerne dele dem, jeg vil bare gerne vide om der er nogen af godkendelserne jeg burde holde private eller nogen af oplysningerne jeg skal slette inden jeg scanner dem og lægger dem ud til div. Jeg har spurgt 3 forskellige herinde nu om dette spørgsmål og indtil videre er der ingen der har svaret.
Så hvis der var en der kunne sige lidt om det ville det være skønt !

sune


(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så kom der lige et par projektøer på dyret og for første gang gik det hele som det skulle , måske jeg er ved at have lært bilen og alle dens små særheder at kende nu. Det forløb ihvertfald smertefrit med montage af ekstra relæ og sikring, samt at få det til at kommunikere med det højlys relæ der sad i forvejen. Så nu kan jeg satme blænde op så det gør noget :) ...
vbd.jpg
DSC00002.jpg
srgswg.jpg

(permalink) Chokomann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Sune,

Med hensyn til dine papir, så lig noget over stel nr. samt personlige info inden du scanner dem ind !

Så er det jo kun de ting man burte kunne skaffe selv !

Det er godt med det ekstra lys, det giver den lige noget ekstra !

Martin
(permalink) Pesen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Sune!

Det ser sku godt ud med de projektøre der.....det gav lige det sidste ! :D
-------------------------------------------
Tidligere ejer af en VW T1 1300 årg. 67.
Nuværende bil er en VW 181 jagtvogn årg. 75.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tja så røg safarien, må sige det har været en lærestreg og en lære-rig oplevelse. Jeg er glad for den megen hjælp jeg har fået herinde og især fra lars IRL. som har brugt utroligt meget tid på at rode med bilen og har hjulpet mig med alt fra strøm til motor, jeg har lært utroligt meget igennem denne process og ikke mindst at uforudsete udgifter er uundgåelige, selvom man har lagt penge fra til det også hehe.
Jeg er selv glad for det resultat jeg fik ,men næste gang jeg laver en vw bliver det ikke en åben vogn, syntes ganske enkelt ikke det er så rart at køre i. Jeg kan bedre lide de lukkede kabiner hvor man har mulighed for at rulle vinduet ned istedet, men en åben bil skulle jo prøves under alle omstændigheder, jeg håber at køber får glæde af nogen af de ting jeg har lavet ved bilen for at gøre den mere kørevenlig, især strøm og motor håber jeg ikke giver for mange knuder, ledningsnettet ville jeg helt sikkert skifte hvis det var mig , men ellers ville jeg heller ikke gøre mere ved den.

anyway ... møjn herfra og tak til alle der har vist interesse :)

Reply

You must log in to post.