JAN_VW skrev:
Hvor er to-delingen af bagruden liiige henne...
Samt baglygter, m.m. .....
Mette skrev:JAN_VW skrev:
Hvor er to-delingen af bagruden liiige henne...
Samt baglygter, m.m. .....
Hej,
Af den smule historie jeg kender så var det meget normalt at udskifte de små bagruder, split og oval, i en overgang. De blev "rear-end-liftet" i stedet for "face-liftet". Har hørt utallige historier om dengang mad kunne vælte sig i oval og split bagrude udsnit på diverse skrotpladser. Det foregik vel i hele Europa og ikke kun i DK?
jpwest skrev:Mette skrev:JAN_VW skrev:
Hvor er to-delingen af bagruden liiige henne...
Samt baglygter, m.m. .....
Hej,
Af den smule historie jeg kender så var det meget normalt at udskifte de små bagruder, split og oval, i en overgang. De blev "rear-end-liftet" i stedet for "face-liftet". Har hørt utallige historier om dengang mad kunne vælte sig i oval og split bagrude udsnit på diverse skrotpladser. Det foregik vel i hele Europa og ikke kun i DK?
har hørt om en skolelære i Esbjerg der havde en split men Lodrette lygter, stor bagrude,og strygejern`s baglygter,sidst i 70èrne,næsten en skam der ikke er et billede der har overlevet*Grin*
West
JAN_VW skrev:
Det er muligt, at den er "fulgt med tiden", so to speak. Og det er så det.
Men skal man gi' på vej til de 40 danske kilo, for et projekt, som naturligvis skal ha' den store og korrekte tur, så den kan blive i original stand, så mener jeg at den bør være lidt mere "korrekt" i sin "væremåde", end den egentlig er.
Bare min vurdering af sagen...
Jan
JK skrev:
Lige et opklarende spørgsmål:
Den gang (for længe siden), hvor det var moderne at man skiftede splitruder ud med de helt super nye ovalruder - ændrede man så også om i "kølergitteret" under ruden?
vwmorten skrev:
Nu vi er ved det, er der så nogen der ved om der er forskel på gællerne under ruderne på en split og en oval..?
AircooledBoxer skrev:
Morten, jeg ved godt at du nok ikke vil gå efter denne lette, men dyre løsning, men Kafer Nostagie har lavet et kit som ser godt ud. http://www.kaefer-nostalgie.com/panels.htm
Tror at der er mere arbejde i det end som så, har flere gange overvejet at få fat i et ovaludsnit, eller bare ruden, og så tage nogle billeder der kan sammenligne løsningen på min, med en rigtig oval.
Gustav_t skrev:
Mange af kendetegnene ved en 48ér kan ikke ses på billederne
Bagklap: udpresning i nummerplade-form (med skrå hjørner)
Nummerpladelys: Nittet sammen (ingen presninger i huset -49)
Instrumentering: vw logo i toppen af speedometer
Baglygter: Helt runde med chromring med vw logo istandset i top
Forlygter: VW logo i bunden af glasset
Ingen "crotch coolers"
Kofangere: uden riller med "banana overriders"
Skærme: speciel form - ingen horn grill
Jeg er ikke sikker, men mener først udfræsningen i dørruderne kommer i 50.
G.
AircooledBoxer skrev:
Morten, jeg ved godt at du nok ikke vil gå efter denne lette, men dyre løsning, men Kafer Nostagie har lavet et kit som ser godt ud. http://www.kaefer-nostalgie.com/panels.htm
Tror at der er mere arbejde i det end som så, har flere gange overvejet at få fat i et ovaludsnit, eller bare ruden, og så tage nogle billeder der kan sammenligne løsningen på min, med en rigtig oval.