Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tip: VW Type 1 split fra 1948

Tags:
No tags yet.

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Gustav_t skrev:
Mange af kendetegnene ved en 48ér kan ikke ses på billederne

Bagklap: udpresning i nummerplade-form (med skrå hjørner)
Nummerpladelys: Nittet sammen (ingen presninger i huset -49)
Instrumentering: vw logo i toppen af speedometer
Baglygter: Helt runde med chromring med vw logo istandset i top
Forlygter: VW logo i bunden af glasset
Ingen "crotch coolers"
Kofangere: uden riller med "banana overriders"
Skærme: speciel form - ingen horn grill

Jeg er ikke sikker, men mener først udfræsningen i dørruderne kommer i 50.

G.



Wow Gus, nørdeporno!! Men er du sikker på crotchcoolerne, jeg mener de er "one year only" 1951..
-------------------------------------------
(permalink) SHP Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Apropos crotch coolers, hvis der er nogen der ved at bygge en ´51 kommer der et sæt til salg på søndag til stumpemarked i Kalundborg + mange andre goodies.
DSC04651.jpg

-------------------------------------------
Mvh Søren. Tlf 50 312 312
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwmorten skrev:
AircooledBoxer skrev:
Morten, jeg ved godt at du nok ikke vil gå efter denne lette, men dyre løsning, men Kafer Nostagie har lavet et kit som ser godt ud. http://www.kaefer-nostalgie.com/panels.htm

Tror at der er mere arbejde i det end som så, har flere gange overvejet at få fat i et ovaludsnit, eller bare ruden, og så tage nogle billeder der kan sammenligne løsningen på min, med en rigtig oval.



F#¤% de er dyre de nostalgi-pushere...!
Jeg fik målt på en oval idag, den yderste slidse er 177mm og den inderste 115mm, men Henriksen har nok ret, de er ens (tak for oplysningerne Hønse!)
-og nej det var ikke min mening at bare skære en sprosse i, det ser jo forfærdeligt ud, men tanken var at finde en talentfuld mand der kan ommøblere rundingerne til splitform. -Har lige købt det ovaludsnit pickupjens havde til salg, til formålet.
Jeg ender vel en dag med dele så jeg kan lave en hel splitlooker ;-) til mit og Danborns kommandeurwagenprojekt.

Indtil videre:
Højbenet bund: check
16" fælge: Check
tidlig ovalkarosse: Check
Splitbagklap: Check
Splitinstrumentbord: Check




Har et et halvt tag med split rude hvis du vil måle og evt. lave lidt skabeloner
West
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 17 years siden | | | |
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 17 years siden | | | |
G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwmorten skrev:
Jeg fik målt på en oval idag, den yderste slidse er 177mm og den inderste 115mm,


Det er som forventet samme mål som på min 52`er.

Intet er umuligt, slet ikke for ham der laver rust på din bus, men personligt ville jeg vælge at finde et udsnit fra en brille, der er som jeg ser det ikke en eneste linie fra ovalruden du kan bruge.
Som West skriver bliver de ofte solgt for 2000-2500 sek, men jeg var heldig at finde et for ca. 350 dkr inkl transport fra Sverige, og så var han endda så flink at skære sprossen ud, inden jeg havde overført nogen penge.




-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Gustav_t skrev:

Jeg er ikke sikker, men mener først udfræsningen i dørruderne kommer i 50.


Yep, i April 1950 og indtil Zwitteren kom i Oktober 1952.

Crotchcoolers kom i Januar 1951 og fortsatte også til Zwitterne i Oktober 1952.
Bliver ofte beskrevet som "one year only" i 1951, men var altså også med i 9 måneder af 1952.

Begge dele blev fjernet da trekantsruden blev introduceret fra Oktober 1952.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.