Når man laver denne ombygning, for at forsøge at få en motor med en karburator og dobbeltportede topstykker, til at virke. Så kan man på den 31mm fra 71- med luftomløb, komme ud for at man ikke kan indstille tomgangen rigtigt.
Man stiller jo som bekendt tomgangshastigheden på luftomløbsskruen(den store) Men når motoren er blevet 300cc større, skal den bruge noget mere luft.
Så skruer man skruen ud. Det hjælper ikke rigtigt og karburatoren hvæser bare højere og højere. Man kommer ud af tomgangssystemets virkeområde.
I gasspjældet er der et hul. Jeg kan ikke huske hvor stort. F.eks. 2mm.
Det plejer jeg at bore op til f.eks 2,5-3mm. Så lukker man noget luft uden om tomgangssystemet og kan skrue luftomløbsskruen ind igen så karburatoren virker.
Husk at gasspjældet skal være lukket i tomgang. Det justerer man på gasspjældsstopskruen, lige bagfra.
Hold chokerspjældet åbent og løsn stopskruen til den slipper trappen.
Skru ind igen del den netop lige rører trappen IKKE MERE !
Man stiller jo som bekendt tomgangshastigheden på luftomløbsskruen(den store) Men når motoren er blevet 300cc større, skal den bruge noget mere luft.
Så skruer man skruen ud. Det hjælper ikke rigtigt og karburatoren hvæser bare højere og højere. Man kommer ud af tomgangssystemets virkeområde.
I gasspjældet er der et hul. Jeg kan ikke huske hvor stort. F.eks. 2mm.
Det plejer jeg at bore op til f.eks 2,5-3mm. Så lukker man noget luft uden om tomgangssystemet og kan skrue luftomløbsskruen ind igen så karburatoren virker.
Husk at gasspjældet skal være lukket i tomgang. Det justerer man på gasspjældsstopskruen, lige bagfra.
Hold chokerspjældet åbent og løsn stopskruen til den slipper trappen.
Skru ind igen del den netop lige rører trappen IKKE MERE !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.



