Ja jeg er sku løbet ind i start probæemer....
Min motor starter ikk trods der er tænding benzin og det hele...
kan det være min starter,,,, altså min motor drejer fint rundt men ikk vildt hurtigt kan det han noget med den at gøre den æder for meget strøm
Det er IKKE starteren når den kan tørne motoren.
Det er sikkert dine platiner - vil tro der ingen tænding kommer.
Er det længe siden du har lavet service?
Ellers gør det nu.
Jeg har lånt det her fra Frank_Andersen:
Hvis man skulle lave en liste over de mest almindelige fejlkilder på en bilmotor:
1. Tomgangsdysen er tilstoppet.
2. Platiner snavsede eller defekte.
3. Tændkabler og hætter defekte.
4. Accellerationspumpen virker ikke.
5. Manglende kompression pga. mangel på indstilling eller brændte ventiler
Og her en service vejledning også fra Frank:
Ud med tændrørene og af med olien og ventildækselerne på varm motor.
Vask sien og dækslerne, skift platiner. Mål tændkabler og hætter igennem med ohmmeter, Justér bremser og kobling og kontollér lufttryk i hjulene, smør dørhængsler, låse og speederforbindelser og drik kaffe til motoren er kold.
Stil ventiler, sæt dæksler på, hæld olie på og skru tændrør i.
Start motoren, kontrollér kamvinkel, indstil evt. igen og stil tænding mens motoren varmer op.
Kør en tur og stil tomgang til sidst.
Så kører den 7500 km igen.
Læs mere her:http://vwnettet.dk/forum/topic/255062
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
problemet er at der er kommet nye platiner kondensator, kabler alt og de har funket fint men motoren har stpet stille 2 måneder nu og kan ikk starte,,,, den begyndte at få problemet inden den blev stiillet hen
Har hørt at starteren godt kunne æde stræmmen noget med en bolt halløj er det korrekty
Har du måske kommet til at bytte rundt på et tændkabel?
nej heller ikk det har slet ikk været af siden stop.... men dog tjekket
den kan godt tørne,,,, men det går ikke vildt stærkt og der masser af strøm på
Hvor mange kilometer har den kørt med de "nye" platiner?
Hvis det er uorginale (skal være VW eller Bosch) så holder de ikke mere end 1000-1500 km før klodsen er slidt så meget at den ikke holder indstilling længere.
Tjek nu det tændings system først.
Aller først ventiler på kold motor - 0,15
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
tjekker lige ventilerne... men platiner er originale.... har prøvet uoriginalt det holder ikke :-) men jeg er ikk sikker på jeg kan stille ventiler på den så hvis der er en i sydfyns egenen der er behjælpelig.... mod $$$$ så skriv ring,.. 40981100 en anden ting er at jeg er sikker på den kan starte hvis den bliver trukket i gang men det er jeg så bare ikk klar på hvis ventiler skal stilles
Jamen du skal da tjekke ventiler hver gang du laver service på den.
For hver 7500 km.
Var det ikke en ide at lære det? Det er ikke sværer end så meget andet.
Prøv at læse Franks vejledning i det link jeg gav dig før.
Det er ingen ide´i at begynde at justre tænding og kaburator før ventiler står rigtigt.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village