Hej!
Min choker virker ikke. Forrige ejer sagde at det var noget med en fjeder der ikke var der.
Armen kan godt køre frem og tilbage men der er altså ikke noget der holder den når den er kold.
Karburatoren er en Solex og motoren er en 1200.
På modsat side af chokerarmen sidder der en plade med en kabelsko på. Ledningen dertil går ned i noget der ligner en kondensator og så videre til tændspolen..
Jeg har regnet ud at det må være derinde den defekte eller manglende fjeder sidder.
Forrige ejer vidste ikke så meget om sagen, ej heller gør jeg. Kan det være noget andet der er galt?
Kan jeg måle på noget nogen steder. Går ud fra chokeren skal have strøm. Er det blot 6 volt i den ledning der går op til karburatoren?
Går udfra at bimetal fjederen trækker sig sammen når den er kold og derved aktiverer chokeren. Når så der er strøm på fjederen bliver den efterhånden varm og løsner sig så chokeren bliver mindre "trukket" når så den er godt varm vil fjederen så være så blød at armen ikke rør ved gassen og derfor er chokeren slået fra. Er dette korrekt?
Skal også have justeret mine lygter ind. Er det ikke noget med at midten af keglen skal sidde 1 cm længere nede på en mur en meter væk end afstanden fra midten af pæren til jorden? Hvilke af de to skruer skal jeg rode med og hvorfor er der to? Kan man også justere venstre højre? Hvad er reglerne for det isåfald?
Min choker virker ikke. Forrige ejer sagde at det var noget med en fjeder der ikke var der.
Armen kan godt køre frem og tilbage men der er altså ikke noget der holder den når den er kold.
Karburatoren er en Solex og motoren er en 1200.
På modsat side af chokerarmen sidder der en plade med en kabelsko på. Ledningen dertil går ned i noget der ligner en kondensator og så videre til tændspolen..
Jeg har regnet ud at det må være derinde den defekte eller manglende fjeder sidder.
Forrige ejer vidste ikke så meget om sagen, ej heller gør jeg. Kan det være noget andet der er galt?
Kan jeg måle på noget nogen steder. Går ud fra chokeren skal have strøm. Er det blot 6 volt i den ledning der går op til karburatoren?
Går udfra at bimetal fjederen trækker sig sammen når den er kold og derved aktiverer chokeren. Når så der er strøm på fjederen bliver den efterhånden varm og løsner sig så chokeren bliver mindre "trukket" når så den er godt varm vil fjederen så være så blød at armen ikke rør ved gassen og derfor er chokeren slået fra. Er dette korrekt?
Skal også have justeret mine lygter ind. Er det ikke noget med at midten af keglen skal sidde 1 cm længere nede på en mur en meter væk end afstanden fra midten af pæren til jorden? Hvilke af de to skruer skal jeg rode med og hvorfor er der to? Kan man også justere venstre højre? Hvad er reglerne for det isåfald?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
Aalborg 248442 seksogtyve