Go-Karten er med en 100 cc 2 takts motor med 8 HK, slyngkobling og bakgear. Dækkene er næsten sliks, så der kan køres hurtigt i svingene. Kan køres uden krav til styrthjelm og sikkerhedssele. Den vejer 96 Kg og har en total vægt på 200 Kg, så den årlige afgift er på kr. 512,-.
Den er også billig i drift, da den kører ca. 30 Km på 1 liter benzin.
Faktisk må dette kørertøj komme på motorvejen, men jeg vil nok betænke mig mere end 1 gang inden, der svinges på tilkørselsrampen. En fire meter høj lastvogn får godt nok en go-kart til at virke lille.
Men OK... man kan tune med lattergas og smutte UNDER de andre biler!
Af dette kørertøj kan komme på plader skyldes et EU-direktiv, hvor franskmændene fik sat et par paragraffer ind om det, de kalder quadricykler. Dvs. lette firhjulede køretøjer, som ikke er biler. De fandtes i Frankrig, før direktivet blev vedtaget.
Denne Go-kart er med betalt afgift og der er ligeledes nr.-plader på, så prisen er kr. 35.000,-
Har ligeledes en helt ny i rød til nedsat pris uden afgift for kr. 17.500.-
Med afgiften betalt og med nr. plader for kr. 45,000,-
http://www.cic-auto.com/da_default.asp?id=473
Den er også billig i drift, da den kører ca. 30 Km på 1 liter benzin.
Faktisk må dette kørertøj komme på motorvejen, men jeg vil nok betænke mig mere end 1 gang inden, der svinges på tilkørselsrampen. En fire meter høj lastvogn får godt nok en go-kart til at virke lille.
Men OK... man kan tune med lattergas og smutte UNDER de andre biler!
Af dette kørertøj kan komme på plader skyldes et EU-direktiv, hvor franskmændene fik sat et par paragraffer ind om det, de kalder quadricykler. Dvs. lette firhjulede køretøjer, som ikke er biler. De fandtes i Frankrig, før direktivet blev vedtaget.
Denne Go-kart er med betalt afgift og der er ligeledes nr.-plader på, så prisen er kr. 35.000,-
Har ligeledes en helt ny i rød til nedsat pris uden afgift for kr. 17.500.-
Med afgiften betalt og med nr. plader for kr. 45,000,-
http://www.cic-auto.com/da_default.asp?id=473